Marija Gabrienė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Šaltukas sukėlė rūpesčių daliai vairuotojų. Apklausos duomenimis, užvesti mašinos šiomis dienomis negalėjo kas trečias. Autoservisuose susidarė eilės, o parduotuvėse staigiai ūgtelėjo prekyba akumuliatoriais ir kitomis detalėmis.
Nors ne vienas jau abejojo, ar žiema beužsuks į mūsų kraštus, vis dėlto ji atėjo ir gana netikėtai. Praėjusį savaitgalį spustelėjęs šaltukas kone aukštyn kojomis apvertė daugelio vairuotojų gyvenimą. Portalo autogidas.lt apklausos duomenimis, užvesti savo mašinų ryte šią savaitę negalėjo trečdalis vairuotojų ir jie plūstelėjo į parduotuves.
„Pirkėjų antplūdį pajutome nuo pirmadienio ryto, iš karto atšalus orams. Pirmadienį buvo apie 15 laipsnių šalčio, iš karto atidarius parduotuvę pradėjo žmonės teirautis akumuliatorių, žvakių, skysčių, termostatų“, – pasakoja įmonės „Automalūnas“ mažmeninės prekybos direktorius Laimonas Grimalis.
Žmonės gausiai perka ir valytuvus, langų gremžtukus, durų spyneles, gnybtus, trosus. Ir net į kainas esą nesidairo. Perkamiausia prekė – akumuliatoriai, ypač dyzelinių mašinų.
„Prekyba padidėjo 50 proc., ir mes dirbame didmeniškai, aptarnaujame apie 300–400 parduotuvių, kurios iš mūsų perka akumuliatorius. Žinokite, nespėjo mašinos važiuoti“, – tikina „Automalūnas“ gen. direktorius Romas Karpis.
Darbo netrūksta ir autoservisams. Meistrai sako, kad darbo užteks iki vasario vidurio. Jų teigimu, prasidėjus šalčiams, tai – įprastas reiškinys, tačiau šiemet dėl staigaus atšalimo, klientų daugiau, daugiau ir gedimų. Autoserviso darbuotojai pastebi, kad dažniausiai lietuviai mašina važiuoja iki tol, kol dar pajėgia užvesti. Visų šių problemų, netgi staigiai atšalus, esą galima išvengti.
„Reikėtų laikytis periodiškumo: keisti filtrus, tikrint žvakes, tikrint akumuliatorių, jo įkrovimą tikrinti, profilaktiškai, tarkim, starterį paremontuoti. Ir viso to galima išvengti“, – sako įmonės „Raivinta“ automobilių serviso vadovas Klaipėdoje Žilvinas Patlaba.
Autoserviso darbuotojai sako, kad tokiais atvejais automobilio remontas atsieina dvigubai brangiau, nei periodiškai jį tikrinant.