Vairuotojai vis dažniau pasirenka pagalbos kelyje draudimą ir ištikus bėdai kviečiasi techninę pagalbą, o ne stabdo pravažiuojančius automobilius ar prašo pažįstamų padėti. Draudikų statistika atspindi, kad per šių metų pirmus du mėnesius pagalbos kelyje draudimo sutarčių skaičius ūgtelėjo perpus.
Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis teigia, kad sausio-vasario mėnesiais buvo sudaryta beveik 2 tūkst. pagalbos kelyje draudimo sutarčių – tai net 50 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Per tą patį laikotarpį bendrovė užregistravo daugiau kaip 200 žalų ir suteikė paslaugų už beveik 64 tūkst. litų, t.y. dvigubai daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. „Apie 60 proc. atvejų vairuotojams prireikia automobilio transportavimo paslaugų. Taip pat neretai tenka keisti pradurtas padangas, nuvežti atsarginius raktelius, kai nuolat naudojami pametami ar užtrenkiami automobilyje. Pasitaiko atvejų, kuomet tenka pristatyti degalų ar tiesiog sugedus automobiliui organizuoti tolimesnę kelionę“, – pasakoja N. Giedraitis.
Lietuvoje sugedę ar eismo įvykio metu apgadinti automobiliai dažniausiai transportuojami miestų ribose, tuo tarpu užsienyje – iš greitkelių iki automobilių servisų. Dažniausiai automobilius transportuoti reikia iki 100 kilometrų. „Apie ketvirtadalis sugedusių ar eismo įvykio metu apgadintų automobilių, kurių vairuotojai kreipiasi dėl pagalbos kelyje, dėl automobilių techninių savybių gali būti ne tempiami, o tik transportuojami. Taigi, nepaisant to, kad atsirastų geranoriškų žmonių ir jie norėtų padėti šalikelėje sustojusiam automobiliui, jie padaryti nieko negalėtų. Pastebime, kad vairuotojams, patekusiems į tokią situaciją, tai tampa pagrindine paskata pasirinkti pagalbos kelyje draudimą“, – pasakoja N. Giedraitis.
Draudikų užsakymu rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Prime consulting“ atlikta didžiųjų Lietuvos miestų vairuotojų apklausa atskleidė, kad sugedus kelyje kitų vairuotojų pagalbos labiausiai tikėtina sulaukti Šiauliuose – net pusė vairuotojų yra bent kartą pasiryžę padėti šalikelėje sustojusiam automobiliui. Mažiau paslaugūs Vilniaus ir Kauno vairuotojai. Tyrimas atskleidė, kad padėti į bėdą pakliuvusiems labiau linkę vyresnio amžiaus vyrai.
Vairuotojų apklausa buvo atlikta šių metų vasarį. Jos metu 563 vairuotojai buvo apklausti Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestuose.