„Ultra HD raiškos televizijos plėtra Lietuvoje priklausys nuo daugelio aspektų, visų pirma – nuo vartotojų poreikio turiniui. Ultra HD raiškos televizijai reikalinga didelė duomenų talpa, netrikdomas ryšys, todėl palydovinės televizijos operatoriai yra geriausiai technologiškai pasirengę žengti pirmąjį žingsnį, siūlant kokybišką Ultra HD turinį“, - sako „Viasat“ viešųjų ryšių vadovas Gediminas Galkauskas.
G. Galkausko teigimu, palydovinei televizijai naudojami siųstuvai gali pasiūlyti Ultra HD raiškos turiniui būtiną talpą, todėl perduodant signalą vaizdo kokybė nenukenčia. Tuo tarpu perduodant duomenis internetu, neretai susiduriama su talpos problema bei didelėmis tinklo apkrovomis. „Net ir tokiu atveju, kai žiūrint televiziją, kažkas iš namiškių tuo pačiu metu naršo kompiuteryje ar telefone, vaizdo kokybė gali suprastėti“, - sako G. Galkauskas.
„SES S.A“ jau siūlo Ultra HD raiškos televiziją Pietų Korėjoje, Japonijoje, Indijoje. Netrukus, tikimasi, šia galimybe galės naudotis ir Europos rinka. Pirmąjį žingsnį kompanija žengs jau spalio mėn., kartu su televizijos transliuotoju „TV Entertainment Reality Network“ pristatydama naują nemokamą Ultra HD kanalą.
Ultra HD televizijos plėtrai įtakos turės ir Ultra HD vaizdą perteikti gebančių televizorių paklausa. „SES S.A“ duomenimis, 2014 m. pasaulinėje rinkoje buvo parduota per 15 mln. šių televizorių, o šiais metais, prognozuojama, skaičius pasieks 31 mln. SES prognozuoja, kad Ultra HD taps televizijos standartu iki 2024 m., kai bus pasiūlyta per 240 kanalų, o Ultra HD televizorių pardavimai šoktels per 100 mln.
G. Galkausko teigimu, Lietuvoje Ultra HD televizijos plėtra siejama su mokamos televizijos svarba. Šiuo metu ji, lyginant su pasauliu, auga lėtai. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, ji siekia kiek daugiau nei 55 proc.
„Kaimyninėse Latvijoje ir Estijoje mokamų kanalų svarba siekia net 90 proc. tai lemia, kad minėtose šalyse nemokamų kanalų yra tik po kelis, Lietuvoje – net 12. Lėtai augančią mokamų kanalų svarbą lemia ir vis dar baziniai Lietuvos žiūrovų poreikiai turiniui“, - sako G. Galkauskas.
G. Galkausko teigimu, plėtojant Ultra HD televiziją didžiausias dėmesys skiriamas dokumentikos, filmų ir sporto – labiausiai žiūrimo turinio – kanalams. Ši tendencija, tikėtina išliks ir Lietuvoje. Šią prielaidą leidžia daryti HD turinio paklausa šalyje. „Viasat“ tyrimų duomenimis, lietuviai HD raiška labiausiai norėtų žiūrėti dokumentiką, filmus ir sportą – šį turinį rinktųsi atitinkamai 47, 38 ir 24 proc. apklaustųjų.
Šiuo metu „Viasat” siūlo keturis dokumentikos kanalus HD raiška, taip pat automobilių sporto kanalą „Viasat Motor HD“ bei olimpinėms žaidynėms skirtą „Viasat 16 HD“.