Išradingi ir ekstravertiški atlikėjai, įvairius žanrus, stilius ir nuotaikas kryžminančios programos nužymės Lietuvos nacionalinės filharmonijos koncertų ciklo „Muzika Trakų pilyje“ paskutinius šio sezono renginius. Trakų pilies menėje birželio 13 d. Genadijus Savkovas (akordeonas), Dmitrijus Golovanovas (fortepijonas) ir Saulius Auglys (vibrafonas, mušamieji) programoje „Nuo klasikos iki svingo“ klausytojui suteiks stimulą keliauti po įsivaizduojamas garsines vietoves: koncertų salę, prancūzų kavinių kvartalą ar amerikiečių džiazo klubą.
O birželio 20 d. Čiurlionio kvartetas ir mecosopranas Judita Leitaitė koncerto programoje suartins Vienos klasikų styginių kvartetus ir įvairių epochų bei Vakarų kultūrų vokalinės muzikos žanrus: nuo mažųjų pastoralių iki lengvųjų operos žanrų numerių.
Genadijus Savkovas, Dmitrijus Golovanovas ir Saulius Auglys yra ne tik fanatiški savo instrumentų profesionalai, bet ir po muzikos stilių platumas veržliai nardantys atlikėjai. Todėl ir birželio 13 d., sekmadienio, 16 val. jų koncerto programa įvairialypė, aprėpianti kelių kultūrų, epochų bei stilių muziką. Instrumentinio džiazo popietėje „Nuo klasikos iki svingo“ skambės ne tik žinomiausių klasikos epizodų interpretacijos (Claude Debussy, Johann Sebastian Bach), džiazo standartais virtusios amerikiečių kompozicijos (George Gershwin), baroko eleganciją ir modernų svingą kryžminantys kūriniai (Claude Bolling), bet ir Prancūzijos bei Lotynų Amerikos lengvoji muzika.
XIX–XX amžių sandūroje Paryžiaus lauko kavinėse gimęs stilius musette dažnai tapatinamas su akordeonu ir šokiais. Šiame koncerte Trakų pilies menėje greta hitu tapusios šansonos (Michel Delpech) ir virtuozinės akordeono varjetė (Andre Astier) kaip tik ir skambės du miuzetės tipo valsai (Tony Murena, Gus Viseur). Tuo tarpu Lotynų Amerikos populiariosios muzikos gūsį čia pūstelės argentinietiškas tango (Carlos Gardel) ir brazilų bosanova (Antonio Carlos Jobim).
Birželio 20 d., sekmadienio, 16 val. Čiurlionio kvarteto ir mecosoprano Juditos Leitaitės koncerto programoje greta vokiečių Lied (Wolfgang Amadeus Mozart), prancūzų XVIII a. pastoralinių dainelių (Jean Baptiste Weckerlin), muzikinio filmo melodijų (Michel Legrand), amerikiečių operetės arijos (Jerome Kern) ir populiariosios dainos (Stephen Collins Foster) skambės klasicistiniai Haydno ir Mozarto styginių kvartetai.
„Imperatoriaus“ kvartetas iš šešių ambicingų Haydno kvartetų ciklo, atsiplėšia nuo tikėtosios sonatos formos ir susikoncentruoja į tematinį tolydumą, tarsi besiūlį tarp instrumentų keliaujančių motyvų jungimą (šį kvartetą išgarsino II dalies autocitata – himno „Dieve, saugok imperatorių Francą“ tema, šiandien žinoma kaip nacionalinis Vokietijos himnas). „Disonansų“ kvartetas (antraštę sąlygojo lėta, įtempta įžanga, kurioje viršum tvinkčiojančios violončelės boso linijos konstruojama neišspręstų disonansų harmonija) iš šešių kulminacinių Mozarto kvartetų ciklo, dedikuoto Haydnui, nutrynė lig tol egzistavusią aiškią skirtį ir atrado reikiamą balansą tarp „senojo stiliaus“ polifoninio kontrapunkto (su griežta kiekvieno balso nepriklausomybe) ir „naujojo stiliaus“ melodijos bei akompanimento paprastumo (su hierarchine balsų koordinacija).