Antrajame prezidento rinkimų ture dėl šalies vadovo posto besivaržiusių Rolando Pakso bei Valdo Adamkaus rinkimų štabai teigia agitacijai per televiziją, radiją bei laikraščiuose išleidę apie 2-2,5 mln. litų, žiniasklaidos tyrimai rodo, jog R.Paksas reklamos pirko apie 2,5 karto daugiau nei V.Adamkus, rašo dienraštis "Verslo žinios".
V.Adamkaus rinkimų štabo vadovė Ona Volungevičiūtė dienraščiui sakė, kad, preliminariais duomenimis, reklamai žiniasklaidos priemonėse buvo išleista beveik 2 mln. litų. Iš šių pinigų televizijai teko 1,38 mln. litų, radijui - apie 106 tūkst. litų, spaudai - apie 354 tūkst. litų, lauko reklamai išleista apie 118 tūkst. litų.
Didžiąją dalį reklamos užsakė reklamos planavimo agentūra "Media House", ji gavo 7 proc. komisinį mokestį, viršijantį 100 tūkst. litų. Štabas reklaminės medžiagos bei atributikos gaminimui išleido 400 tūkst. litų.
Preliminariais V.Adamkaus štabo duomenimis, jo rinkimų kampanijos biudžetas sudarė apie 3 mln. litų, du trečdalius šios sumos paaukojo privatūs asmenys, daugiausia - JAV lietuvių sambūriai.
R.Pakso įgaliotasis asmuo Robertas Noreika, tvarkęs rinkimų kampanijos finansus, dienraščiui sakė, kad reklamai kandidatas, preliminariais duomenimis, išleido apie 2,5 mln. litų. Visas kampanijos biudžetas viršijo 3,3 mln. litų.
Reklamos monitoringo tyrimus atliekančios agentūros "SIC Gallup Media" duomenimis, skaičiuojant nominaliomis kainomis, į kurias neįskaičiuojamos nuolaidos, R.Paksas išlaidomis V.Adamkų lenkia 2,3 karto.
Į šį kiekį agentūra neskaičiavo užsakomųjų dokumentinių filmų apie R.Paksą bei keturis kartus rodytos V.Adamkaus kalbos, kurios rodymas, dienraščio teigimu, atsiėjo 110 tūkst. litų.
Nuolaidos reklamai priklauso nuo užsakymo dydžio bei derybų sėkmės, jos paprastai išlieka konfidencialios. Reklamą užsakant per reklamos agentūras, šioms suteikiama dar 15 proc. nuolaida.
TV3 komercijos direktorius Ramūnas Šaučikovas sakė, kad kandidatams suteiktos reklamos nuolaidos skyrėsi, tačiau nedaug. Direktorius neatskleidė, kurio iš dviejų kandidatų nuolaida buvo mažesnė.
"Tai priklausė nuo derybų, galbūt ir nuo to, kiek anksti kandidatai jomis susidomėjo. Nuolaidos politikų reklamų kampanijoms prilygo kitų panašių apimčių reklamos kampanijų nuolaidoms", - sakė R.Šaučikovas.
Jis džiaugiasi, kad prezidento rinkimai televizijai buvo labai pelningi, ypač neplanuotai didelis reklamos kiekis prieš antrąjį rinkimų turą. Tačiau agitacinės kampanijos metu TV3 pajamos iš politikų sudarė mažiau nei trečdalį apyvartos. Dienraščio teigimu, vien iš V.Adamkaus reklamos kampanijos TV3 uždirbo per 0,5 mln. litų.
"SIC Gallup Media" duomenimis, savireklamą V.Adamkus bei R.Paksas pradėjo gerokai prieš oficialią agitacinės kampanijos pradžią lapkričio 22 dieną.
Laikraščiuose R.Pakso užsakomieji straipsniai pasirodė kovą, apie V.Adamkų rašyti buvo pradėta rugsėjį. Rinkimų štabai šias medžiagas vadina ne rinkimine propaganda, o "informaciniais straipsniais", jie buvo finansuoti ne iš rinkimams skirtų lėšų.
BNS