Kaip teigia vaikų raidos ir gerovės specialistai, problemų vaikų auklėjime yra daug. Viena jų – emocinis vaikų apleistumas. Tai įvardijama, kaip šiandieninio – spartaus gyvenimo rykštė. Lietuvoje nemažai vaikų, kurių fiziniai, emociniai ir socialiniai poreikiai yra tenkinami nepakankamai dėl didelio tėvų užimtumo ir dėl vaikų poreikių nesuvokimo. Dažnai tokios šeimos net nepatenka į socialinės rizikos grupę. Nuo emocinio apleistumo kenčia neretas vaikas įvairiose šeimose, nepriklausomai nuo jų socialinio ar finansinio statuso. Vaikai gali būti aprūpinti materialiai, lankyti kelis būrelius, tačiau patirti emocinę nepriežiūrą. Emocinį vaiko apleistumą pastebėti nėra lengva. Labai svarbu, kad tėvai patys suvoktų, jog neskirdami reikiamo dėmesio – daro žalą savo vaikui.
Vaikų gerovės ekspertai, vaikų teisių specialistai, psichologai laidose „Vaikų ir tėvų bendravimo mokykla“ paaiškins, kokią neigiamą įtaką atlieka tėvų vaikams į rankas brukami telefonai, kompiuteriai bei laikas praleidžiamas socialiniuose tinkluose. Socializacijos svarba, žaidimų kieme nauda, aktyvus judėjimas – labai svarbūs vaiko raidos aspektai. Diskutuojama, kiek laiko vidutiniškai per dieną tėvai turi skirti savo vaikams? Kuomet vaikai auga ir tampa savarankiški, gali atrodyti, kad pakanka pasiteirauti, ar vaikas yra sotus bei kaip sekėsi pamokų metu. Tačiau vaiko pasaulio supratimui ir tarpusavio ryšiui to nepakanka. Net ir patenkinus augančio žmogaus materialinėms reikmėms, turi likti laiko emociniams poreikiams. Deja, vietoj gyvo bendravimo, vaikai neretai daugiau komunikuoja išmaniųjų technologijų erdvėse, kas neatstoja gyvo bendravimo.
„Vaikų ir tėvų bendravimo mokykloje“ vaikus auginančios mamos papasakos apie savo patirtis, su kuriomis šiandien susiduria nereta šeima, kuomet, vaikai įjunka į mobiliųjų telefonų pasaulį. Praleisdami didelę dalį laiko virtualioje erdvėje, vaikai ten suranda ne tik naujų galimybių bendrauti su bendraamžiais, tačiau susiduria su tykančiais pavojais, piktų kėslų turinčiais asmenimis.
Vaikų praleidžiamą laiką internete analizuojantys vaikų teisių specialistai, psichologai ir kriminologijos ekspertai papasakos apie visai kitokią – tamsiąją interneto pusę bei aptars, ką tėvai, mokytojai gali padaryti, kad mūsų atžaloms išvengtų slypinčių grėsmių.
Problema ta, jog vaikai, kurie valandų valandas žaidžia kompiuterinius žaidimus nebenori realus kontakto su bendraamžiais, tampa priklausomi nuo ekranų ir ten esančios medijos, ir tik specialios reabilitacijos pagalba sugrįžta į realų gyvenimą.
Dar su didesniais iššūkiais susiduriama, kuomet vaikai peržengia paauglystės slenkstį ir pradeda savo pirmuosius žingsnius suaugusiųjų pasaulio link. Paaugliai susiduria su vis dar paplitusiomis patyčiomis, kurios reikalauja atitinkamos, adekvačios tėvų bei pedagogų reakcijos.
Laidose atsispindės opiausios vaikų ir tėvų ryšio problemų ir esminių vaikus auginančių tėvų bendravimo klaiduos, tačiau bus pateikiamos konkrečios istorijos, nagrinėjami problemų sprendimo būdai. Vaiko teisių specialistai, psichologai bei supažindins žiūrovus su būtinybe rasti laiko tam, kad vaikas jaustųsi mylimas, išklausytas bei suprastas. Kartais reikia elementarių žinių, gerųjų pavyzdžių ir laiko planavimo, kad tėvai ir vaikai surastų bendrų veiklų su žaidimais, užmegztų gilesnį ryšį ir padėtų vaikui geriau pažinti jį supantį pasaulį. Apie visą tai – laidų cikle „Vaikų ir tėvų bendravimo mokykloje“, tik per naujienų portalą tv3.lt
Projektas „Vaikų ir tėvų bendravimo mokykla“ dalinai finansuojamas Medijų rėmimo fondo lėšomis.