Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Po dvejų metų pertraukos lenktynininkas Vaidotas Žala sugrįžta į Europos ralio čempionatą. Ne vieną pergalę Lietuvos automobilių ralio čempionate išplėšęs „Teltonika Racing“ komandos lyderis neslėpė, kad tokį sprendimą priėmė norėdamas ne tik savo jėgas išbandyti varžydamasis su kitais Europos ralio meistrais, tačiau ir suvesti nebaigtas sąskaitas.
Sugrįžti nori dėl nesuvestų sąskaitų
Lenktynininkas džiaugėsi, kad šiais metais pavyks startuoti dviejuose Europos ralio čempionato etapuose – „Rally Poland“ Lenkijoje ir „Rally Liepaja“ Latvijoje. Iš viso šių dviejų etapų metu „Škoda Fabia R5“ automobiliu startuosiančiai komandai teks įveikti ne mažiau kaip 400 kilometrų, o tai, anot sportininko, prilygsta 3–4 lietuviškiems ralio etapams.
V. Žala neslėpė, kad pradžioje planas buvo visai kitoks ir komanda planavo varžytis tik Lietuvos automobilių ralio čempionate. Vis dėlto, netrukus buvo priimtas sprendimas šiais metais Lietuvos ralio trasas išmainyti į parengtas kitose Europos šalyse.
„Europos ralio čempionate pirmą kartą startavome 2020 metais, tačiau tada abiejuose etapuose sėkmė nuo mūsų nusisuko. Tuomet Latvijos etape mums sekėsi visai neblogai, tačiau viename iš greičio ruožų „pramušėm“ ratą, o jį keisdami sugaišome nemažai laiko.“
Lenkijoje mums nesisekė nuo pat pradžių, nes dar prieš varžybas išbandant automobilį, dėl gilių provėžų kliudėme viduryje kelio buvusį didelį akmenį, kuris nulaužė automobilio dugno apsaugą bei pažeidė aušinimo sistemą. Dėl šios sistemos gedimo nukentėjo ir automobilio variklis, todėl ginklus sukrauti ir ruoštis į namus turėjome net neprasidėjus varžyboms. Dėl to jaučiu, kad turime neužbaigtų reikalų, dėl kurių reikia sugrįžti. Norisi dar kartą išbandyti savo sėkmę, o startuoti šiame čempionate vilioja ne tik pats formatas, tačiau ir aukštas varžybų lygis bei gausus stiprių lenktynininkų sąrašas“, – teigė V. Žala.
Svarbi treniruotė prieš Dakarą
„Teltonika Racing“ komandos lenktynininkas teigė, kad Lietuvos automobilių ralio čempionate pasiekiamas tempas jį tenkina, tačiau norėdamas dar labiau tobulėti, nusprendė, kad reikėtų vėl „pasimatuoti“ ir tarptautinėse varžybose.
Be abejonės, startas Europos ralio čempionate taip pat yra ir savotiška treniruočių forma ruošiantis kitų metų Dakaro raliui. V. Žala aiškino, kad pasiruošimas sunkiausioms pasaulio varžyboms vis dar išlieka pagrindiniu vasaros tikslu.
„Vasarą nenorime sėdėti rankas sudėję, kadangi klasikinis ralis vis dar išlieka ekonomiškesne treniruočių versija nei bekelės lenktynių formatas, galimybė dalyvauti Europos ralio čempionate yra ypač svarbi ir prieš startą Dakaro ralyje. Kol kas šią vasarą planuojame dvi varžybas, tačiau pasižiūrėsime, galbūt galimybės leis šį skaičių padidinti“, – sakė lenktynininkas.
Išlieka intriga
Tiesa, svarbi naujiena yra ne tik tai, kad „Teltonika Racing“ komanda startuoja Europos ralio čempionate. Šiais metais ilgametis komandos šturmanas Andris Malnieks negalės šturmanauti nė viename iš pasirinktų ralio etapų, todėl tiek Lenkijoje, tiek Latvijoje šalia V. Žalos sėdės kitas šturmanas. Kokia antroji pavardė bus pažymėta ant „Škoda Fabia R5“ kol kas dar neaišku, tačiau V. Žala patikino, kad ši informacija turi paaiškėti birželio pradžioje.
„Rally Poland“ etapas Lenkijoje vyks birželio 10–12 dienomis, o čempionato dalyviai „Rally Liepaja“ etape Latvijoje prie starto linijos stos liepos 1–3 dienomis.
Po dvejų metų pertraukos lenktynininkas Vaidotas Žala sugrįžta į Europos ralio čempionatą. Ne vieną pergalę Lietuvos automobilių ralio čempionate išplėšęs „Teltonika Racing“ komandos lyderis neslėpė, kad tokį sprendimą priėmė norėdamas ne tik savo jėgas išbandyti varžydamasis su kitais Europos ralio meistrais, tačiau ir suvesti nebaigtas sąskaitas.
Sugrįžti nori dėl nesuvestų sąskaitų
Lenktynininkas džiaugėsi, kad šiais metais pavyks startuoti dviejuose Europos ralio čempionato etapuose – „Rally Poland“ Lenkijoje ir „Rally Liepaja“ Latvijoje. Iš viso šių dviejų etapų metu „Škoda Fabia R5“ automobiliu startuosiančiai komandai teks įveikti ne mažiau kaip 400 kilometrų, o tai, anot sportininko, prilygsta 3–4 lietuviškiems ralio etapams.
V. Žala neslėpė, kad pradžioje planas buvo visai kitoks ir komanda planavo varžytis tik Lietuvos automobilių ralio čempionate. Vis dėlto, netrukus buvo priimtas sprendimas šiais metais Lietuvos ralio trasas išmainyti į parengtas kitose Europos šalyse.
„Europos ralio čempionate pirmą kartą startavome 2020 metais, tačiau tada abiejuose etapuose sėkmė nuo mūsų nusisuko. Tuomet Latvijos etape mums sekėsi visai neblogai, tačiau viename iš greičio ruožų „pramušėm“ ratą, o jį keisdami sugaišome nemažai laiko.“
Lenkijoje mums nesisekė nuo pat pradžių, nes dar prieš varžybas išbandant automobilį, dėl gilių provėžų kliudėme viduryje kelio buvusį didelį akmenį, kuris nulaužė automobilio dugno apsaugą bei pažeidė aušinimo sistemą. Dėl šios sistemos gedimo nukentėjo ir automobilio variklis, todėl ginklus sukrauti ir ruoštis į namus turėjome net neprasidėjus varžyboms. Dėl to jaučiu, kad turime neužbaigtų reikalų, dėl kurių reikia sugrįžti. Norisi dar kartą išbandyti savo sėkmę, o startuoti šiame čempionate vilioja ne tik pats formatas, tačiau ir aukštas varžybų lygis bei gausus stiprių lenktynininkų sąrašas“, – teigė V. Žala.
Svarbi treniruotė prieš Dakarą
„Teltonika Racing“ komandos lenktynininkas teigė, kad Lietuvos automobilių ralio čempionate pasiekiamas tempas jį tenkina, tačiau norėdamas dar labiau tobulėti, nusprendė, kad reikėtų vėl „pasimatuoti“ ir tarptautinėse varžybose.
Be abejonės, startas Europos ralio čempionate taip pat yra ir savotiška treniruočių forma ruošiantis kitų metų Dakaro raliui. V. Žala aiškino, kad pasiruošimas sunkiausioms pasaulio varžyboms vis dar išlieka pagrindiniu vasaros tikslu.
„Vasarą nenorime sėdėti rankas sudėję, kadangi klasikinis ralis vis dar išlieka ekonomiškesne treniruočių versija nei bekelės lenktynių formatas, galimybė dalyvauti Europos ralio čempionate yra ypač svarbi ir prieš startą Dakaro ralyje. Kol kas šią vasarą planuojame dvi varžybas, tačiau pasižiūrėsime, galbūt galimybės leis šį skaičių padidinti“, – sakė lenktynininkas.
Išlieka intriga
Tiesa, svarbi naujiena yra ne tik tai, kad „Teltonika Racing“ komanda startuoja Europos ralio čempionate. Šiais metais ilgametis komandos šturmanas Andris Malnieks negalės šturmanauti nė viename iš pasirinktų ralio etapų, todėl tiek Lenkijoje, tiek Latvijoje šalia V. Žalos sėdės kitas šturmanas. Kokia antroji pavardė bus pažymėta ant „Škoda Fabia R5“ kol kas dar neaišku, tačiau V. Žala patikino, kad ši informacija turi paaiškėti birželio pradžioje.
„Rally Poland“ etapas Lenkijoje vyks birželio 10–12 dienomis, o čempionato dalyviai „Rally Liepaja“ etape Latvijoje prie starto linijos stos liepos 1–3 dienomis.