Smulkūs keleivių vežėjai gąsdina bankrotais ir prašo grąžinti PVM lengvatas, juos palaiko susisiekimo ministras. Finansų ministrė sako nematanti tam priežasčių. Dar praėjusią vasarą apie verslo žlugdymą prakalbę smulkesnių keleivinio transporto įmonių vadovai vėl apsilankė pas susisiekimo ministrą.
„Pagrindinės transporto bėdos – keleivinio transporto žūtis šių metų viduryje. Viskas prasidės nuo šioje srityje dirbančių privataus kapitalo įmonių, kadangi tai yra silpniausia grandis, o didieji autobusų parkai, kurių pagrindiniai akcininkai yra savivaldybės, lietuviškai pasakius, neduos numirt savo vaikui“, – teigė Marijampolės keleivių pervežimo bendrovės „Autoridas“ direktorius Raimondas Grinevičius.
Smulkiųjų privačių įmonių vežėjų atstovai nesusitaiko su tuo, kad valdžia dar pernai panaikino pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatas ir šį mokestį padidino nuo 5 iki 21 proc. Esą dėl to keleivių vežėjų sąnaudos per metus pašoko 85mln. litų ir dalis įmonių artimiausiu metu bankrutuos.
Smulkieji vežėjai tikisi, kad šis mokestis vėl bus sumažintas.
„Mes neprašėm 5 proc., bet realiai mastant – bent 8–9 proc. Nes PVM lengvatų panaikinimas buvo pats didžiausias smūgis“, – kalbėjo R. Grinevičius.
Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio teigimu, apie mokesčių mažinimą bus kalbama su koalicijos partneriais.
„Šiai dienai aš pasakyčiau, kad tai yra nerealu. Šį klausimą mes kėlėme praėjusių metų gegužės mėnesį, aš asmeniškai pats kėliau. Tada Finansų ministerija išsakė poziciją, kad jie nemato reikalo mažinti šitą tarifą. Atėjo laikas dar kartą belstis į koalicijos partnerių duri ir argumentuoti, kodėl reikėtų, galbūt šitą tarifą sumažinti“, – kalbėjo ministras.
Finansų ministrė Ingrida Šimonytė teigia nemananti, jog mokesčiai vežėjams turėtų kisti.
„Tikrai neįsivaizduoju, kodėl PVM lengvatos dabar pasidarė kažkokios labiau pagrįstos, negu jos anksčiau. Šiaip iš principo mano nuomonė yra neigiama, bet kai gausim konkrečius pasiūlymus, tada galėsim konkrečiai vertinti“, – teigė ministrė.
Susisiekimo ministras po susitikimo pabrėžė, kad keleivių vežimo reguliavime yra ir daugiau probleminių klausimų – konkursus vežimo paslaugoms teikti organizuoja savivaldybės, pačios turinčios savo pervežimo įmones, todėl kyla abejonių, ar konkuruojama sąžiningai. Be to, vis dar nėra aiškios keleivinio transporto koncepcijos, todėl ministerijoje sukurta darbo grupė tokiai strategijai parengti.
Lina LAURINAITYTĖ, Giedrius SIMONAVIČIUS