Raseinių savivaldybė priekaištauja automobilių kelių direkcijai, kad ši delsė tvarkyti tiltą, o direkcija savo kaltės nemato.
Nors eismas tiltu per Dubysą prie Ariogalos jau uždraustas, deja, šių draudimų paiso ne visi: „Nebijot čia eiti? – Nėra ko bijot, dar vakar mašinos važiavo... – Bet eismas uždraustas.“
Dar vienas ekstremalas tiltą praskrieja elektriniu paspirtuku. O prie tilto atvykę automobiliai sukasi ir važiuoja aplinkkeliu. Gyventojai beda pirštu į sausio pabaigoje griuvusį Kėdainių tiltą ir sako, kad Ariogalos tiltas dar blogesnis – byra gabalais, stipriai pažeistos laikančiosios sijos.
Žmonės sako, kad šį tiltą reikėjo jau seniai arba remontuoti, arba uždaryti:
„Oi kaip reikėjo, jis avarinis, panašiai, kaip ir Kėdainių, gali būti vieną dieną. Atsivėrė kiaurymės, vienas kraštas nuvirtęs, ten atitvarai buvo tokie, jų neliko.“
„Aišku, kad rizikinga, ir užtvertas per pusę padalintas tas tiltas, tai supraskite, kad bėda buvo, tikra bėda buvo.“
„Jau du metai kaip tik viena pusė atidaryta, jau jis ne prastos būklės.“
„Aišku, reikalingi tie tiltų remontai, bet vis atidėliojama, tai dagyvenom, kad jau lūžta grynai.“
Kai žemėn žnektelėjo vienos pusės atitvarai, tik per atsitiktinumą neįvyko tragedija ir tiltu tuo metu niekas nėjo. Raseinių rajono meras žeria priekaištus automobilių kelių direkcijai, kad ši nereagavo į skundus ir prašymus.
„Aiškiai įrodinėjom direkcijai – darom, tvarkom, ko laukiat, ko tempiat. Tai ko sulaukėm, tiltas visai nusigyveno. Kol nukrito atitvarai, tada uždėti blokai, paliktas tik vienpusis tilto eismas. Mes su tuo nesusitaikėm, spaudėm... Nelaukit nelaukit“, – kalba Raseinių meras Andrius Bautronis.
O direkcija atkerta, kad tiltą nuolat tikrino ekspertai ir juo važiuoti buvo saugu. Neva būklė itin pablogėjo tik pastarąjį mėnesį, tad kad nepasikartotų Kėdainių scenarijus ir ėmėsi saugumo priemonių – uždarė tiltą per Dubysą.
„Pastebėtas didesnis sijų degradavimas, dėl ko matome rizikas. Šiaip labai bloga būklė, tiltas statytas sovietmečiu, turėjo nemažą įtaką, galime apibendrinti ir pasakyti – tilto amžius, klimatinės sąlygos plius eismo intensyvumas, ir sunkiasvorių tame tarpe“, – tvirtina automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.
Belieka priminti, kad blogųjų tiltų sąraše griuvęs Kėdainių tiltas užėmė net 62 vietą, o Ariogalos tilto būklė gerokai blogesnė – jis sąraše 16. Pasak direkcijos vadovo, šį tiltą jau būtų sutvarkę, bet pradėtą statinio projektavimo konkursą teko atšaukti.
„Mes tą projektą jau buvom pasirengę to tilto tvarkymo. Ir tas tiltas būtų sutvarkytas, bet esant tam tikrai pozicijai, kad turi būti suprojektuotas dviračių takas, apšveitimas, ką galima buvo padaryti ir vėliau antru etapu sutvarkius tiltą, bet į tai nebuvo atsižvelgta ir turėjome pirkimą projektavimo nutraukti“, – aiškina R. Lipkevičius.
Dabar tilto projektą žada turėti gegužę. Viliasi dar šiemet pradėti ir remonto darbus. Susisiekimo ministras sako prašęs kelių direkcijos papildomai patikrinti visus blogos būklės tiltus. Papildomų lėšų tiltų tvarkymui nenumat, sako – finansavimas ir taip išaugęs.
„Tiltams ir viadukams šiais metais padidintas finansavimas, lyginant su 2018 metų lygiu, jau 5 kartus. Sprendimai padaryti gerokai anksčiau. Programa patvirtinta iki 2035 metų. Akivaizdžiai matosi didėjantis dėmesys finansinis“, – tikina susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Šiemet tiltams ir viadukams remontuoti yra numatyti 58 milijonai eurų.
Ir slenkančios pilys apnyke.
Gamsekai ir lezbės susėdę plačiai,
Nutekinimo skylę vis plauna.