• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Verslo įkūrimui ar plėtrai pats pirmasis impulsas atsiranda iš entuziazmo. Vis dėlto karšti norai turi būti suderinti su šalta analitika. Lietuvos pradedančiojo verslo sektoriuje to kol kas trūksta, o priežasčių ieškoti reikia dar mokyklos suole.

Verslo įkūrimui ar plėtrai pats pirmasis impulsas atsiranda iš entuziazmo. Vis dėlto karšti norai turi būti suderinti su šalta analitika. Lietuvos pradedančiojo verslo sektoriuje to kol kas trūksta, o priežasčių ieškoti reikia dar mokyklos suole.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip portalui tv3.lt pasakojo „Verslo angelų fondo I“ partneris Algimantas Variakojis, norint ne tik patraukti investuotojų dėmesį, bet ir finansavimą, reikia užsidegimą savo verslu pagrįsti verslo plane.

REKLAMA

„Pirmiausiai reikia parodyti entuziazmą ir užsidegimą tuo, ką darai. Reikia turėti komandą ar bent jau žinoti, kokius žmones pritraukti, kad būtų įgyvendinta idėja. Galiausiai verslo planas turi būti pagrįstas pinigų srautais ir aiškiai nurodyta iš kur ateis pajamos“, - pabrėžia jis.

Siūlo šeimos forumą

Dažnai investuotojai ir verslo analitikai pastebi, kad Lietuvoje gerokai įsisiūbavusi startuolių banga dažnai stokoja pačio pagrindio verslo elemento – matematikos. Pasak A. Variakojo, net ir pačiai geriausiai verslo idėjai reikia turėti bent verslo planą, kad pritrauktų investicijas.

REKLAMA
REKLAMA

„Labai daug startuolių kuria kažką įdomaus, moka tai gražiai parodyti, bet nesugeba nupasakoti, kas uždirbs pinigus. Ateina, padeda idėją ant stalo, tačiau kas ją įgyvendins, taip ir nėra aišku. Vėlgi, jei ta idėja yra nereali, kosminė, gerąja prasme, tuomet galėčiau pats rasti darbuotojų, kurie viską padarytų, verslo planą parašyčiau ir visą kitą. Tačiau, kai nėra verslo plano – tuo mažiau šansų pritraukti investavimą. Reikia padaryti namų darbus“, - pastebi ekspertas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, dažnai finansavimo ieškantys jaunieji verslininkai būna išmušti iš vėžių, kai išgirsta pirmą nepatogų klausimą apie savo idėją. Tokiu atveju A. Variakojis pataria verslininkams pasikviesti savo artimuosius, kad šie paklausinėtų apie verslo idėją ir finansinius srautus.

„Yra idėjų, kurios, kaip sakoma, dar nėra „pražaistos“. Jaunimui siūlau, kad susirastų draugą, tėvus ar dėdes ir su jais išsiaiškintų visus „už“ ir „prieš“. Jaunieji verslininkai ateina su idėja, o išgirdę patį pirmą klausimą, iškart pasimeta. Tai tik parodo, kad idėja nėra išlukštenta iki pat galo“, - teigia jis.

REKLAMA

Spragos mokykloje

Pasak verslo angelo, šalyje kol kas gajus įsivaizdavimas, kad užtenka sukurti naujo socialinio tinklo atmainą ar programėlę ir ją parduoti už milijardus.

„Lietuvoje trūksta mokėjimo skaičiuoti pinigus. Paskaito, kad kažkas uždirbo milijardus sukūrę „Facebook“ ir atėję prašo milijardo. Paklausi „už ką?“ ir atsako, kad „už tai, kad esu gražus ir pūkuotas“, - pastebi jis.

REKLAMA

A. Variakojis pabrėžia, kad šių spragų verslume reikia ieškoti jau mokykloje, kur mokiniai net per ekonomikos pamokas neperkremta, kas vis dėlto yra pelnas.

„Kai kalbame apie finansinį išsilavinimą, mokyklose reikia padėkoti „Junior Achievement“ programai. Tačiau, kai mokytojos, vedančios ekonomikos pamokas, nesugeba papasakoti, kas yra pelnas, jau nekalbant apie dividendus ir aukcionus, tai padėtis, švelniai pasakius, yra liūdna“, - nuogąstauja verslo angelas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų