Sunkmečio egzaminą išlaikę vežėjai drąsiau galvoja apie transporto parko atnaujinimą, kreditoriai prognozuoja, jog krovininio transporto išperkamosios nuomos rinka šiemet augs 20-30 procentų. Nors iki prieškrizinio lygio dar toli, pardavimo apimtys pastaruoju metu skaičiuojamos ne procentais, bet kartais, rašo „Lietuvos žinios“.
Sunkmečiui įsisiautėjus vežėjai savo transporto parko geriausiu atveju nedidino, blogiausiu - buvo priversti jį išparduoti arba grąžinti kreditoriams. Tačiau pastarąjį pusmetį vilkikų paklausa ir sudarytų pirkimo sandorių skaičius nustebino optimizmu. Palyginti su 2009 metais, pernai Lietuvoje užregistruota tris kartus daugiau naujų vilkikų, didesnių nei 16 tonų svorio. Tai, pasak specialistų, ženklas, kad rinka atsigauna, o transporto įmonės žengė į parko atnaujinimo ar net plėtros etapą. Be to, vežėjų atžvilgiu sušvelnėjo bankų ir kitų kreditorių tonas.
Sunkvežimiais prekiaujančios bendrovės „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus dienraščiui patvirtino, jog kelerius metus trukęs sąstingis pamažu slūgsta, o vilkikų paklausa - auga. Jo teigimu, tai lėmė keletas veiksnių. „Iš tiesų skaičiai rodo, kad jau galima kalbėti apie tam tikrą atsigavimą. Antai sunkiais 2009-aisiais naujų tarptautiniais maršrutais važinėjančių sunkvežimių Lietuvoje buvo užregistruota vos 418, o pernai šis skaičius išaugo daugiau nei tris kartus - iki 1301. Šią situaciją galima paaiškinti tuo, kad įmonės priverstos atnaujinti mašinas, planuoja plėtrą bei lengviau susitaria su bankais dėl finansavimo. Atrodo, kad šiais metais naujų vilkikų bus parduota dar daugiau“, - kalbėjo L.Bričkus.
Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ atstovas Gytis Vincevičius taip pat tvirtino, kad sunkmečio vėzdą atlaikiusios transporto įmonės jau gerą pusmetį aktyviai žvalgosi į naujus vilkikus. Be to, yra vilčių, jog bus iš dalies atnaujinti ir didžiųjų miestų autobusų parkai. „Iki krizės Lietuvoje buvo apie 26 tūkst. tarptautiniais maršrutais krovinius gabenančių sunkvežimių. Ekonomikai sustreikavus jų sumažėjo iki 20 tūkstančių. Nuo praėjusių metų vidurio šių sunkvežimių skaičius vėl ėmė augti. Taigi atsigavimas yra, nors sugrįžti į ikikrizinį lygį šiemet, matyt, dar nepavyks“, - dėstė pašnekovas.
Vežėjai keletą pastarųjų metų jautė kietą bankų ranką, nemažai įmonių kaltino kreditorius per smarkiai užsukus paskolų kranelį. Finansuotojai neslėpė, jog peržiūrėti skolinimo politiką esą buvo neišvengiama, tačiau tvirtino, kad dabar sunkvežimių kreditavimas tapo lankstesnis. „Pastebėjome, kad 2010 metų antroje pusėje padaugėjo įmonių, kurios kreipėsi į banką siekdamos gauti finansavimą krovininiam transportui įsigyti. Svarbiausios tai lėmusios priežastys - pastebimai išaugęs krovinių vežimo poreikis ir gerokai padidėję transportavimo tarifai. Po truputį atsigaunant ekonomikai ir eksportui, šis poreikis vėl didėja. Tai rodo ir statistika, tačiau skirtumas nuo krizinio laikotarpio kol kas dar nėra labai ryškus. Manome, kad šiais metais krovininio transporto išperkamosios nuomos rinka turėtų augti 20-30 procentų“, - sakė SEB banko atstovas Arvydas Žilinskas.