Nepaisant krentančių akcijų kainų bei abejonių dėl Timo Cooko sugebėjimų, „Apple“ ir vėl tapo pačiu vertingiausiu metų prekės ženklu. Kiekvienais metais „BrandZ“ ir „Millward Brown Optimator“ skaičiuoja ir vertina prekės ženklus, remiantis jų pasauline verte. Nors „Apple“ prekės ženklo vertės augimas smarkiai sumažėjo, vertė vis tiek nuo pernai paaugo vieną procentą ir pasiekė 185 mlrd. JAV dolerių. Nors „Apple“ krito investuotojų akyse, jos vertė tarp vartotojų liko aukšta. „Business Insider“ pateikia visą vertingiausiųjų 2013 m. prekės ženklų dvidešimtuką.
20. „MasterCard“
Prekės ženklo vertė: 27,8 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 34 proc.
„MasterCard“ pakilo šiemet per devynias vietas ir įsiveržė į vertingiausių prekės ženklų dvidešimtuką. Už tai kreditinių kortelių operatorė turi būti dėkinga mobiliųjų technologijų augimui, kuris verčia vartotojus griebtis nebe grynųjų, o mokėjimo kortelių.
19. SAP
Prekės ženklo vertė: 34,36 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 34 proc.
SAP, kuriantis duomenų apdorojimo sistemas, programas ir produktus, irgi pasipelnė iš augančios mobilios prekybos. Ši įmonės užvertė dideliu kiekiu duomenų, kuriuos padeda apdoroti SAP sistemos.
18. „Walmart“
Prekės ženklo vertė: 36,2 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 5 proc.
Prekybos centras „Walmart“ šiemet išlieka populiarus ne tik JAV. Jis taip pat pradėjo plėsti savo veiklą į užsienį ir pelnyti tenykščių vartotojų palankumą.
17. „Vodafone“
Prekės ženklo vertė: 39,7 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: -8 proc.
Mobilaus tinklo „Vodafone“ prekės ženklo kritimą tikriausiai lėmė kitų tinklų – O2 ir „Orange“ – sėkmė. Tačiau jis vis dar išlieka vertingiausiu JK mobiliuoju tinklu.
16. ICBC
Prekės ženklo vertė: 41,1 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: -1 proc.
Nors daugelis nežino „Industrial&Commercial Bank of China” (ICBC) ženklo, tačiau Kinijoje jis nepaprastai garsus. Jo atsiradimą tarp vertingiausių pasaulio prekės ženklų lėmė Kinijos viduriniosios klasės iškilimas.
15. UPS
Prekės ženklo vertė: 42,7 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 15 proc.
Kaip ir poros anksčiau minėtų, taip ir šio prekės ženklo vertę iškėlė auganti prekyba internetu. Nusipirktas prekes žmonėms turi kažkas atgabenti – tai daro UPS.
14. „Amazon“
Prekės ženklo vertė: 45,7 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 34 proc.
Fizinėms parduotuvėms praktiškai neįmanoma varžytis su „Amazon“ siūlomu plačiu pasirinkimu bei žemomis kainomis.
15. „Wells Fargo“
Prekės ženklo vertė: 47,7 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 20 proc.
Šis iš Kalifornijos kilęs bankas sparčiai populiarėja tarp vartotojų todėl, kad jis vienas iš nedaugelio bankų, sugebėjusių nenukentėti per finansų krizę.
12. „Verizon”
Prekės ženklo vertė: 53 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 8 proc.
„Verizon“ prekės ženklo vertė pakilo tuomet, kai „Apple“ pradėjo teikti savo paslaugas ne tik AT&T tinkle vartotojams.
11. GE
Prekės ženklo vertė: 55,3 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 21 proc.
„General Electric“ (GE) ir toliau išlieka vienu labiausiai gerbiamu industriniu pasaulio prekės ženklu. Be to, pagaliau vartotojai pradeda suprasti, kad GE gamina ne vien elektros lemputes – jų produkcija varijuoja nuo lėktuvų variklių iki medicininės įrangos.
10. „China Mobile“
Prekės ženklo vertė: 55,4 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 18 proc.
„Chine Mobile“ yra didžiausias mobiliojo ryšio operatorius ir prekės ženklas Kinijoje. Taigi nesunku suvokti, kodėl tai vienas iš vertingiausių pasaulio prekės ženklų.
9. „Visa“
Prekės ženklo vertė: 56 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 46 proc.
Užtikrintas būdas pakelti prekės ženklo vertę – remti Olimpines žaidynės. Be to, prie „Visa“ prekės ženklo vertės augimo prisidėjo ir gausėjantys atsiskaitymai internetu.
8. „Marlboro“
Prekės ženklo vertė: 69,4 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: -6 proc.
„Marlboro“ nuolat patenka tarp vertingiausių dešimties pasaulio prekės ženklų. Nors daugelyje šalių rūkymas yra apribojamas, tačiau vis vien vis dar rūko apie ketvirtadalis pasaulio populiacijos, o „Marlboro“ kaubojaus įvaizdis išlieka stiprus.
7. „Microsoft“
Prekės ženklo vertė: 69,8 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: -9 proc.
Nepaisant to, kad „Microsoft“ prekės ženklo vertė krito 9 proc., jis vis dar yra geros formos. „Microsoft“ technologijų pasaulyje turi susikūrusi labai stiprų vardą. Be to, pernai „Microsoft“ perkūrė savo prekės ženklą, kad išlaikytų jo naujoviškumą.
6. AT&T
Prekės ženklo vertė: 75,5 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 10 proc.
AT&T dar viena įmonė, gavusi naudos iš didėjančio vartotojų susidomėjimo mobiliais įrenginiais.
5. „Coca-Cola“
Prekės ženklo vertė: 78,4 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 6 proc.
„Coca-Cola“ nuolat sugeba išlikti tarp vertingiausių prekės ženklų, nes ji nepaliauja iš naujo išrasti savo ženklo. Taip „Coca-Cola“ prekės ženklas išlieka naujovišku ir šviežiu.
4. „McDonald‘s“
Prekės ženklo vertė: 90,3 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: -5 proc. „McDonald‘s“ talentas – sugebėti išklausyti vartotojų rūpesčius dėl sveikatos ir į juos sureaguoti. Greitojo maitinimo tinklas, atsižvelgęs į vartotojų nerimą, sukūrė sveikesnį meniu.
3. IBM
Prekės ženklo vertė: 112,5 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: -3 proc.
Turint 112,5 mlrd. JAV dolerių vertės prekės ženklą, 3 proc. nuosmukis IBM neturėtų būti baisus. IMB yra žinoma kaip įmonė, kuri metai iš metu sugeba pasiekti gerų rezultatų.
2. „Google“
Prekės ženklo vertė: 113,7 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 5 proc.
„Google“ efektyviai sugebėjo įrodyti vartotojams, kad ji nėra vien paieškos sistema. Kartu su žemėlapiais, elektroniniu paštu ir kitomis paslaugomis „Google“ integravosi į mūsų gyvenimą. Įmonė taip pat nuolat šmėžuoja antraštėse dėl ruošiamų „Google Glass“ praplėstos realybės akinių.
1. „Apple“ Prekės ženklo vertė: 185 mlrd. JAV dolerių
Vertės metinis augimas: 1 proc.
Nepaisant Volstrito keliamo nerimo bei spekuliacijų dėl Timo Cooko sugebėjimo vadovauti. „Apple“ ir toliau išlieka stipriu prekės ženklu vartotojų akyse.
Per paskutinius aštuonis metus „Apple“ prekės ženklo vertė išaugo 1045 procentais.