Ginčai su bankais trečiąjį ketvirtį, palyginti su ankstesniais ketvirčiais, sudarė didžiausią visų ginčų dalį - 36 proc. (I ketv. - 34 proc., II ketv. - 32 proc.). Šiek tiek sumažėjo ginčų su kitais finansų rinkos dalyviais (I ketv. - 10 proc., II ketv. - 14 proc., III - 11 proc.).
„Nors Lietuvos banko nagrinėjamų ginčų finansų rinkoje statistika apima dar gana neilgą laikotarpį, mūsų prognozės pasitvirtina - ginčų su bankais daugės. Vartotojai daugiau sužino apie galimybę gauti nešališką nesutarimų įvertinimą ir tuo naudojasi", - komentuoja Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.
Trečiąjį ketvirtį vartotojai dažniausiai nesutiko su bankų sprendimais dėl būsto kredito sutarčių. Tokių kreipimųsi dalis išaugo nuo 31 proc. (II ketv.) iki beveik 38 proc. (III ketv.). Taip pat padaugėjo ginčų dėl naudojimosi mokėjimo kortelėmis ar jų sutarčių (II ketv. tokių atvejų buvo 14 proc., III ketv. - 22 proc.). Ginčytasi ir dėl bankų suteiktų vartojimo kreditų (II ketv. - 14 proc., III ketv. - 10 proc.), banko sąskaitų (II ketv. - 6 proc., III ketv. - 10 proc.).
Liepos-rugsėjo mėn. padaugėjo ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) ir gerokai sumažėjo ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko), tačiau bendras ginčų dėl automobilių draudimo skaičius iš esmės nepasikeitė (apie 60 proc. visų draudimo ginčų). Sumažėjo ginčų, kylančių dėl turto draudimo (II ketv. jie sudarė 16 proc. visų draudimo ginčų, III ketv. - tik 10 proc.) ir ginčų dėl gyvybės draudimo (II ketv. - 12 proc., III ketv. - beveik 10 proc.).
Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais beveik visi nesutarimai kilo dėl vartojimo kreditų - 80 proc. (II ketv. -53 proc.).
Liepos-rugsėjo mėn. 13 ginčų vartotojams ir finansų rinkos dalyviams pavyko baigti taikiu susitarimu, sudarant rašytinius susitarimus arba finansų rinkos dalyviui geranoriškai įvykdant vartotojo reikalavimus. Maždaug po tiek pat tokių susitarimų buvo ir pirmąjį, ir antrąjį ketvirčiais.
Trečiąjį ketvirtį 10 vartotojų reikalavimų buvo patenkinti, 1 - patenkintas iš dalies ir 27 vartotojo reikalavimai buvo atmesti kaip nepagrįsti (II ketv. - atitinkamai 4, 3 ir 26).
Iš viso per devynis šių metų mėnesius Lietuvos bankas gavo 463 prašymus išspręsti ginčus su finansų įstaigomis. Iš jų - 252 dėl ginčų su draudikais, 158 dėl bankų ir 53 dėl kitų finansų rinkos dalyvių paslaugų.
Lietuvos banko sprendimai dėl ginčų yra rekomendaciniai. Vartotojai visais atvejais dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais turi teisę kreiptis į teismą.
Naują statistinę informaciją apie vartotojų ir finansų įstaigų ginčų nagrinėjimą 2012 m. trečiąjį ketvirtį rasite Lietuvos banko interneto svetainėje.