• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Emocinės paramos vaikams ir paaugliams tarnyba "Vaikų linija" šiais metais sulaukė dvyliktojo savo veiklos gimtadienio. Skambindami nemokamu telefonu, rašydami elektroninius ir paprastus laiškus, į tarnybą kasmet kreipiasi dešimtys tūkstančių vaikų ir jaunuolių.

REKLAMA
REKLAMA

Per praėjusius metus "Vaikų linija" atsiliepė į daugiausia vaikų skambučių per tarnybos gyvavimą - daugiau nei 82 tūkstančius, tuo tarpu 2007m. buvo atsiliepta į 69 tūkstančius skambučių. Tarnyboje dirbantys savanoriai atsakė į daugiau nei 1600 vaikų laiškų internetu su prašymais pagalbos ar išklausymo. Remiantis šių metų pirmojo pusmečio duomenimis, "Vaikų linijos" poreikis išlaiko stabilų augimą.

REKLAMA

Siekdama dar efektyvesnės pagalbos vaikams ir būdama Tarptautinės vaikų linijos (Child Helpline International) nare, "Vaikų linija" siekė gauti Europos komisijos patvirtintą lengvai įsimenantį Europinį pagalbos vaikams numerį. Penkiolikoje Europos Sąjungos šalių naudojamo numerio 116111 paskirtis – padėti vaikams, kuriems trūksta dėmesio ir saugumo. Tačiau šių metų kovą viešąjį konkursą Europiniam numeriui gauti laimėjo ne dvylika metų dirbanti nevyriausybinė organizacija (NVO) "Vaikų linija", bet Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos naujai įkurta "Pagalbos vaikams linija".

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos (LTPPTA) atstovai per metinę konferenciją šių metų rugsėjį pareiškė susirūpinimą ir parengė peticiją Socialinės apsaugos ir darbo ministrui dėl ydingos padėties, susidariusios telefoninės psichologinės pagalbos vaikams sistemoje. Nors ne vieno susitikimo metu buvo tartasi dėl "Vaikų linijos" ir "Pagalbos vaikams linijos" bendradarbiavimo, siekiant išvengti funkcijų dubliavimo ir NVO "Vaikų linijos", per dvylika metų sukaupusios konsultavimo patirties ir gavusios vaikų pasitikėjimą, slopinimo, susitarimo iki šiol nerasta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Vaikų linija" jau šeštus metus stengiasi atkreipti visuomenės dėmesį į patyčių problemą – vykdo kampaniją "Nustok tyčiotis", o prieš metus, sulaukusi verslo iniciatyvos paremti kovos su patyčiomis idėją, kartu su "Nordea Bank Lietuva" pradėjo kampaniją "Be patyčių". Ja siekiama ne tik pagerinti psichologinės pagalbos tarnybos galimybes atsiliepti į kuo daugiau vaikų skambučių, bet ir pakeisti visuomenės požiūrį į patyčias.

REKLAMA

Taip pat "Vaikų linija" remia socialinę-kūrybinę akciją "Sukurk dainą žvaigždei", kuria siekiama patyčias pakeisti draugyste ir muzika. Akciją organizuoja projektas "Bibliotekos pažangai" ir jame dalyvaujančios viešosios bibliotekos.

Jaunuoliai kviečiami savo mėgstamoms Lietuvos scenos žvaigždėms sukurti dainos tekstą – vėliau kiekvienas atlikėjas ar grupė pasirinks vieną jų ir įrašys dainą. akcijos metu įrašytos dainos bus išleistos kompaktiniame diske, o dainų tekstai paskelbti specialioje akcijos interneto svetainėje.

REKLAMA

Be šių kampanijų ir akcijų bei nuolatinio vaikų konsultavimo, "Vaikų linija" veda mokymų seminarus mokykloms, tėvams, mokiniams apie patyčių prevenciją.

Ištkimiausios Vaikų linijos rėmėjos – integruotų telekomunikacijų, IT ir TV paslaugų teikėjos bendrovės TEO LT, AB dėka, Vaikų linijai pavyko ne tik nesustabdyti veiklos 2009m. pradžioje, bet padidinti dirbančių savanorių bei atsiliepiamų vaikų skambučių skaičių.

Vaikų  linijos veiklą finansiškai ar paslaugomis remia: LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, TEO LT, AB, "Nordea Bank Lietuva", Vilniaus ir Klaipėdos miestų savivaldybės, LR Sveikatos apsaugos ministerija, UAB "Tele2", UAB "Informacijos valdymo centras", UAB "Mediaskopas", gyventojai, aukodami paramą bei skirdami 2 proc. nuo pajamų mokesčio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų