Iki šiol ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus, nereikėjo nei testo, nei izoliacijos.
Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys nusprendė, kad nuo šios savaitės izoliacija jiems bus privaloma nuo atvykimo į Lietuvą iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau kaip 10 dienų nuo grįžimo ar atvykimo į Lietuvą dienos.
Išimtis taikoma tais atvejais, kuomet vežėjai pristato krovinį ar atvyksta jo pasiimti, nelikdami Lietuvoje ar vyksta tranzitu per šalį.
Izoliavimo terminas vežėjams gali būti trumpinamas ne anksčiau kaip 7 izoliavimo dieną atlikus tyrimą COVID-19 nustatyti ir gavus neigiamą rezultatą.
A. Dulkys tarptautinius komercinius vežimus Lietuvoje vykdančių įmonių vadovus įpareigojo patikrinti, ar iš tarptautinių reisų grįžusių ar atvykusių ekipažų ir įgulų nariai užpildė Nacionalinio visuomenės sveikatos centro puslapyje esančią elektroninę anketą, o NVSC pareikalavus, pateikti tarptautinių reisų vežėjų sąrašus teisingo elektroninės anketos užpildymo patikrinimui ir izoliacijos kontrolei atlikti.
Asociacijos „Linava“ viceprezidentas Vytas Bučinskas sakė, kad vairuotojai izoliavosi visą laiką, o viešojoje paskelbtą informaciją daugelis vairuotojų neteisingai suprato.
„Buvo suprasta, kad neva vairuotojai niekada nesiizoliuodavo, tačiau jie tai darė visada. Vis tik tvarka šiek tie keitėsi. Vairuotojai prieš kirsdami sieną turi užsiregistruoti Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre (NVSC). Anksčiau jie tai turėjo padaryti per 12 valandų“, – teigė asociacijos viceprezidentas.
Anot jo, kalbant apskritai vairuotojo profesija, viena saugiausių, asmuo beveik visą laiką praleidžia automobilio kabinoje, mažai bendrauja su kitais žmonėmis.
Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) vyriausioji patarėja Rasa Kiūdytė pastebėjo, kad Lietuvoje vėl daugėja koronaviruso susirgimo atvejų, taip pat daugėja šalių, kurios kuriose plinta koronaviruso mutacijos, kurios plinta greičiau. Todėl buvo nuspręsta griežtinti saviizoliacijos tvarką.
„Tačiau vežėjų saviizoliacija nepaliečia prekių judėjimo. Jeigu jie atvyksta tik paimti ar iškrauti prekių jiems saviizoliacija netaikoma. Tačiau užpildyti anketą NVSC privaloma.
Taip pat netaikoma saviizoliacija vakcinuotiems vežėjams, tiems, kurie jau persirgo koronavirusu ar tiems, kurie vyksta per šalį tranzitu. Visi kiti asmenys turi izoliuotis 10 dienų. Gali izoliaciją susitrumpinti pasidarę testą. Dar išimtis taikoma vairuotojams, kuriems reikia grįžti į darbą. Jeigu jų kitas reisas turi vykti anksčiau negu už 10 dienų, jie gali į jį vykti. Nutraukti saviizoliaciją galima darbo reikalais“, – aiškino specialistė.
Anot jos, vežėjai gali izoliuotis su savo šeimos nariais tame pačiame bute, tačiau atskirame kambaryje.
„Esantys saviizoliacijoje vežėjai turi vengti bendrų erdvių ir susidūrimo su šeimos nariais. Jeigu vežėjai gyvena vieno kambario bute, tokie žmonės turi teisę prašyti savivaldybės skirti jiems patalpą, tinkamai izoliacijai. Tuo pasirūpinti gali ir darbdavys darbuotojo prašymu.
Jeigu asmuo izoliuojasi iš šalies, kurioje virusas mutavo jis negali izoliacijos metu išeiti pasivaikščioti. O jeigu asmuo grįžo iš šalies, kurioje virusas žemos mutacijos, jis gali išeiti pasivaikščioti ar išvesti augintinį“, – aiškino R. Kiūdytė.
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis sakė, kad naujos kontrolės priemonės daug iššūkių neatneš, Išlieka pasirinktinio tikrinimo kontrolė.
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis sakė, kad naujos kontrolės priemonės naujų iššūkių neatneš.
„Vairuotojams, kertantiems sieną, turėsime paaiškinti apie pasikeitimus ir naujoves.
Kol kas labai mažai žmonių pildo iš anksto anketas. Pavyzdžiui, praėjusią parą iš Lenkijos į Lietuvą įvažiavo 1600 transporto priemonių, o QR kodų neturėjo daugiau negu 700 žmonių. Tikimės, kad ateityje tokių žmonių bus mažiau“, – pastebėjo specialistas.
Lietuvoje sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininių transporto priemonių vairuotojais dirba 75,6 tūkst. darbuotojų.