„Liūdniausia diena: APP užsidaro po 85 metus (demonstruoto) meistriškumo žurnalistikoje. APP šeimos skaudžiai truks“, – sakoma APP vyriausiojo redaktoriaus Tony Gillieso paskelbtame komentare socialiniame tinkle „Twitter“.
Daugiau nei 170 agentūroje dirbančių žurnalistų savo darbą agentūroje užbaigs iki birželio 26 dienos. Naujienų agentūros redakcinių straipsnių svetainė „Pagemasters“ rugpjūčio pabaigoje taip pat bus uždaryta, pranešė bendrovė.
„Dėl precedento neturinčios kitų žmonių (sukurtą) turinį imančių ir nemokamai jį platinančių skaitmeninių platformų įtakos jau per daug bendrovių nusprendė daugiau nebesinaudoti APP profesionaliomis paslaugomis, – nurodoma bendrovės pareiškime. – Pasiekėme tašką, kai nebėra prasmės tęsti toliau“.
APP pirmininko Campbello Reido teigimu, daugybei kartų ši organizacija siejosi su „pirmuoju žurnalistikos atsaku“.
„Didelis praradimas, kad profesionalią ir tyrimais pagrįstą APP pateikiamą informaciją pakeičia nepatikrinta ir dažnai netiksli informacija, pateikiama kaip tikros naujienos skaitmeninėse platformose“, – pridūrė C. Reidas.
APP nacionalinė tarnyba, turinti savo padalinių visose valstijose ir teritorijose, renka, apdoroja ir platina informaciją apie vietos įvykius. Nacionalinė agentūra taip pat bendradarbiauja su didelėmis tarptautinėmis naujienų agentūromis, įskaitant „The Associated Press“.
Naujienų agentūra AP yra suteikusi APP licenciją skelbti ir platinti jos tarnybų paruoštas naujienas ir nuotraukas Australijos žiniasklaidos rinkoje ir agentūros klientams. AAP taip pat dalinasi savo naujienų turiniu ir nuotraukomis su AP.
Naujienų agentūrą AAP 1935 metais įkūrė laikraščių leidėjas Keithas Murdochas, žiniasklaidos magnato ir „News Corporation“ įkūrėjo Ruperto Murdocho tėvas.
AAP priklauso Australijos žiniasklaidos organizacijoms „News Corp. Australia“, „Nine Entertainment Co.“, „Seven West Media“ ir „Australian Community Media“.
Užuominos, kad dauguma AAP darbuotojų gali netekti darbo, pasigirdo pirmadienį, viename laikraštyje pasirodžius pranešimui apie labiausiai po 2008 metų pasaulio finansų krizės nusilpusią reklamos rinką.
Pernai agentūros AAP kuklus pelnas siekė 929 tūkst. Australijos dolerių (547 tūkst. eurų) iš 65 674 000 Australijos dolerių (39 mln. eurų) bendrų pajamų.
AAP vadovybė apie agentūros uždarymą darbuotojams pranešė antradienio popietę.
Melburne dirbanti APP reporterė Benita Kolovos antradienio popietę tviteryje išplatintą grotažymę #saveAAP [„Gelbėkim AAP“] pavadino „širdį glostančia“.
„Dirbu su geriausiomis moterimis ir vyrais, ir tikiuosi, kad toliau galėsiu tai daryti“, – parašė B. Kolovos socialiniame tinkle. – Nešališka žurnalistika mūsų demokratijai yra gyvybiškai svarbi. Be jos visuomenei bus blogiau“.
Jos kolega Melburne Karen Sweeney atkreipė dėmesį, kad agentūros AAP 10 populiariausių pirmadienio sporto pranešimų buvo išspausdinti 1 595 kartus, o 10 populiariausių naujienų pranešimų – 2 514 kartų.
„Tai reiškia 4 109 tuščias pranešimų vietas interneto svetainėse ir laikraščiuose, tylą radijo pranešimuose, kuriuos reikės užpildyti be mūsų“, – parašė K. Sweeney.
Nuo 2006 metų agentūroje AAP dirbanti Brisbano reporterė Christine Flatley savo darbovietę pavadino „geriausia žiniasklaidos organizacija, kurioje yra tekę dribti“.
Australijos žiniasklaidos organizacijos patiria vis didesnį finansinį spaudimą, pasaulinėms interneto milžinėms „Google“ ir „Facebook“ atsirėžiant vis didesnę dalį iš reklamos internete gaunamų pajamų.
Žurnalistų profesinė sąjunga „Media, Entertainment and Arts Alliance“ sprendimą uždaryti AAP pavadino agentūros „akcininkų – Australijos didžiausių žiniasklaidos priemonių – (vykdomu) grubiu atsakomybės atsikratymu“.
„Žiniasklaidos organizacijų viršūnėse esančios buhalterijos žiurkės gali galvoti, kad jie gali išsisukti be AAP, bet iš tikro tai paliks didžiulę skylę naujienų pranešimuose“, – sakoma profesinės sąjungos pirmininko Marcuso Stromo pareiškime.
„Užkamšyti šias skyles teks jau ir dabar perkrautiems naujienų skyrių žurnalistams. Arba pranešimai tiesiog nepasirodys“, – pridūrė jis.