• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

ormulės-1 bolidai dešimtmečius pasižymėjo atvirais kokpitais ir ratais. Tai tapo beveik esminiais F1 bolido dizaino bruožais.
Tačiau ar noras padidinti saugumą ir greitį negali privesti prie to, jog greitai Formulėje-1 išvysime bolidus uždarais kokpitais ir ratais?
FIA svarsto galimybę į F1 ir kitus vienviečių bolidų atvirais ratais čempionatus įvesti uždarus kokpitus jau nuo 2009 metų.
Kokpitų uždangos - neišvengiamos
Būtent tais metais moto sporto pasaulį sukrėtė dvi tragedijos. Formulės-2 pilotas Henris Surteesas žuvo po to, kai ratas trenkėsi jam į galvą. Po šešių dienų vos su šiuo pasauliu neatsisveikino Felipe Massa, kai iš Rubenso Barichello bolido iškritusi spyruoklė trenkėsi teisiai į Ferrari piloto šalmą.
FIA svarstė kelias galimybes šiai problemai spręsti. Tarp siūlymų buvo pilnai uždaryti kokpitai bei galimybė naudoti skydus ar skliautus. Abu variantai turi savų pliusų ir minusų. Uždari kokpitai kritikuojami dėl to, jog gaisro atveju būtu sunku ištraukti pilotą.
„Galime naudoti skydus ar skliautus, tačiau turime išlaikyti galimybę ištraukti lenktynininką. Yra daug įvairių aspektų“, – taip šias idėjas yra komentavęs „Mercedes“ komandos vadovas Rossas Brawnas.
Panašios diskusijos užvirė ir IndyCar pasaulyje, kai spalį žuvo Danas Wheldonas. Jis atsitrenkė į tvoros stulpą, po to kai jo bolidas įskrido į sieną Las Vegase.
Kalbas apie uždarus kokpitus Formulėje pakaitino ir avarija Belgijoje, kai Romaino Grosjeano Lotus bolidas vos nenunešė galvos Fernandui Alonso.
McLaren technikos direktorius Paddy Lowe, dirbantis prie uždarų kokpitų projekto teigė, kad jie tikrai turėtų atsirasti Formulėje-1.
„Asmeniškai, manau, kad uždari kokpitai yra neišvengiami. Tai yra didelė saugumo skylė, kurią šiuo metu turime“, - sakė Lowe.
„Nuolat matome incidentus ir sakome, kaip šį kartą pasisekė. Bet vieną dieną nepasiseks. Mums pasisekė, kad nieko neatsitiko Fernando galvai.“
FIA jau seniai dirba prie uždarų kokpitų projekto ir šioje srityje yra nemažai pažengę. Buvo atlikti sėkmingi bandymai, kai dideliu greičiu į tokį kokpitą paleidžiamas ratas.
Ištvermės lenktynėse techninis reglamentas leidžia naudoti ir uždarus ir atvirus kokpitus. Uždarus kokpitus yra pasirinkę šių lenktynių pasaulio čempionai Audi ir Toyota.

0

Ratų apsaugos
Stengdamiesi padidinti saugumą, IndyCar priėmė daug karštų diskusijų sukėlusį sprendimą naudoti galinių ratų apsaugas.
Šis sprendimas priimtas siekiant išvengti vieno iš didžiausių bolidų atvirais ratais lenktynių pavojų, dviejų ratų kontakto važiuojant dideliu greičiu. Dėl tokių susidūrimų dažnai bolidai pakyla į orą.

sato-page-iowa-2012-886x492[1]
F1 šis klausimas taip pat aktualus. Čia yra įvykusi ne viena tokia avarija, tarp jų 1992 Riccardo Patrese, 1993 Christiano Fittipaldi ir 2010 Marko Webberio pasiskraidymai.
Jei būtų naudotos ratų apsaugos, greičiausiai ir avarija Belgijoje nebūtų buvusi tokia milžiniška.

Saugumas ar greitis?
Ateityje techninis reglamentas siekia, kad ir toliau būtų didinamas bolidų aerodinaminis efektyvumas, bei saugumas. Nesunku įsivaizduoti, kad ir toliau bus svarstomos uždaro kokpito bei ratų idėjos.
Tačiau atviri kokpitai ir ratai buvo pagrindinis F1 bolidų bruožas ištisus dešimtmečius. Jei mes jo atsikratysime, ar neišniekinsime istorinių Formulės-1 taisyklių? Nebūtinai. Uždari ratai ir kokpitai jau yra buvę Formulėje-1 ir jei ne juos draudžiančios taisyklės, greičiausiai tokius bolidus matytume ir dabar.
1954 ir 1955 dominuojantis Mercedes W196 važiavo tiek su atvirais, tiek su uždarais ratais. Komanda pastarąjį variantą rinkdavosi trasose, kur aerodinaminis efektyvumas buvo itin svarbus.

x2010-redbull-7[1]
x2010-redbull-4[1]
Jų pavyzdžių pasekė kitos komandos, tarp jų „Ferrari" ir „Maserati". Tačiau tada taisyklės buvo pakeistos ir komandos privalėjo kurti bolidus atvirais ratais.
Komandos taip pat eksperimentavo ir su kokpitų skydais šeštajame dešimtmetyje. Jackas Brabhamas per 1967 su juo išvažiavo per treniruotes Monzoje. Vėliau jie buvo uždrausti.
Ar šiandienos F1 bolidus dengtų uždari kokpitai ir ratai, jei tai leistų taisyklės? Kai vienas geriausių F1 inžinierių Adrianas Newey buvo paprašytas sukurti Formulės-1 bolido dizainą ignoruojant taisykles, jo Red Bull X2010 turėjo uždarus ratus ir kokpitą
Jo brėžiniai taip pat pavaizduoja, kad bolidų dizainas nebūtų sugadintas tokiu radikaliu taisyklių pasikeitimu.

ormulės-1 bolidai dešimtmečius pasižymėjo atvirais kokpitais ir ratais. Tai tapo beveik esminiais F1 bolido dizaino bruožais.
Tačiau ar noras padidinti saugumą ir greitį negali privesti prie to, jog greitai Formulėje-1 išvysime bolidus uždarais kokpitais ir ratais?
FIA svarsto galimybę į F1 ir kitus vienviečių bolidų atvirais ratais čempionatus įvesti uždarus kokpitus jau nuo 2009 metų.
Kokpitų uždangos - neišvengiamos
Būtent tais metais moto sporto pasaulį sukrėtė dvi tragedijos. Formulės-2 pilotas Henris Surteesas žuvo po to, kai ratas trenkėsi jam į galvą. Po šešių dienų vos su šiuo pasauliu neatsisveikino Felipe Massa, kai iš Rubenso Barichello bolido iškritusi spyruoklė trenkėsi teisiai į Ferrari piloto šalmą.
FIA svarstė kelias galimybes šiai problemai spręsti. Tarp siūlymų buvo pilnai uždaryti kokpitai bei galimybė naudoti skydus ar skliautus. Abu variantai turi savų pliusų ir minusų. Uždari kokpitai kritikuojami dėl to, jog gaisro atveju būtu sunku ištraukti pilotą.
„Galime naudoti skydus ar skliautus, tačiau turime išlaikyti galimybę ištraukti lenktynininką. Yra daug įvairių aspektų“, – taip šias idėjas yra komentavęs „Mercedes“ komandos vadovas Rossas Brawnas.
Panašios diskusijos užvirė ir IndyCar pasaulyje, kai spalį žuvo Danas Wheldonas. Jis atsitrenkė į tvoros stulpą, po to kai jo bolidas įskrido į sieną Las Vegase.
Kalbas apie uždarus kokpitus Formulėje pakaitino ir avarija Belgijoje, kai Romaino Grosjeano Lotus bolidas vos nenunešė galvos Fernandui Alonso.
McLaren technikos direktorius Paddy Lowe, dirbantis prie uždarų kokpitų projekto teigė, kad jie tikrai turėtų atsirasti Formulėje-1.
„Asmeniškai, manau, kad uždari kokpitai yra neišvengiami. Tai yra didelė saugumo skylė, kurią šiuo metu turime“, - sakė Lowe.
„Nuolat matome incidentus ir sakome, kaip šį kartą pasisekė. Bet vieną dieną nepasiseks. Mums pasisekė, kad nieko neatsitiko Fernando galvai.“
FIA jau seniai dirba prie uždarų kokpitų projekto ir šioje srityje yra nemažai pažengę. Buvo atlikti sėkmingi bandymai, kai dideliu greičiu į tokį kokpitą paleidžiamas ratas.
Ištvermės lenktynėse techninis reglamentas leidžia naudoti ir uždarus ir atvirus kokpitus. Uždarus kokpitus yra pasirinkę šių lenktynių pasaulio čempionai Audi ir Toyota.

0

Ratų apsaugos
Stengdamiesi padidinti saugumą, IndyCar priėmė daug karštų diskusijų sukėlusį sprendimą naudoti galinių ratų apsaugas.
Šis sprendimas priimtas siekiant išvengti vieno iš didžiausių bolidų atvirais ratais lenktynių pavojų, dviejų ratų kontakto važiuojant dideliu greičiu. Dėl tokių susidūrimų dažnai bolidai pakyla į orą.

sato-page-iowa-2012-886x492[1]
F1 šis klausimas taip pat aktualus. Čia yra įvykusi ne viena tokia avarija, tarp jų 1992 Riccardo Patrese, 1993 Christiano Fittipaldi ir 2010 Marko Webberio pasiskraidymai.
Jei būtų naudotos ratų apsaugos, greičiausiai ir avarija Belgijoje nebūtų buvusi tokia milžiniška.

Saugumas ar greitis?
Ateityje techninis reglamentas siekia, kad ir toliau būtų didinamas bolidų aerodinaminis efektyvumas, bei saugumas. Nesunku įsivaizduoti, kad ir toliau bus svarstomos uždaro kokpito bei ratų idėjos.
Tačiau atviri kokpitai ir ratai buvo pagrindinis F1 bolidų bruožas ištisus dešimtmečius. Jei mes jo atsikratysime, ar neišniekinsime istorinių Formulės-1 taisyklių? Nebūtinai. Uždari ratai ir kokpitai jau yra buvę Formulėje-1 ir jei ne juos draudžiančios taisyklės, greičiausiai tokius bolidus matytume ir dabar.
1954 ir 1955 dominuojantis Mercedes W196 važiavo tiek su atvirais, tiek su uždarais ratais. Komanda pastarąjį variantą rinkdavosi trasose, kur aerodinaminis efektyvumas buvo itin svarbus.

x2010-redbull-7[1]
x2010-redbull-4[1]
Jų pavyzdžių pasekė kitos komandos, tarp jų „Ferrari" ir „Maserati". Tačiau tada taisyklės buvo pakeistos ir komandos privalėjo kurti bolidus atvirais ratais.
Komandos taip pat eksperimentavo ir su kokpitų skydais šeštajame dešimtmetyje. Jackas Brabhamas per 1967 su juo išvažiavo per treniruotes Monzoje. Vėliau jie buvo uždrausti.
Ar šiandienos F1 bolidus dengtų uždari kokpitai ir ratai, jei tai leistų taisyklės? Kai vienas geriausių F1 inžinierių Adrianas Newey buvo paprašytas sukurti Formulės-1 bolido dizainą ignoruojant taisykles, jo Red Bull X2010 turėjo uždarus ratus ir kokpitą
Jo brėžiniai taip pat pavaizduoja, kad bolidų dizainas nebūtų sugadintas tokiu radikaliu taisyklių pasikeitimu.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų