Vartotojai labiausiai pasitiki konkrečios įmonės ar prekių ženklo internetiniais puslapiais (48 proc.), naujienų portalais (32 proc.) ir internetinių paieškų sistemų atrinktais internetiniais puslapiais (31 proc.), tačiau bendros tendencijos rodo, kad pasitikėjimas informacija apie prekes ir paslaugas internete mažėja.
Vienintelė išimtis – atsiliepimai įmonių ir draugų „Facebook” profiliuose, kuriuose pasitikėjimas išliko toks pats. Šias tendencijas atskleidžia komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ ir ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ atliktas tradicinis vartotojų elgesio internete tyrimas.
„Didžiausias vartotojų pasitikėjimas oficialiais įmonių internetiniais puslapiais rodo, kad vartotojai apie įmonių prekes nori sužinoti tiesiogiai. Tai ženklas įmonėms, kad tai turėtų būti platforma, kurioje pateikiama aiški, aktuali ir teisinga informacija“, – teigia Darius Gricius, „OMD” vadovas.
Pasak D. Griciaus, oficialių puslapių paieškai vartotojai renkasi paieškos sistemas, tačiau jei įmonės oficialų puslapį paieškų sistemose rasti sunku arba pateikiama neaktuali, netiksli informacija, tai mažina vartotojų pasitikėjimą ir gali sukelti nepasitenkinimą ar net kliento praradimą.
Per metus padaugėjo žmonių, kurie dalijasi asmeniniais pastebėjimais internete. 70 proc. vartotojų išreiškia internete savo nuomonę apie produktus ir paslaugas, o kas antras vartotojas (53 proc.) spaudžia patinka įmonių „Facebook“ puslapyje (2013 m. atitinkamai 69 proc. ir 48 proc.).
„Didėjantis informacijos kiekis, atsirandantys nauji komunikacijos būdai ir kanalai, kompanijoms suteikė daugiau galimybių pasiekti vartotojus, tačiau patys vartotojai tokia informacija pasitiki vis mažiau ir pradeda daugiau dėmesio skirti kitų vartotojų atsiliepimams. Tokia situacija tampa iššūkiu kompanijoms, nes būtina ne tik sukurti informacinį srautą, kad tave išgirstų, tačiau ir tapti tuo, kurį rekomenduoja”, – teigia Arijus Katauskas, ryšių su visuomene agentūros „Nova media” vyresnysis partneris.
Pasak A. Katausko, kintantis vartotojų elgesys vers įmones persvarstyti savo komunikacijos strategijas, vis daugiau dėmesio jose skiriant ne informacijos apie produktus bei paslaugas pateikimui, o ilgalaikio kontakto su klientu užmezgimui ir išlaikymui.
89 proc. interneto vartotojų teigia besinaudojantys socialiniu tinklu „Facebook”. Didžioji dalis jų skaito ir seka naujienas (71 proc.), beveik kas antras (45 proc.) skelbia ir dalijasi informacija. Aktyviausiai tai daro moterys ir jaunimas – jie labiau linkę ieškoti akcijų ar sekti mėgstamus prekių ženklus.
Vartotojai, kurie ieškodami prekių domisi tam tikromis kategorijomis, daugiausia kreipia dėmesį į komentarus apie kompiuterinę techniką ar mobiliuosius telefonus (74 proc.), buitinę elektroniką ir sveikatos priežiūros prekes ir paslaugas (po 72 proc.).
Reprezentatyvią Lietuvos interneto vartotojų apklausą apie elgesį internete, bendradarbiaudama su „Nova media“, atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“. Tyrimas vyko 2014 m. balandžio 7 – 21 d. naudojant „OMD Snapshots“ tyrimų sistemą.
Iš viso apklausti 911 interneto vartotojų, kurių amžius – nuo 15 iki 50 metų. Respondentų struktūra atitinka Lietuvos interneto vartotojų struktūrą pagal amžių, lytį ir gyvenamosios vietos dydį.