Apklausta daugiau nei 14 tūkst. respondentų
„Prasmingų prekės ženklų“ studija nėra vien tik rinkodaros tyrimas – studija atskleidžia, kiek prekių ženklai turi teigiamos įtakos vartotojų gyvenimo kokybei. Tai pirmoji ir vienintelė studija, tiesiogiai susiejanti gyvenimo lygio ir gerovės rodiklius su prekių ženklų įtaka vartotojams”, – sako Ieva Vozbutaitė-Beliauskė, tyrimą atlikusios „Idea Group“ komunikacijos agentūrų grupės Lietuvoje vadovė.
Anot jos, studija Baltijos šalyse atlikta pagal tinklo „Havas“ sukurtą metodiką, o tyrimas vient tik Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje kainavo 30 tūkst. eurų.
Iš viso pasaulinėje studijoje dalyvavo 134 tūkst. vartotojų. Baltijos šalyse buvo apklausta 14 133 respondentų, analizuota 500 prekių ženklų – tai didžiausias prekiųs ženklų tyrimas regione. Lietuvoje į klausimus atsakė 5251 respondentas, studija įtraukė 118 prekių ženklų. Studijos mastas leidžia išsamiai ištirti Lietuvos, Baltijos šalių ir pasaulinius prekių ženklus iš įvairių rinkos sektorių. Studija apėmė tiek didžiausius viso pasaulinio prekių ženklu, tiek gerai žinomus tik vietinėse rinkose. Čia buvo vertinami ir „Google“, ir „Samsung“, ir „Microsoft“, ir „Vytautas“, ir„Borjomi“, ir „Iki“, ir DNB ir kt.
Prasmingumas – prekės ženklo stiprumo pamatas
„Vienintelis būdas prekės ženklams būti stipriais ir išlikti aktualiems rytoj – tapti prasmingesniais vartotojams. Prasmingų prekės ženklų studija atsako į klausimus, kurie prekių ženklai yra aktualūs ir naudingi vartotojams, kas vartotojams šiuo metu yra svarbiausia ir kas didina prekių ženklų vertę“, – sako Andrius Grigorjevas, „Idea Group“ rinkos analitikas-ekspertas.
Prekės ženklų santykis su vartotoju neapsiriboja vien kaina ar kokybe. Vartotojui prekės ženklas tampa svarbus tik tada, kai prisideda prie jo asmeninės ir bendruomenės gyvenimo kokybės bei gerovės. Tai – prasmingumo pagrindas, lemiantis vartotojų prisirišimą.
Prekės ženklo analizė pagal 40 rodiklių
Prasmingų prekės ženklų studijoje kiekvienas prekės ženklas vertinamas pagal 40 rodiklių, kurie įvairiai apibūdina prekės ženklo svarbą vartotojui. Šie rodikliai apima platų spektrą: vertinami emociniai, fiziniai, intelektiniai, socialiniai, bendruomeniniai, aplinkos ir aplinkosaugos, darbo, etiniai, organizaciniai, finansiniai - prekių ženklų aspektai. Pavyzdžiui, vartotojų buvo klausiama, kiek konkretus prekės ženklas edukuoja, sutaupo laiko, padeda atskleisti savo unikalų identitetą, leidžia jaustis socialiai atsakingu ar, jų manymu, yra geras darbdavys ir kt.
„Ne kiekvienas rodiklis yra vienodai svarbus atskiriems prekių ženklams ar jų grupėms. Pavyzdžiui, kartais vartotojui atvira prekės ženklo komunikacija aktualesnė nei gaunama asmeninė nauda. Kiekvienam prekės ženklui svarbu atrasti, kurie jo aspektai svarbiausi ir kuria pridėtinę vertę vartotojui“, – pažymi A. Grigorjevas.