• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvių lenktynininkų susidomėjimas Dakaro maratonu ir toliau įgauna pagreitį. Dykumų lenktynėmis rimtai susidomėjo ralio vairuotojas Vaidotas Žala, kuris nusprendė įgūdžių pasisemti iš garsaus lietuvių kilmės Dakaro lenktynininko Artūro Ardavičiaus, šiemet maratone startuosiančio su Tatra gamyklos komanda. A. Ardavičius dykumų maratone išgarsėjo 2012 metais, kai vos antrą kartą startavęs Dakare su Kamaz sunkvežimiu užėmė trečiąją vietą, teigiama pranešime spaudai.

REKLAMA
REKLAMA

V. Žala prasitarė, kad pasitreniruoti Jungtinių Arabų Emiratuose pasiūlė žinomas latvių lenktyninkas, Oscar dykumų bolido autorius, Andris Dambis, kuris labai palankiai atsiliepė apie A. Ardavičiaus vedamus mokymus: „Kasmet Dakaro smėlynuose „paklojama“ dešimtys automobilių, o užklimpus sugaištama daugybė laiko. Andris pasiūlė rimtai pasitreniruoti prieš veliantis į tokią avantiūrą kaip Dakaro maratonas, o Artūras Ardavičius garsėja kaip vienas rimčiausių dykumų ekspertų, pas kurį vertingos informacijos ir įgūdžių semiasi net kelis kartus Dakare dalyvavę lenktyninkai“.

REKLAMA

Lenktyninkas papasakojo, kad dykumoje mokymų dalyviai praleido keturias dienas, o treniravosi šiek tiek patobulintais standartiniais Toyota visureigiais: „A. Ardavičius akcentavo, kad svarbiausia kopose nesikarščiuoti ir nerizikuoti, išmokti kontroliuoti sukibimą esant sudėtingoms trajektorijoms ir greitai išsikasti užklimpus. O greitis su sportiniu automobiliu atsiras savaime.“ V. Žala juokavo, kad geriausiai pamokas išmoko mojuodamas kastuvu: „Užteko vieną sykį „užsėsti“ ant kopos keteros, ir svilinant 40 laipsnių karščiui pusvalandį vaduoti automobilį, kad kitą sykį tokioje situacijoje vairuočiau kur kas atidžiau.“

REKLAMA
REKLAMA

A. Ardavičius šiemet pirmą kartą Dakaro maratone startuos su Tatra komanda. Pernai nebaigęs lenktynių dėl subyrėjusio Kamaz variklio, lenktyninkas perėjo į daugiau dėmesio pasiūliusią konkurentų komandą. A. Ardavičius ironiškai užsiminė apie pokyčių priežastis: „Su Kamaz nepaisant gerų rezultatų buvome prioritetų apačioje. Šiemet gavome šaunų pasiūlymą iš Tatra, ir mielai jį priėmėme. Nors sunkvežimis šiek tiek silpnesnis, bet stengsimės kovoti dėl prizinių vietų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų