Su kuo jums asocijuojasi ši, dabar jau besibaigianti, vasara? Su kartais nepakeliamais karščiais ir, ko gero, kuo nors gaivinančiu. Būtent gaivinančių prekių pardavėjai šiemet vasarą užsidirbo daugiausiai. Didžiausius pardavimų augimus skaičiuoja visus ventiliatorius pardavę buitinių prekių pardavėjai, ledų, alaus ir mineralinio vandens gamintojai.
Bene labiausiai džiaugtis šiemet turėtų vandens pardavėjai, mat lietuviai pagaliau prispyrus karščiams, turbūt ir medikų patarimų pasiklausę, vandens gėrė nemažai. Miestiečiai daugiausia gurkšnojo citrininį negazuotą mineralinį, o provincijų gyventojai rinkosi gazuotą mineralinio variantą.
Mineralinį vandenį „Tichė“ gaminančios bendrovės „Baltijos mineralinių vandenų kompanijos“ komercijos direktoriaus Lino Jakaičio tvirtinimu, liepą mineralinių vandenų pardavimai augo net 37 proc. Anot jo, nors kompanijai sunkiai sekėsi metų pradžioje, kai lietuviai, turbūt gindamiesi nuo šalčių gurkšnojo arbatą, o ne gėrė mineralinį, vasara padėjo už viską atsigriebti, todėl tikimasi, kad bendras vasaros pardavimų rodiklis bus teigiamas.
Trina rankomis ir aludariai, šiemet taip pat pardavę kur kas daugiau alaus negu pernai. Bendrovės „Utenos alus – Švyturys“ korporacinių reikalų direktorius Dainius Smailys tvirtina, kad pernai vasarą lietuviai išgėrė 89 mln. litrų alaus. Kadangi šiemet bendras alaus vartojimas kilo maždaug procentu, lyginant su pernai, tai ir alaus turėtų būti išgerta daugiau.
Vis dėlto sidrų ir kitų lengvųjų alkoholinių gėrimų, išskyrus alų, lietuviai vis dažniau atsisako. „Kai prasidėjo krizė, tai sidro vartojimas smuko, smuko, smuko. Ir dabar nelabai atsitiesia. Šie gėrimai yra praradę apie 70 proc. savo vartotojų. Kaip greitai jie išpopuliarėjo, taip greitai ir smuko“, – sako D.Smailys.
Be gėrimų žmonės pirko ir ledus. Daugiausiai buvo gaivinamasi įprastu plombyru. Tačiau turbūt beveik visi ledų gamintojai pasiūlė vartotojams ir naujovių, kurios taip pat noriai buvo bandomos. Remiantis „Dadu“ ledus gaminančios bendrovės „Vikeda“ pardavimų direktoriaus Dariaus Vaitkaičio turimais jo įmonės rezultatais, galima sakyti, kad ledų rinka šiemet taip pat atsitiesė per 30 proc.
Labai džiaugiasi pardavimais ir buitinių prekių pardavėjai. Einamiausia jų šios vasaros prekė – ventiliatoriai ir oro kondicionieriai. „Topo centras“ vien ventiliatorių pardavė apie 10 tūkst. „Žmonės viską iššlavė pirmosiomis karščių dienomis liepą. Kadangi ir mes, ir gamintojai nebuvome pasiruošę, vėliau atėjusiems tekdavo nusivilti. Tačiau dažniausiai žmonės į viską žiūrėjo su šypsena, nepykdavo“, – teigia „Topo centro“ smulkiosios buitinės technikos skyriaus vyriausioji pardavėja Violeta Vaškevičiūtė. Anot jos, visiškai iškaitę griebdavosi šiaudo: „Kam nebeužteko ventiliatorių ir kondicionierių, tai siūlėme šildytuvus su papildoma funkcija – šalto oro srove“. Pardavėjos tvirtinimu, gal ne dešimt kartų daugiau negu įprastai, tačiau taip pat buvo perkami tokie prietaisai kaip šaldytuvai, šaldikliai. Pastarieji gedo neatlaikę aukštų oro temperatūrų.
Taigi nors ir karšta, kai kuriems pardavėjams vasara buvo labai gera. O ką pirkote jūs, ko galbūt neradote parduotuvėse? Pasakokite, diskutuokite apie tai šiandien Pinigų kartos internetinėje svetainėje, o bendresnę vasaros reziumė žiūrėkite rytoj laidoje.