Kai pajamų iš reklamos modelis tampa vis keblesnis, interneto portalai rezga savo vizijas, kaip išgyventi, ir ką čia dar būtų galima apmokestinti.
Nielsen neseniai atliko tyrimą (apklausta 27 tūkst. žmonių 52 šalyse), kurio pagrindinis klausimas – už kokį internetu platinamą turinį vartotojai jau yra mokėję arba būtų labiausiai linkę mokėti. Rezultatai žemiau:
Rezultatai atitinka posakį „duonos ir žaidimų“ ;) Muzika, filmai, žaidimai – potencialiausiai apmokamas turinys, naujienų portalams sulaukti apmokėjimo jau gerokai sudėtingiau, o vartotojų vartotojams kuriamas turinys (blogai, video) yra pačioje sąrašo apačioje.
Dar gana akivaizdi, bet vis tiek verta paminėjimo tyrimo mintis: 71 proc. apklaustųjų teigė, jog tam, kad jie susimokėtų už turinį, tas turinys turi būti ženklai geresnis už nemokamuose šaltiniuose randamą turinį. 79 proc. tyrimo dalyvių taip pat pabrėžė, jog nustotų mokėti už turinį, jeigu atrastų panašią informaciją kitur nemokamai.