Ši operacija buvo surengta Europolui – Europos policijos agentūrai – pristačius savo naujausią kampaniją, pavadintą „ Don't F***(AKE) Up“ („Neklastok”), kuria siekiama užkirsti kelią prekybai garsių prekės ženklų klastotėmis sukčių sukurtose interneto svetainėse.
„Internetas tapo svarbiu elektroninės prekybos kanalu. Dėl jo nuolatinės pasaulinės aprėpties ir anonimiškumo yra įmanoma bet kuriuo metu bet kam parduoti beveik bet ką“, – pareiškė Europolas.
„Klastotojai tai žino ir vis labiau naudojasi beribėmis galimybėmis“, kurias siūlo internetas.
Tačiau Europolas įspėjo, kad „šie produktai, nors jų kaina ir gali atrodyti patraukliai, gali kelti rimtą grėsmę pirkėjų sveikatai ir saugai“.
Per bendrą operaciją agentūros iš 27 šalių – daugiausia Europos, tačiau operacijoje dalyvavo ir JAV bei Kanada – bendromis jėgomis uždarė daugiau kaip 4,5 tūkst. svetainių.
Šiose svetainėse buvo parduodamos įvairiausios prekės, įskaitant „prabangos prekes, sportinę aprangą, atsargines dalis, elektronikos gaminius, vaistus, kosmetiką, parfumeriją ir kitas klastotes“, pareiškė Europolas. Kiek ši operacija truko, agentūra nenurodė.
„Palyginti su 2015 metais“, per šiemet surengtą metinę operaciją, kuri buvo atlikta bendradarbiaujant su JAV imigracijos ir muitinės tarnyba ir Vidaus saugumo departamentu, „konfiskuotų domenų skaičius gerokai padidėjo“, pažymėjo Europolo vadovas Robas Wainwrightas (Robas Veinraitas).
Operacijos metu Nyderlandų policijos kovos su sukčiavimu tarnybos pareigūnai, atlikdami kratas namuose ir sandėliuose, per pastarąsias dvi savaites visoje šalyje sulaikė 12 žmonių.
Dauguma šių kratų buvo surengtos pastebėjus, kad socialiniuose tinkluose, tokiuose kaip „Facebook“ ir „Instagram“, parduodamos suklastotos prekės.
„Prekybos suklastotomis garsių prekės ženklų prekėmis srityje tai yra gana naujas reiškinys“, – pareiškė Nyderlandų fiskalinės informacijos ir tyrimų tarnyba (FIOD).
Olandijoje buvo konfiskuota daugiau kaip 3,5 tūkst. drabužių ir suklastotų prabangos prekių vienetų, įskaitant avalynę, rankines ir kvepalus, pažymėtus tokiais prekės ženklais kaip „Nike“, „Adidas“ ir „Kenzo“. Šios klastotės rinkoje galėjo būti parduotos už dešimtis tūkstančių eurų.
Europolas, paskelbęs vadovą, kaip atskirti netikras svetaines ir apgaulę socialiniuose tinkluose, įspėjo vartotojus neprarasti budrumo.
„Kai apsiperkate internete, lengviau galite patekti į klastotojų pinkles“, pareiškė agentūra. Jos teigimu, „nesant fizinės prekės, kurią būtų galima pamatyti ir pačiupinėti, gali būti sunkiau nustatyti, klastotė tai, ar ne“.