Viena didžiausių prekybos įmonių OTTO Vokietijoje investavo į daugkartinio naudojimo puodelius savo darbuotojams. Tikimasi, kad šie puodeliai per vienerius metus gali pakeisti apie 130 tūkst. vienkartinių puodelių.
Daugkartinius, perdirbamo plastiko puodelius kompanijai pagamino „KeepCup“, siekianti išplėsti daugkartinių puodelių naudojimą visose kavos išsinešimo vietose vietoj įprastų vienkartinių puodelių – jos produkcijos galima įsigyti daugelyje Europos šalių, Amerikoje ir Azijoje.
OTTO kviečia savo darbuotojus naudoti tik tvarius puodelius, kuriuos šie gali įsigyti visose Hamburge įsikūrusios centrinės būstinės kavinėse už simbolinę kainą. Įsigyjant daugkartinį puodelį pirmas kavos papildymas nieko nekainuoja, vėliau darbuotojui taikoma nuolaida kavai išsinešti.
„Iš esmės, prie daugkartinių puodelių naudojimo prisideda ir kavinės, taikančios nuolaidą žmonėms, kurie atsineša savo puodelį – juk dėl to kavinė nepatiria jokių papildomų išlaidų. Kodėl toks modelis negalėtų veikti pas mus?“, – komentuoja otto.lt atstovas Andrius Moskvičiovas.
Pasak A. Moskvičiovo, tinkamas įmonių požiūris į aplinkosaugą, ekologinio sąmoningumo didinimas padeda saugoti gamtos išteklius ir prisideda prie žiedinės ekonomikos skatinimo, kai medžiagos yra perdirbamos ir naudojamos ne vieną kartą.
„Mūsų atstovybė Lietuvoje taip pat svarsto galimybę įvesti daugkartinių puodelių naudojimo praktiką. Tai ženkliai prisidėtų prie aplinkosaugos ir jau naudojamų priemonių, kaip prekių siuntimui naudojamų perdirbamų pakuočių, atstovaujamų ekologiškų audinių bei kiti sertifikatais žymimų gaminių, neturinčių poveikio aplinkai“, – priduria jis.
Vokietijos aplinkosaugininkai skaičiuoja, kad kasmet šalyje išmetama apie 3 milijardus vienkartinių puodelių, o daugkartiniai puodeliai padės OTTO sumažinti įmonės ekologinį pėdsaką kasmet bent 390 kg plastiko. Visi šie puodeliai sutaupo tiek energijos, kad 20 namų ūkių galėtų naudotis elektra vienerius metus.