• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Tradiciškai vasarą, atėjus atostogų metui, vartotojų poreikiai keičiasi ir tai turi įtakos įvairių verslo sektorių veiklos rezultatams. Nekilnojamojo turto rinkoje irgi galioja nuostatos, jog būsto rinkoje vasara ir žiema yra mažiau aktyvūs sezonai, palyginti su pavasariu ir rudeniu. Visgi nekilnojamojo turto (NT) bendrovės „Ober-Haus“ ekspertai pastebi, jog pastarųjų penkių metų namų ir butų pirkimo-pardavimo sandorių statistika paneigia daugelio įsitikinimą, kad vasara – prastas sezonas NT pirkimui ir pardavimui.

 Tradiciškai vasarą, atėjus atostogų metui, vartotojų poreikiai keičiasi ir tai turi įtakos įvairių verslo sektorių veiklos rezultatams. Nekilnojamojo turto rinkoje irgi galioja nuostatos, jog būsto rinkoje vasara ir žiema yra mažiau aktyvūs sezonai, palyginti su pavasariu ir rudeniu. Visgi nekilnojamojo turto (NT) bendrovės „Ober-Haus“ ekspertai pastebi, jog pastarųjų penkių metų namų ir butų pirkimo-pardavimo sandorių statistika paneigia daugelio įsitikinimą, kad vasara – prastas sezonas NT pirkimui ir pardavimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nagrinėjant 2010-2014 metais įvykdytus būsto pirkimo-pardavimo sandorius Lietuvoje ir didžiausiuose jos miestuose, galima pastebėti, kad pastaruosius penkis metus vasaros tikrai nederėtų išskirti kaip neaktyvaus periodo. Bendra Lietuvos sandorių statistika rodo, jog butų pardavimo apimtys Lietuvoje vasaros metu (birželio-rugpjūčio mėnesiais) anaiptol nėra daug mažesnės nei pavasario (kovo-gegužės) ir rudens (rugsėjo-lapkričio) sandorių statistika. Šių trijų metų laikų statistika yra apylygė, tačiau pastebimai geresnė nei žiemos metu (gruodžio-vasario mėnesiais) įvykdytų sandorių kiekis. „Žiemą, dėl šaltų orų ir didžiųjų švenčių, pirkėjai šiek tiek aprimsta ir butų pirkimo-pardavimo sandorių sudaroma apie 20-25 proc. mažiau, lyginant su kitų sezonų pardavimo vidurkiu.“, - teigia Audrius Šapoka, „Ober-Haus“ būsto departamento vadovas. Tik 2014 metų žiema buvo gan neįprastai aktyvi, tačiau A. Šapokos nuomone, tai buvo išimtis, nes 2014 metų pirmoje pusėje NT rinka buvo netipiškai aktyvi dėl rinkoje įsvyravusių optimistinių nuotaikų (kurias iš dalies lėmė ir planuojamas euro įvedimas). O 2015 metais panašu, kad rinka vėl grįžta į įprastas „sezonines“ vėžes: 2015 metų pavasarį buvo sudaryta 13 proc. daugiau butų pirkimo pardavimo sandorių nei 2015 žiemą (atitinkamai 6765 ir 5983).

REKLAMA

Nagrinėjant butų sandorių statistiką atskiruose Lietuvos miestuose, galima teigti, jog tendencijos visuose juose analogiškos – vasaros laikotarpio negalima pavadinti mažai aktyviu. Stebina tik Palangos miesto savivaldybėje fiksuotų sandorių statistika. Nors atrodytų, kad poilsiautojams apgulus Palangą, rinka čia vasarą turėtų virte virti – pasirodo atvirkščiai – vasaros metu Palangoje butų sandorių sudaroma gerokai mažiau nei rudenį ar pavasarį, ir dažniausiai mažiau netgi negu žiemą. Tokia pati tendencija yra ir su gyvenamųjų namų pardavimu Palangoje. Vasarą šiame mieste namų pardavimas nusileidžia kitiems metų sezonams, taip pat ir žiemai.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau nagrinėjant pastarųjų metų gyvenamųjų namų pirkimo sandorius Lietuvos masteliu matome jau atvirkštinę tendenciją – vasarą gyvenamųjų namų pardavimo rinkoje galima priskirti kaip tik prie aktyvesnių rinkos sezonų, o ne prie tų, kuriais rinka aprimsta. A. Šapokos nuomone, pirkti namą vasaros metu išties palanku dėl kelių priežasčių. Vasarą patogiau kraustytis – vaikams nereikia į mokyklą, o ir didžioji dalis dirbančiųjų linkę imti atostogas, tad tiek būsto apžiūroms, tiek kraustymuisi lieka daugiau laiko. Taip pat šiltuoju metų laiku oro sąlygos teritorijos apžiūrai, daiktų pervežimui ir įsikūrimui kur kas palankesnės nei esant lietingam rudeniui ar šaltai žiemai. Netgi sužaliavusi gamta turi įtakos sprendimui pirkti – pirkėjas įvertina žaliąją kiemo erdvę (gėlynus, pieveles), landšaftą ar visą kaimynystę. Būtent šiuo metų laiku sudaroma maždaug trečdaliu daugiau sandorių nei žiemos mėnesiais ir pirkėjams tai yra geras metas rinktis, nes šiuo laikotarpiu pasiūla paprastai būna didžiausia.

Apibendrinant įgyvendintų butų ir namų sandorių rodiklius nuo 2010 metų matyti, kad aktyviausias butų pardavimo metas yra pavasaris ir ruduo, pasyviausias – žiema. „Žiemą taip pat galima išnaudoti parduodant turtą – kol kai kurie pardavėjai laukia pavasario, bendra pasiūla šiek tiek sumažėja, o tai reiškia, kad ir rinkoje esančių parduodamo turto konkurentų yra mažiau.“, - pataria A. Šapoka.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų