Į lietuvių rankas papuolė moderniausias variantas, kokį jie tik galėjo gauti: tai 2018-ųjų metų gamybos modelis. Identišką automobilį šių metų Dakaro ralyje vairavęs lenkas Jakubas Przygonskis finišo liniją kirto 4-as, liko tik per plauką nuo podiumo, tad mašina potencialo turi daug.
„Jeigu anksčiau galėdavome savo vidutinį tempą nurašyti ant morališkai pasenusios technikos, tai dabar viskas bus mūsų rankose“, - sakė Vaidotas Žala.
Pasirinko dėl patikimumo
Lenktynininkas sako, kad po šių metų finišo Dakare kalbėjosi su visais didžiaisiais lenktyninių automobilių gamintojais, tačiau prie „Mini“ apsistojo dėl jo patikimumo. Jis – itin svarbus sudėtingose ilgą laiką trunkančiose bekelės lenktynėse, o vokiečių „X-Raid“ komandos kuriami sportiniai „Mini“ automobiliai pasižymi ištverme. Gamintojas veda statistiką: per 8 metus iš 306 startų lenktynėse „X-Raid“ technika vos 4 kartus varžybų nebaigė dėl techninių problemų. Tad patikimumo reitingas – net 98,7 proc.
„Nuvažiavę į gamyklą iš karto pamatėme, kodėl tas patikimumas toks aukštas. Visi žinom, kad vokiečiai mėgsta tvarką, yra kruopštūs ir skiria didelį dėmesį detalėms. Tai „X-Raid“ bazėje vokiška tvarka yra pakelta kvadratu, visas mechanizmas veikia įspūdingame lygyje. Nustebino, koks tai protingas automobilis. Jie yra apgalvoję netgi kaip mašina turi važiuoti jei kai kurie mechanizmai atsisakytų funkcionuoti“, - įspūdžius pasakojo V. Žala.
„Minis“ ne tik patikimas, bet ir greitas, turi privalumų smėlio trasose. Tai sukimo momentas. 3 litrų darbo tūrio dviejų turbinų BMW variklis išvysto net 800 niutonmetrų. Beveik dvigubai daugiau, nei buvusioje „Agrorodeo“ komandos „Toyotoje“. O sukimo momentas leidžia lengviau ropoti kopomis. Be to, „Minis“ lengvesnis daugiau nei 200 kg.
Idėją pastūmėjo partneriai
Greitis ir patikimumas kainuoja brangiai. Brangiau, nei bet kuri kita technika, kada nors buvusi „Agrorodeo“ komandos garaže. Vaidotas Žala pripažįsta, kad komandai tai labai didelis kąsnis. Automobilį jie pirko pasinaudoję „Šiaulių Banko“ lizingu, kitaip neįkąstų. Tačiau šio projekto nebūtų be pagrindinių partnerių „Agrorodeo“.
„Šis mūsų penkmečio akcentas įvyko tik mūsų pagrindinio ramsčio „Agrorodeo“ dėka. Tai vienas iš retų atvejų, kai jie šia idėja patikėjo net labiau nei mes“, - sakė Vaidotas Žala.
Itin greitas „Mini“ automobilis jau nupirktas ir atvykęs į Lietuvą. Tačiau didžiausi darbai dar laukia ateinančias dvi savaites. Pačiam Vaidotui Žalai su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu mašiną reikės prisijaukinti, mat kol kas iš viso jie ja pravažiavo vos 30 metrų. Meistrams teks išmokti visas technines vokiškos technikos subtilybes.
Padės ir „X-Raid“ gamykla
Du „Agrorodeo“ komandos inžinieriai jau buvo išvykę mokytis mašinos priežiūros niuansų į Vokietiją, prieš Dakarą ekipos laukia dar ne viena testų sesija, kurios metu mašiną greičiau pažinti ir perprasti padės į Lietuvą atvyksiantys „X-Raid“ komandos inžinieriai.
„Mums didžiausią įspūdį padarė „X-Raid“ priėmimas, draugiškumas ir nusiteikimas bendradarbiauti. Mes vis dar jaučiamės labai smulkūs „Dakaro“ masteliais, bet buvome labai šiltai priimti, visus klausimus susiderinome paprastai, nustebino geranoriškumas“, - pasakojo Vaidotas Žala.
Lietuviška „Agrorodeo“ komanda kitų metų Dakare glausis prie gamyklinės „X-Raid“ ekipos, kuri jiems pažadėjo padėti.
Apie tikslus Vaidotas Žala kaip ir prieš kiekvieną Dakarą – nekalba. Kaip pats sako, nors nėra prietaringas, vis tik vieną prietarą, kurio visada laikosi, turi: tai niekada nekalbėti apie tikslus ir lūkesčius iki lenktynių. Juo labiau – Dakaro, kuriame viskas gali labai greitai apsiversti aukštyn kojomis. O vartyti dalykus aukštyn kojomis Vaidotas šių metų Dakare nori mažiausiai. Naujas automobilis – didžiulė investicija, kurios priežiūros kaštai yra didesni, nei bet kurio iš ankstesnių automobilių, tad su ja finišo sieks atsargiai.