Sinchronizuotai judančių transporto priemonių kolonos greitkeliuose gali pasirodyti jau po dešimties metų. Ši technologija, kuriama pagal ES finansuojamą projektą SARTRE, pirmą kartą sėkmingai pademonstruota netoli Geteborgo miesto Švedijoje įsikūrusiame „Volvo“ bandymų poligone.
Pagal projektą SARTRE sinchronizuotai judančių transporto priemonių koloną sudaro kolonos priekyje važiuojanti profesionalaus vairuotojo vairuojama transporto priemonė ir paskui ją nedideliu atstumu važiuojantys keli kiti automobiliai. Kiekviename automobilyje matuojamas atstumas, greitis ir kryptis ir tai sinchronizuojama su priekyje važiuojančiu automobiliu. Kiekviena transporto priemonė gali bet kada palikti koloną. Kolonoje važiuojančių transporto priemonių vairuotojai gali pailsėti ir užsiimti kita veikla ilgos kelionės metu.
„SARTRE yra labai perspektyvus projektas, kurį įgyvendinę ateityje galbūt galėsime sutaupyti daugiau degalų, o keliai taps saugesni,“ – sako „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugos skyriaus direktorius Carl Johan Almqvist.
Atliekant bandymus trasoje, kurioje buvo tokios pačios sąlygos kaip užmiesčio keliuose, paskui vieną sunkvežimį - „vedlį“ sekė vienas automobilis.
Tai pirmas kartas, kai ES finansuojamo projekto SARTRE kūrėjų grupės išbandė savo sistemas ne modeliavimo įrenginiuose.
„Tai didelis žingsnis į priekį įgyvendinant šią svarbią Europos mokslinių tyrimų programą, – sako bendrovės „Ricardo UK Ltd“ projekto SARTRE koordinatorius Tom Robinson. – Sinchronizavus transporto priemonių judėjimą keliai gali tapti saugesni, būtų geriau naudojama kelio erdvė, ilgos kelionės vairuotojams būtų malonesnės, taip pat sutaupytume degalų, taigi ir anglies dvideginio emisija būtų mažesnė. SARTRE dalyvaujančioms bendrovėms apjungus savo žinias, sparčiai kuriame saugią ir veiksmingą autotraukinių technologiją.“