Lietuvos vežėjų viltys jau kitais metais pradėti visiškai laisvai darbuotis kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių rinkose bliūkšta, o abejonių keliantis kompromisinis sprendimas gali įsigalioti tik po dvejų metų.
Europos Sąjungos Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos posėdyje Liuksemburge praėjusią savaitę susitarta dėl krovinių vežimo kitos ES valstybės narės teritorijoje - kabotažo - liberalizavimo. Tačiau suvaržymų mažės tik iš dalies: ES transporto ministrai pritarė, kad vežėjai turėtų galimybę surengti tris maršrutus per 7 kalendorines dienas, rašo dienraštis "Verslo žinios".
Susisiekimo ministerijos ES reikalų ir tarptautinių ryšių departamento direktorius Andrius Kalindra pasakojo, kad tokį variantą pasiūlė ES pirmininkaujanti Slovėnija.
"Lietuva jau keletą metų pasisakė už kuo didesnį rinkos liberalizavimą, tačiau kitos šalys, ypač Pietų Europos valstybės, laikėsi kitokios pozicijos, jų manymu, liberalizuoti rinką dar anksti arba vietiniai kroviniai turi būti gabenami ne sistemiškai", - sakė A.Kalindra.
Anot jo, susitarimą dar turės patvirtinti Europos Parlamentas, tačiau nesitikima, kad jis duotų neigiamą vertinimą, nes su Europos Parlamentu nuolat vyksta politinės konsultacijos.
Vis dėlto A.Kalindra pažymi, kad direktyvoje yra nuostata, jog naujovės įsigalioja per 24 mėnesius nuo priėmimo Parlamente - tai vėlgi kompromisinis sprendimas, reiškiantis, kad tokioms sąlygoms prieštaraujančios valstybės turės galimybę dar porą metų kitų šalių vežėjams neatverti savo rinkos.
Vežėjai tvirtina, kad neva kompromisinis variantas netenkina jų, o Lietuvai stojant į ES lūkesčiai buvo visiškai kitokie.
"Jau anksčiau mums buvo teigiama, kad nebesvajotume ir kad jokio rinkų atvėrimo nebus. Europos šalys apgavo", - piktinosi Šiaulių krovinių vežimo ir ekspedijavimo bendrovės "Refta" direktorius, asociacijos "Linava" prezidiumo narys Artūras Grigaliūnas.