Sinoptikams užsiminus, kad jau šią savaitę Lietuvoje gali ir pasnigti, ir susidaryti plikledis, vairuotojai ima ruošti automobilius žiemai.Autoservisuose prašoma pakeisti padangas, patikrinti mašinų techninę būklę. Vis dėl to, anot meistrų, Lietuvos vairuotojai nėra linkę itin rūpintis nuosavu transportu ir skaičiuoja kiekvieną litą.
Skirtingai nei pavasarį, kai žieminės padangos vasarinėmis keičiamos paskutinę naktį, šaltuoju metų sezonu vairuotojai tampa atsakingesni. Nors draudimas vairuoti transporto priemones, turinčias vasarines padangas, įsigalios kiek mažiau nei po mėnesio, vairuotojai jau plūstelėjo į autoservisus.
Pasak verslininkų, pirmieji klientai pasirodė praėjusią savaitę. Esą tam įtakos turėjo sinoptikų kalbos apie staigų atšalimą ir sniegą. Klientų srautas, lyginant su rugsėju, išaugo du ir daugiau kartų, o prie dirbtuvių jau rikiuojasi eilės.
Ir nors daugelio prekinių ženklų padangos šiemet brango 5–10 proc., Europos gamintojai, konkuruodami su Kinijos rinka, savo produkciją vidutiniškai atpigino 18 proc. Tad, anot verslininkų, sumažėjus didmeninėms padangų kainoms, jie žieminį mašinų apavą atpigino ir klientams.
„Visas mūsų importas šiemet buvo tik iš Europos gamintojų, nes nebeapsimokėjo iš Kinijos vežti. Jei pernai 15 dydžio Europos gamintojo padangai žmogus būtų skyręs daugiau kaip 800 litų, tai šiemet jis nemokės daugiau kaip 600 litų“, – teigė įmonės „Vianor LT“ direktorius Donatas Skulskis.
Žmonės susirūpino ne tik padangų keitimu, bet ir savo automobilių technine būkle. Autoservisų teigimu, prašoma pakeisti variklio skysčius, patikrinti akumuliatorių, sutepti spyneles ir gumas, atlikti ratų geometriją. Tačiau, anot meistrų, daug pinigų apžiūrai lietuviai nėra linkę išleisti.
„Dažniausiai patys, ką gali, susižiūri, o ko nesugeba – tada mes darom. Apžiūrai gali tekti išleisti ir 30–40 litų, bet priklauso nuo automobilio. O tikrai, manau, nėra daug“, – sakė įmonės „Šiaulių altas“ vadybininkas Vytas Jasilionis.
Anot meistrų, kad lietuviai nėra linkę rūpintis automobiliais, parodė praėjusi žiemą. Spaudę rekordiniai šalčiai iš rikiuotės išvedė ne vieną automobilį, tad autoservisus užplūdo klientai, kurių mašinos gedo tiesiog gatvėse.
O šalčio padaryti nuostoliai esą siekė nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų litų.
„Siūlyčiaus kas tris, kas šešis mėnesius važiuoti, nežiūrint į tai, ar padangas reikia, ar nereikia montuoti. Atvažiuoti, persižiūrėti pakabą, susiremontuoti ką reikia. Žymiai būtų pigiau ir saugiau pačiam automobilio savininkui. O ne taip, kad kas du metus atvažiavau, susiremontavau ir viskas“, – pataria įmonės „Šiaulių Dagris“ serviso vadovas Modestas Bosas.
Verslininkai sako, kad didžiausio klientų antplūdžio laukia paskutinėmis spalio ir pirmomis lapkričio dienomis.
Jevgenijus Bardauskas
LTV „Panorama“