Ar galės žmogus grąžinti internete įsigytą nekokybišką prekę, ar bus apsaugoti asmens, perkančio internetu, duomenys, ar nereikės einant į prekybos centrą neštis didinamojo stiklo, kad įskaitytume mažytėmis raidėmis surašytą informaciją? Kuo Lietuvos vartotojai nepatenkinti, kodėl jie dažniau skundžiasi draugams ir pažįstamiems, o ne vartotojų teisių apsaugos institucijoms?
Artėjant Pasaulinei vartotojų teisių dienai Seime surengtoje diskusijoje pristatydama naujausius Europos Komisijos tyrimo duomenis Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė sakė, kad ,,esame šalia tokių šalių, kaip Rumunija ir Bulgarija – pačioje apačioje pagal vartotojų teisių apsaugą“. Ji taip pat pabrėžė, kad egzistuoja kelios problemos – informacija vartotojui surašyta pernelyg mažomis raidėmis, neefektyvi vartotojų teisių apsauga ir kita.
Z.Čeponytės teigimu, tyrimas atskleidė, kad, vartotojų nuomone, per kelerius pastaruosius metus sumažėjo vartotojų galimybės palyginti kainas, išaugo besiskundžiančiųjų draugams ir pažįstamiems, pardavėjams ir paslaugų teikėjams, bet sumažėjo skundų vartotojų teisių apsaugos institucijoms.
,,Pavyzdžiui, galimybės palyginti skirtingų drabužių ir avalynės gamintojų kainas sumažėjo nuo 6,6 iki 6,5 nuo 2010 metų“, – sakė Z.Čeponytė.
Jos teigimu, Lietuva yra viena iš nedaugelio šalių, kurioje galimybė grąžinti kokybiškas, tačiau netikusias prekes yra tik iš dalies tenkinama. Z.Čeponytė atkreipė dėmesį, kad daug problemų kelia maisto produktų ženklinimas, ypač dėl to, kad svarbi informacija pateikiama labai smulkiu, beveik neįskaitomu šriftu.
Pasaulinė vartotojų teisių diena minima kovo 15-ąją. Tačiau jau nuo antradienio Lietuvos vartotojų organizacijos pradeda vartotojų teisių savaitę.