• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors ekonominė padėtis šalyje verčia daugelį įmonių taupyti, perorganizuoti savo veiklą ar net bankrutuoti, nemažai yra ir pradedančių ar plečiančių verslą. Yra manančių, kad ekonominis nuosmukis – palankus metas imtis verslo, įsitvirtinti rinkoje.



Tiki savo jėgomis

Nors ekonominė padėtis šalyje verčia daugelį įmonių taupyti, perorganizuoti savo veiklą ar net bankrutuoti, nemažai yra ir pradedančių ar plečiančių verslą. Yra manančių, kad ekonominis nuosmukis – palankus metas imtis verslo, įsitvirtinti rinkoje.



Tiki savo jėgomis

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant sunkmečio, Lietuvoje veiklą pradeda naujos bendrovės, kitos tebevykdo plėtrą.

Neseniai susikūrusios informacinių technologijų (IT) bendrovės JMSYS generalinis direktorius Audrius Krištaponis taip pat viliasi, kad sunkmetį pavyks išgyventi.

REKLAMA

„Aišku, yra be galo didelė rizika pradėti naują veiklą. Sunkmetis tam turi nemažai įtakos, bet mes tikimės, kad išsilaikysim“, – viliasi A. Krištaponis.

Neseniai Kaune atidaryta pirmoji parfumerijos ir kosmetikos prekybos tinklo „Douglas Holding“ parduotuvė. „Douglas“ valdymo direktorė Vilūnė Spaičė Verslosavaite.lt sakė, kad nepaisant sunkios ekonominės situacijos, tikimasi pardavimų augimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Pristatydami naują „Douglas“ prekinį ženklą rinkoje mes pristatome naują požiūrį iš esmės“, – sakė V. Spaičė. Anot jos, naujovių rinkoje pabrėžimas leidžia drąsiai žengti į verslą.

„Akropolis“ naudosis patirtimi

Atrodytų, kad tokių gigantų kaip „Akropolis“ sunkmečio sąlygos baiminti neturėtų. Tačiau, pasak Šiaulių „Akropolio“ valdytojos Sonatos Nagienės, konkuruoti nebus lengva.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Situacija šalyje šiandien nėra paprasta, tad verslas yra priverstas reaguoti į naujai susiklosčiusias aplinkybes, greičiau priiminėti sprendimus. Konkurencija mažmeninės prekybos rinkoje šiame mieste yra viena didžiausių Lietuvoje, ir todėl, kad mažėja pati mažmeninės prekybos rinka – žmonės sunkmečio sąlygomis stengiasi pataupyti nebūtiniems pirkiniams. Tačiau pasitikime savo jėgomis, patirtimi, kurią esame įgiję“, – teigė S. Nagienė.



Užpildys tuščią nišą

REKLAMA

Prieš mėnesį Laisvės alėjoje Kaune duris atvėrusio „Roko baro“ savininkas Antanas Pakula sunkmečio nesibaimina.

„Pasirengimo procesas prasidėjo prieš dvejus metus, užtruko patalpų paieška. Tiesiog taip susiklostė, kad atsidarėme jau prasidėjus krizei. Nemačiau priežasčių, kodėl būčiau turėjęs to nedaryti dabar. Žmonės atsisako prabangos dalykų, didesnių pirkinių. O bare klientų netrūksta, sekasi net geriau nei tikėjausi“, – pasakojo naujojo baro savininkas.

REKLAMA

Anot jo, šiandieninėje situacijoje galima įžvelgti ir teigiamų dalykų. „Pigiau kainavo baro įrengimas, buvo lengviau susitarti dėl darbų atlikimo, nes anksčiau tinkamų specialistų buvo sunku surasti ir juos prisišaukti“, – sako A. Pakula.



Galimybė įsitvirtinti rinkoje

Naujai pradedančios veiklą bendrovės ekonominio nuosmukio metu ieško naujų idėjų, naujų verslo nišų. Pasak jų atstovų, sunkmetis gali teikti galimybių įsitvirtinti rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Krizė visus verčia pasitempti, ieškoti geriausių sprendimų. Tad, turint patirtį, gerą komandą, žmonių pasitikėjimą, sunkmetis yra ir galimybė užimti pirmaujančias pozicijas rinkoje“, – samprotavo Šiaulių „Akropolio“ valdytoja S. Nagienė.

„Roko baro“ savininkas A. Pakula teigė, kad jo baro populiarumą lėmė tokio tipo užeigų trūkumas Kauno mieste.

REKLAMA

„Kaune beveik nėra vietų, kur skambėtų tik roko muzika, būtų galimybė žaisti stalo futbolą bei kitus stalo žaidimus“, – sakė pašnekovas.

ISM universiteto konsultantas-ekspertas, Vadovų magistrantūros Strateginio valdymo programos vadovas Benas Adomavičius teigia, kad statybomis, transportu ar kelionių organizavimu užsiimančioms įmonėms sunkmečio situaciją išgyventi sunkiausia. Tačiau yra bendrovių, kurios net ir sunkiausiai išgyvenančiose ūkio šakose per sunkmetį išsilaiko lengviau.

REKLAMA

„Kur kas svarbesnis klausimas daugumai bendrovių yra ne „kokiame versle būti“, o „kokia bendrove būti“, – Verslosavaite.lt sakė ekspertas B. Adomavičius.

Pasak jo, norint išlikti rinkoje, svarbu žinoti priemones, išgelbsiančias iš sunkios padėties.



Stengiasi išsilaikyti „virš vandens“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Priemonės labai priklauso nuo konkrečios įmonės, jos strategijos, dabartinės situacijos, rinkos ir konkurentų. Todėl jas reiktų derinti prie konkrečių tikslų.

„Bendrosios priemonės visiems gerai žinomos – mažinti kaštus (ypač fiksuotus), peržiūrėti įmonės investicijas, peržiūrėti ir koreguoti rinkodaros veiksmus, ieškoti galimybių. Ir, žinoma, sutvarkyti pinigų srautus taip, kad užtikrintų, jog įmonė išliks „virš vandens“. Svarbiausia būti geresnėje padėtyje negu konkurentai, dirbantys toje pačioje rinkoje“, – samprotavo B. Adomavičius.

REKLAMA

JMSYS generalinio direktoriaus Audriaus Krištaponio teigimu, sunkiomis ekonominėmis sąlygomis būtina derinti klientų poreikius su įmonės galimybėmis, verstis kuo pigiau, tik tada galima sulaukti efektyvaus rezultato.

„Būtina akcentuoti vertę ir naudą klientui – tai esminis dalykas“, – pabrėžė A. Krištaponis.

REKLAMA

Papildant priemonių diapozoną, padėsiančių išlikti, „Douglas“ parduotuvių direktorė V. Spaičė pabrėžia tris pagrindinius principus, kuriuos vertėtų tobulinti, – tai geras aptarnavimas, maloni aplinka bei kokybiškos prekės ar paslaugos.

„Akropolio“ valdytoja S. Nagienė įsitikinusi, kad prisitaikymas prie klientų poreikių ir jų finansinių galimybių paskatins Lietuvos žmones vykti į užsienį apsipirkti daug rečiau.

REKLAMA
REKLAMA

„Šiauliečiams „Akropolyje“ pasiūlėme prekių, pramogų ir paslaugų gausą bei mažas kainas. Mūsų tikslas, kad Šiaulių, Šiaurės Lietuvos regiono gyventojams nereikėtų važiuoti apsipirkti į Lenkiją, ir mes jį įgyvendiname“, – įsitikinusi S. Nagienė.



Išliks geriausi

ISM konsultantas-ekspertas B. Adomavičius nurodė keletą kriterijų, kuriais vadovaujantis sunkmečio metu, įmonės galėtų išgyventi sunkmetį.

Pasak jo, sunkmečiu bus lengviau išsilaikyti bendrovėms, kurios mažiau negu konkurentai skolinosi, taip pat, sugebančios daugiau negu konkurentai sunkmečio metu sumažinti savo kaštų struktūrą.

„Laimi bendrovės, sugebančios sumažinti savo verslo modelio poreikį pinigams. Pavyzdžiui, pereinančios nuo organinės plėtros į frančizavimo modelį. Pranašumą šiuo metu turi įmonės, kurių paslaugų ar prekių gama ir geografinė aprėptis ženkliai viršija konkurentų, o taip pat turinčios stabilesnius pajamų srautus iš eksporto“, – teigia B. Adomavičius.

Šiaulių „Akropolio“ valdytojos S. Nagienės įsitikinimu, sunkmečio sąlygomis išlieka stipriausi – tie, kas geriausiai atitinka klientų lūkesčius, kas atviri permainoms, geba pasiūlyti žmonėms tai, ko šie ieško.

„Telieka laiko klausimas, kurios iš silpnesniųjų įmonių pasitrauks iš rinkos, atstatydamos paklausos ir pasiūlos balansą. Todėl sugebėjimas dirbti geriau nei konkurentai, leidžia toms įmonėms išgyventi ir sulaukti verslo atsigavimo ir plėtros ciklo“, – teigia B. Adomavičius.



Giedrė Mauragaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų