Laukta galimybė atsigriebti
„Agrorodeo“ komandos lyderis Vaidotas Žala neslepia, kad šios lenktynės jam yra labai svarbios, mat „Cross Country“ formato varžybos yra arčiausiai to, su kuo lenktynininkams tenka susidurti Dakare, o ir numatytas bendras greičio ruožų ilgis suteikia apčiuopiamą iššūkį – 1086 km.
„Mums šios varžybos yra labai reikalingos, nes tempas, kurį galime turėti, turi būti užfiksuotas nuo starto iki finišo. Tai yra pirmos rimtos varžybos po Dakaro, todėl smagu, kad dalyvių sąrašas yra pakankamai gausus ir bus su kuo „pasimatuoti“. Prie starto linijos stos ir greičiausi lenktynininkai iš „Overdrive“ bei iš „X-raid“ komandų, o tai tik įrodo, kad šios varžybos įdomios tiek sportine, tiek treniruočių prasme. Mūsų tikslas čia bus padaryti tai, ko nepavyko padaryti sausio mėnesį, todėl reikės važiuoti greitai, o kartu ir tiksliai“, – sako V. Žala.
Nors lenktynininkas dar tik gali įsivaizduoti kas jo ir šturmano Paulo Fiuza laukia „Andalucia Rally“ greičio ruožuose, jis neabejoja, kad jie tikrai bus kitokie nei Dakare.
„Kiek teks važiuoti smėliu, pasakyti sunku, tačiau tikėtina, kad dauguma kelių tiesiog bus šunkeliai. „Cross Country“ formato varžybos šiame regione yra organizuojamos pirmą kartą, o tai yra nemažas iššūkis ir patiems organizatoriams. Greičio ruožai nebus itin trumpi, todėl sudaryti maršrutus tūkstančiui kilometrų Ispanijoje yra kur kas sunkiau nei Saudo Arabijos dykumoje. Bus labai įdomu pamatyti, kaip jiems pavyks tai padaryti“, – smalsumo neslėpė „Agrorodeo“ pilotas.
Laukia nemažai naujovių
Pokyčių Ispanijoje bus ir daugiau. Skirtingai nei Dakare, „Andalucia Rally“ varžybose serviso zona visą laiką bus toje pačioje vietoje, o greičio ruožai bus sudėlioti taip, kad kiekvieną dieną komandos starto link pajudės iš to paties taško, čia pat sugrįš ir po finišo. Naujove ne vienai komandai tampa ir elektroninės kelio knygos. Iki šiol dauguma lenktynininkų Dakare varžėsi naudodamiesi popierinėmis kelio knygomis, o elektronines naudojo tik prioritetinių komandų ekipažai. Ispanijoje išimčių nebus, kaip ir galimybės iš anksto susipažinti su laukiančiu maršrutu, mat navigatoriai informaciją apie greičio ruožą galės pamatyti likus vos 10 min. iki starto.
„Kas laukia greičio ruožuose galiu pasakyti tik pagal tai, ką mačiau praeitų metų varžybų vaizdo įrašuose, todėl tai suteikia daug neapibrėžtumo. Dabar jausmas panašus, kaip tada, kai Dakaras pirmą kartą vyko Saudo Arabijoje, tuomet mes irgi nežinojome, kas mūsų laukia. Tikiuosi, kad dalis trasų bus siauros. Tai toks kalvų regionas, tai reiškia, kad trasos turėtų būti pakankamai techniškos ir siauros. Viena vertus tai suteikia galimybę atsiplėšti, kita vertus, tai įpareigoja neklysti, dėl to svarbu važiuoti tiksliai. Daugiau pamatysime kvalifikacijos greičio ruožo metu, tačiau manau, kad toks važiavimas mums turėtų būti palankus“, – mintimis dalijasi sportininkas.
Tiesa, viena įdomesnių naujienų yra ir tai, kad Carlosas Sainzas šiose varžybose startuos ne su bagiu, kas jam iki šiol buvo įprasta, bet su „X-raid“ komandos 4X4 visureigiu. Vis dėlto V. Žala pastebi, kad tokį sprendimą ispanas turbūt priėmė ne be priežasties.
„Darau prielaidą, kad pagrindinis šio pasikeitimo tikslas yra noras parodyti ir įrodyti, kad Dakarą laimi ne bagis, o ekipažas. Nes po paskutinių dviejų metų buvo kilę labai daug kalbų, kad galbūt bagiai turi privalumų ir dėl to „X-raid“ pilotai rodo tokius gerus rezultatus. Manau, kad dabar bus norima šias kalbas paneigti“, – sako V. Žala.
Prie starto – dar du lietuviai
„Agrorodeo“ komandos pilotas džiaugiasi, kad prie „Andalucia Rally“ starto linijos stos ir daugiau lietuvių. Nors automobilių klasėje jis bus vienintelis, serviso zonoje galės susimojuoti su keturračių įskaitoje besivaržysiančiu Laisvydu Kanciumi ir motociklų įskaitose startuosiančiu Arūno Gelažninko mokiniu Modestu Siliūnu.
L. Kancius teigė, kad dalyvauti šiose varžybose jį paskatino noras išbandyti save aukštesniame lygyje, todėl tiki, kad Dakaro organizatorių paruošti greičio ruožai taps puikia vieta ne tik išbandyti savo jėgas varžantis su stipriausiais pasaulio lenktynininkais, tačiau ir pasitreniruoti prieš kitų metų Dakarą.
„Tai yra pusiaukelė nuo vieno Dakaro iki kito, o per penkias dienas turėsime įveikti nemažą skaičių kilometrų, todėl tai puiki proga patikrinti tiek savo fizinį pasiruošimą, tiek technikos patvarumą bei išsigryninti, kur dar galime patobulėti“, – sako L. Kancius.
Dar tik praeitais metais treniruotis pradėjęs M. Siliūnas taip pat pripažino, kad užpildyti dalyvio anketą paskatino noras išbandyti save tarp stipriausių varžovų. Nors iki šiol M. Siliūnas jau yra lėkęs Dubajaus Baja greičio ruožais, tokio formato varžybos jam bus pirmos.
„Pirmiausia noriu pasitreniruoti ir pasimokyti. Mano pagrindinis tikslas yra finišuoti ir pamatyti, kaip viskas bus čia, nes tikiu, kad viskas bus kiek kitaip nei Dubajuje“, – pripažįsta M. Siliūnas.
Prieš startą – trumpas apšilimas
Jau artėjantį šeštadienį, gegužės 8 dieną „Agrorodeo“ komanda turės vienintelę progą po penkių mėnesių pertraukos išbandyti savo jėgas prieš didįjį startą. Kartu su kitais „X-raid“ pilotais V. Žala ir P. Fiuza su Mažyliu pramintu sportiniu visureigiu leisis į neilgą, specialiai treniruotėms parengtą greičio ruožą Ispanijos Valensijos regione.
„Testams „X-raid“ komanda parengė neilgą maršrutą, kuriuo važiuodami galėsime pasitreniruoti. Tam, kad jį įveikti, bus reikalingas ir šturmanas, tad toks pasivažinėjimas, tiek man, tiek Paulo bus šioks toks apšilimas prieš didįjį startą“, – sako V. Žala.
Netrukus po to, gegužės 11 dieną „Andalucia Rally“ dalyvių laukia techninė ir administracinė komisijos, o gegužės 12 d. – startas 8 kilometrų kvalifikacijos greičio ruože. Tiesa, nors „Agrorodeo“ komanda startuoja pažymėta 208 numeriu, V. Žala pabrėžia, kad tai starto pozicijos pirmajame greičio ruože neapsprendžia, mat viskas priklausys nuo to, kaip pasiseks kvalifikacijoje.
„Po kvalifikacijos 10 greičiausių pilotų turės galimybę rinktis startinę poziciją pirmajame greičio ruože, todėl sunku pasakyti, kaip viskas susidėlios. Didžiausias galvos skausmas tenkantis ekipažui yra nuspręsti ar važiuoti slidžiu paviršiumi ir neturėti vėžių, tačiau išvengti dulkių priekyje, ar startuoti kiek vėliau, turėti geresnį sukibimą, tačiau rizikuoti, kad dulkių išvengti nepavyks. Manau, kad rinktis pirmiems nereikės, o jei finišuosime dešimtuke, manau, kad paseksime lyderių pavyzdžiu“, – mintimis dalijasi V. Žala.
Po kvalifikacijos, gegužės 13-16 dienomis „Andalucia Rally“ dalyvių laukia dar 4 greičio ruožai.