Entropijos dėsnis sako, kad pasaulyje nesėkmingų kombinacijų yra kur kas daugiau nei sėkmingų, pasakojo I. Laursas. „Nustojau tikėti, kad žmogui duota numatyti veiksmų eigą, todėl manau, kad vienintelis būdas atrasi ką nors naujai veikiančio – klysti“, – Pasaulio ekonomikos forumo iniciatyvos ,,Global Shapers” susitikime Vilniuje dėstė verslininkas.
Vienas sėkmingiausių jaunosios kartos Lietuvos verslo pasaulio atstovų pasakojo, kad vienas svarbiausių sėkmės ingredientų – motyvacija. Vis dėlto I. Laursas pastebi, kad motyvacija mažėja ištikus nesėkmei, tačiau paragino nesustoti ir nebijoti klysti.
Kiek kitokios nuomonės laikėsi vienas I. Staškevičius. „VP grupės“ akcininkas pasakojo, kad klaidos tėra silpnybės išvada. „Daug svarbiau, kas slypi už klaidos ir manau, kad tai tam tikros silpnybės“, – pasakojo verslininkas. Pastarasis pridūrė skirstantis silpnybes 3 pagrindines kategorijas: gabumų stoką, dėmesingumo stoką ir ištvermės stoką.
Negalima apžioti per daug
I. Laursas pasakojo, kad viena didžiausių jo klaidų – bandymas apžioti per didelį veiklos kąsnį. „Karjeros pradžioje atsiranda vis daugiau naujų galimybių, tarsi blizgučių, kurie masina akį, tačiau ilgainiui pastebėjau, kad neįmanoma žongliruoti su per daug kamuoliukų“, – patirtimi dalijosi verslininkas.
Vienas sėkmingiausių šalies verslininkų dalijosi vaikystės patirtimi, kuomet susidomėjimas keliais užsiėmimais ilgainiui lėmė nesugebėjimą viskuo domėtis vienu metu, kas atsiliepė rezultatuose.
Kalbėdamas apie verslo patirtį JAV, I. Laursas pasakojo apie idėjinę nuostatą „Klysk greitai“ (ang. Fail fast). „Užsikepus idėjomis, vertėtų kuo greičiau įsitikinti ji veikia, ar ne. Jei pasirodys, kad idėja neveikia – reikia tiesiog judėti pirmyn“, – pasakojo verslininkas.
„Maxima“ darė klaidų
I. Staškevičius, kalbėdamas apie derybų meną, pasakojo, kad nereikia manyti, jog verslu pasirūpins teisininkai ar patarėjai.
„Skaitydamas kiekvieną sutartį stengiuosi perkąsti teisinę kalbą – privalu 100 proc. rūpintis savo verslu, nes atsakomybė tenka ne kam kitam, o jo savininkui“, – dėstė verslininkas.
Paklaustas, kaip vertina kartais visuomenėje neigiamai vertinamą „Maximos“ įvaizdį, I. Staškevičius atsakė, kad klaidų kuriant prekės ženklo įvaizdį buvo padaryta. „Vis dėlto norėčiau pridurti, kad nors skamba fenomenaliai „Maxima“ yra vienas teigiamiausiai vertinamų prekės ženklų Lietuvoje“, – pasakojo „VP grupė“ akcininkas.
Vis dėlto pašnekovas pridūrė, kad panašių klaidų išvengė jo konkurentai. „Vis dėlto mes kūrėmės tuo metu, kai parduotuvės atidaryme laukdavome granatų, todėl tam tikras klaidas siečiau su esama padėtimi“, – pasakojo I. Staškevičius.
Pasinaudojo „Apple“ klaidomis
Paklaustas, ar kada nors yra pasinaudojęs konkurentų klaidomis, I. Laursas pasakojo apie bylinėjimąsi su JAV technikos gigante „Apple“. Prieš trejus metus JAV kompanija pateikė ieškinį „GetJar“ dėl pavadinimo „app store“ naudojimo.
„Pamenu, kuomet sužinojome apie šį ieškinį, kilo šiek tiek nerimo, tačiau mūsų rinkodaros specialistai greit suprato, kad tai yra unikali galimybė pasireklamuoti“, – pasakojo verslininkas. Pastarasis dalinosi prisimenantis, kad šiai istorijai atsdūrus „The Wall Street Journal“, kompanijos vardo sklaida padidėjo kone 100 kartų.
„Kadangi jau buvo sukurtas precedentas dėl panašios situacijos tarp „Apple“ ir „Amazon“, iš teisinės pusės buvome visiškai ramūs, tiesiog sunku suprasti „Apple“ logiką šiame sprendime“, – kiek komiška patirtimi dalijosi I. Laursas.
Reikia teisingų pamatų
Paklausti, kaip renkasi investicijoms tinkantį verslą, pašnekovai pasakojo, kad idėja nėra svarbiausias kriterijus.
„Esu matęs ne vieną atvejį, kuomet komandos, ieškodamos investicijų supranta, kad jų idėjos įgyvendinti tiesiog neįmanoma. Tačiau motyvuota ir gabi komanda per trumpą laiką sugebanti sukurti naujų idėjų ir jas įgyvendinti“, – pasakojo I. Laursas.
Panašios nuomonės laikėsi ir I. Staškevičius, lakoniškai atsakęs, kad „be komandos, idėjos iš esmės nieko nereiškia – svarbiausia, jas įgyvendinantys žmonės.“
Lietuvos verslo konfederacijos prezidentui Valdui Sutkui paklausus, kur verslininkai sutelkia daugiausia dėmesio kelionėje idėjos įgyvendinimo link, I. Laursas pasakojo, siekiantis sutelkti dėmesį tiek į procesą, tiek į jo kryptį.
„Yra labai lengva pasirinkti trumpalaikę naudą, todėl svarbu susikaupti į tai ko siekiama. Labai svarbu, kad būtų vadovaujamasi teisingais pamatiniais principais ir orientuojamasi į ilgalaikės vertės tausojimą“, – mintimis dalinosi I. Laursas.