V. Žala neslėpė visuomet norėjęs startuoti drauge su P. Fiuza, tačiau pardavus iki tol turėtą automobilį ir pasirašius sutartį su „
Prodrive“ komanda, tai padaryti tapo gerokai sudėtingiau. Patyrusio šturmano paslaugomis „Teltonika Racing“ komanda iki tol naudojosi tarpininkaujant „X-Raid“ atstovams. Portugalas pastaruosius 12 metų buvo šios vienos iš didžiausių Dakaro komandų narys.
„Iš tiesų tai buvo rimtas iššūkis. Pačiam Paulo taip pat prireikė keleto mėnesių viską apsvarstyti ir aš jį puikiai suprantu – tiek laiko bendradarbiaujant su viena tikrai konkurencinga komanda jam nebuvo lengva priimti sprendimą pereiti pas mus. „X-Raid“ ekipažai keturis kartus laimėjo Dakarą, o mes tuo metu dar tik keliame sparnus. Tačiau labai smagu, kad jis patikėjo mūsų komandos vizija“, – kalba lenktynininkas.
Patikėjo lietuvių komandos vizija
Kad viskas tikrai pavyko V. Žala galutinai patikėjo tik po to, kai „Prodrive“ komandos būstinėje pasirašė sutarties dokumentus. P. Fiuza yra patyręs šturmanas Dakaro ralio maratone, jame startavęs net 16 kartų ir itin vertinamas už savo įgūdžius. „X-Raid“ vadovybė taip pat nebuvo linkusi jo lengvai paleisti, tačiau portugalas galiausiai pasirinko lietuvių komandą.
„Panašiai kaip ir 2020-aisiais galutinį susitarimą pasiekėme ganėtinai vėlai, tačiau anksčiau tai padaryti tiesiog buvo neįmanoma. Manau, kad pagrindinė priežastis lėmusi tokį jo sprendimą – sportiniai lūkesčiai, siekiant aukščiausių rezultatų, ir gera atmosfera ekipažo viduje. Per tuos dvejus metus Dakare greitai vienas kitą supratome ir galit netikėti, bet tarp mūsų nebuvo nė vieno rimtesnio konflikto. Aš patenkintas tuo, kaip jis atlieka savo darbą, o jį tenkina mūsų bendras progresas“, – apie atmosferą komandos viduje kalba sportininkas.
V. Žala yra nuoširdžiai dėkingas P. Fiuzai už priimtą sunkų sprendimą. Anot lenktynininko, su šturmanu pasirašyta dvejų metų sutartis drauge taip pat yra ir papildomas įsipareigojimas tiek jam, tiek ir visai „Teltonika Racing“ komandai. Dabar teks dėti visas pastangas, siekiant užtikrinti galimybę startuoti ne tik ateinančių metų, bet ir 2024-ųjų Dakare.
„Pasirašę sutartį, su „Prodrive“ komandos specialistais taip pat aptarėme paskutiniuosius logistikos ir kitus organizacinius klausimus. Taip pat susitikome su technikais, kurie Dakaro metu aptarnaus būtent mūsų automobilį“, – komentuoja lenktynininkas.
Ruošėsi ir nenumatytiems atvejams
Atvykęs pasirašyti sutarties į Didžiąją Britaniją, P. Fiuza taip pat pirmą kartą artimiau susipažino ir su „Prodrive“ gamyklos veikla. V. Žala juokauja, kad nors šios kompanijos būstinėje lankėsi ne pirmą kartą, vis tiek atrodė, kad vis dar nespėjo susipažinti su visais svarbiausiais didžiulės komandos nariais.
Po trumpo organizacinių klausimų aptarimo „Teltonika Racing“ ekipažas keletą valandų praleido prie automobilio. Dar kartą buvo patikrintas sėdėsenos patogumas, sportininkai toliau pažindinosi su valdymo įranga ir išklausė inžinierių instruktažą, kaip elgtis įvykus vienam ar kitam gedimui.
„Pavyzdžiui, treniravomės, kaip kuo greičiau pakeisti pakabos dalis. Taip pat peržiūrėjome visą naudotojo vadovą. Per trejus metus daugumos toje knygelėje nurodytų gedimų kitiems „Prodrive“ ekipažams savarankiškai šalinti neteko, tačiau pasiruošimas vis tiek būtinas“, – dėsto sportininkas.
„Prodrive Hunter“ visureigio konstrukcijoje gausu daviklių, kurie leidžia spręsti gedimus be ekipažo įsikišimo. Tai itin naudinga, jei, pavyzdžiui, greičio ruože pradeda gesti variklis.