Degalų kainų karai vyksta, kai vienas degalinių tinklas reaguoja į kito veiksmus – degalų kainų sumažinimą – ir pats atitinkamai mažina kainas.
Praėjusią savaitę toks degalų kainų karas vyko Utenoje tarp dviejų miesto centre įsikūrusių „Neste“ ir „Statoil“ degalinių. Rugsėjo 22–23 d. čia degalai kainavo pigiausiai visoje Lietuvoje. Rugsėjo 23 d. šiose degalinėse labiausiai apsimokėjo pilti litrą dyzelino – tik už 3,11 Lt. Tuo pačiu metu kitur Lietuvoje dyzelinas kainavo apie 3,64 Lt. Rugsėjo 24 d. šiose degalinėse pigu buvo pilti 95 rūšies benziną – už 3,52 Lt, o kitur kainavo 4,19 Lt.
Degalinių tinklų atstovai teigia, kad toks kainų sumažinimas buvo vykdytas jų pelno sąskaita.
Šią savaitę kainų karas vyksta tarp „Neste“ ir „Lukoil Baltija“. Rugsėjo 28 d., taip pat ir 29 d. degalinių tinkle „Lukoil Baltija“ skirtingose degalinėse tos pačios rūšies degalų kainos skiriasi net 30 cnt. Šiandien, rugsėjo 29-ąją, „Lukoil Baltija“ degalinėje, esančioje Vilniuje, Sodų g. 22, dyzelinas kainuoja 3,23 Lt, o, pavyzdžiui, Laisvės pr. 8 – 3,54 Lt.
„Neste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys, paklaustas, kodėl pastebimi tokie ženklūs kainų skirtumai tame pačiame degalinių tinkle, skirtingose degalinėse, sako, kad ten, kur pastebimi šie skirtumai, vyksta kainų karas. „Taip yra dėl to, kad tinklai kariauja tam tikroje rinkos dalyje, pavyzdžiui, tam tikrame miesto rajone. Šią savaitę karai vyksta jau kelias dienas, kiek tai truks sunku pasakyti. Tokių situacijų rinkoje būna. Šiuo metu panaši situacija kaip Vilniuje ir Marijampolėje“, - apibendrina A. Miežys.
Kainų karai vartotojams į naudą, tačiau degalų rinkos ekspertai neatmeta galimybės, kad tokių procesų rinkoje įsisiūbavimas veikiausiai neigiamai paveiktų mažųjų degalų rinkos atstovų verslą, juk ne paslaptis, kad didiesiems tinklams kainų sumažinimas mažiau kirs per jų pelną nei mažiesiems, taigi, ar nebus taip, kaip toje patarlėje - kol riebus sukūs, tai lieknas numirs.