Sėkmingai įgyvendintas paskutinis europinio projekto SARTRE etapas – bendrojo naudojimo keliuose sėkmingai išbandytas automobilių traukinys, kur paskui sunkvežimį riedantys lengvieji automobiliai valdomi automatiškai.
Bendrojo naudojimo keliuose sėkmingai išbandytas automobilių traukinys, kur paskui sunkvežimį riedantys lengvieji automobiliai valdomi automatiškai. (nuotr. Gamintojo)
Ši technologija, kuriama pagal ES finansuojamą projektą SARTRE, o pagrindinis projekto partneris yra švedų kompanija „Volvo“. Pagal projektą SARTRE sinchronizuotai judančių transporto priemonių koloną sudaro kolonos priekyje važiuojanti profesionalaus vairuotojo vairuojama transporto priemonė ir paskui ją nedideliu atstumu važiuojantys keli kiti automobiliai. Kiekviename automobilyje matuojamas atstumas, greitis ir kryptis ir tai sinchronizuojama su priekyje važiuojančiu automobiliu. Kiekviena transporto priemonė gali bet kada palikti koloną. Kolonoje važiuojančių transporto priemonių vairuotojai gali pailsėti ir užsiimti kita veikla ilgos kelionės metu.
Bendrojo naudojimo keliuose sėkmingai išbandytas automobilių traukinys, kur paskui sunkvežimį riedantys lengvieji automobiliai valdomi automatiškai. (nuotr. Gamintojo)
„Tai didelis žingsnis į priekį įgyvendinant šią svarbią Europos mokslinių tyrimų programą, – sako bendrovės „Ricardo UK Ltd“ projekto SARTRE koordinatorius Tom Robinson. – Sinchronizavus transporto priemonių judėjimą keliai gali tapti saugesni, būtų geriau naudojama kelio erdvė, ilgos kelionės vairuotojams būtų malonesnės, taip pat sutaupytume degalų, taigi ir anglies dvideginio emisija būtų mažesnė. SARTRE dalyvaujančioms bendrovėms apjungus savo žinias, sparčiai kuriame saugią ir veiksmingą autotraukinių technologiją.“