Šiandien vaikai jau nuo gimimo naudojasi kompiuteriais, mobiliais telefonais ir kitais įrenginiais, todėl kyla daug diskusijų, naudinga tai ar kenksminga. Nors dažnai minimas neigiamas technologijų poveikis, tačiau nusprendėme įvairius tyrimus paanalizuoti giliau ir pateikti informaciją iš abiejų barikadų pusių.
UŽ: Vaikai, kurie būdami 6-30 mėnesių amžiaus žiūrėjo edukacines programas per televizorių greičiau mokėsi kalbėti.
PRIEŠ: Televizoriaus žiūrėjimas po 5 val. per dieną, kai vaikams yra vieneri metai, 28 proc. padidino dėmesio sutelkimo problemas, kai vaikai sulaukė 7 metų amžiaus.
UŽ: Žaisdami kompiuterinius žaidimus su priedais, leidžiančiais judėti fiziškai, vaikai sudegina 6 kartus daugiau kalorijų nei vaikščiodami pėstute.
PRIEŠ: Televizoriaus žiūrėjimas bent po vieną valandą per dieną, vaikų nutukimo riziką padidina dvigubai.
UŽ: Iki mokyklinio amžiaus vaikai, per dieną kompiuteriu žaidžiantys po 20 minučių, mokykloje turi mažiau vizualinės diskriminacijos įgūdžių.
PRIEŠ: 5-8 klasių mokiniai, reguliariai besinaudojantys kompiuteriu dažniau serga depresija, būna išsekę, turi socialinių fobijų.
UŽ: 57 proc. vaikų teigia, jog skaitmeninė fotografija padėjo jiems atrasti artimesnį ryšį su gamta.
PRIEŠ: Nuo 1998 iki 2008 metų vaikų gebėjimas padaryti atsitūpimų sumažėjo 27 proc.
UŽ: 45 proc. berniukų ir 29 proc. mergaičių kompiuterinius žaidimus panaudojo kaip būdą susitvarkyti su pykčio priepuoliais ir stresu.
PRIEŠ: Televizoriaus žiūrėjimas po 2-4 valandas per dieną padidina tikimybę turėti per aukštą kraujo spaudimą 2.5 karto.
UŽ: 2-3 metų vaikai, per televizorių žiūrėję įvairias edukacines programas vaikams sulaukę penkerių geriau mokėsi kalbų, matematikos ir savarankiškumo.
PRIEŠ: Net televizoriui veikiant fone, pastebėta, jog 1-3 metų vaikai žaislais domisi mažiau.
O kokia jūsų nuomonė apie vaikų naudojimąsi technologijomis?