Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) paskelbė svarbiausią informaciją apie tai, ką turėtų žinoti gyventojai, tvarkydami savo transporto priemonę skirtingose remonto vietose.
VVTAT specialistai paaiškina, kad jei servise paslaugos buvo atliktos nekokybiškai, vairuotojai turi teisę pareikalauti:
- Nemokamai pakeisti paslaugą tinkamos kokybės paslauga;
- Nemokamai pašalinti paslaugos trūkumus;
- Atitinkamai sumažinti kainą;
- Vienašališkai nutraukti sutartį ir grąžinti sumokėtą kainą;
- Jei paslauga suteikta be jūsų sutikimo, turite teisę atsisakyt mokėti pinigus.
Visais išvardytais atvejais remontą atlikęs asmuo privalo atlyginti žalą, išskyrus tada, jei trūkumai atsirado ne dėl jo kaltės.
Svarbu neužmiršti, kitaip pinigų reikalauti negalėsite
Tiesa, VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė primena, kad remonto paslaugų klientai turėtų neužmiršti pasirašyti svarbaus dokumento su paslaugų teikėju.
„Vartotojas ir automobilio remonto paslaugų teikėjas turi sudaryti rašytinę sutartį arba kitos formos rašytinį dokumentą. Paprastai praktikoje techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų užsakymas įforminamas užpildant užsakymo paraišką“, – teigė VVTAT atstovė.
Minėtoje paraiškoje turi būti nurodyta:
- Paslaugos teikėjo duomenys, vartotojo duomenys;
- Užsakymo priėmimo data ir numatomas įvykdymo terminas;
- Duomenys apie automobilį;
- Vartotojo nurodyti gedimai ir pageidavimai;
- Nustatytų teikti darbų sąrašas;
- Atsarginių dalių ir medžiagų sąrašas (pažymint jų būklę);
- Garantinės sąlygos ir terminas;
- Paslaugų ir atsarginių dalių bei medžiagų preliminari kaina;
- Kita reikalinga informacija.
Jeigu vartotojas automobilį palieka remonto darbams atlikti, privalo būti įforminamas priėmimo–perdavimo aktas, kuriame turi būti nurodomi:
- Paslaugos teikėjo duomenys, vartotojo duomenys;
- Duomenys apie automobilį;
- Automobilio komplektiškumas;
- Matomi išoriniai ir vidiniai (salono) pažeidimai ir defektai;
- Automobilio priėmimo ir perdavimo datos;
- Kita reikalinga informacija.
Pašnekovė D. Malinauskienė aiškina, kad minėtų dokumentų pasirašymas yra itin svarbus tada, kai yra sprendžiami ginčai, kilę tarp transporto priemonės savininko ir remonto paslaugas suteikusio asmens.
„Užsakymo paraiška bei priėmimo–perdavimo aktas užpildomi dviem egzemplioriais, pasirašomi abiejų šalių ir vienas egzempliorius turi būti įteikiamas vartotojui. Užsakymo paraiška ir priėmimo–perdavimo aktas gali būti įforminami vienu dokumentu.
Šis dokumentas būtų ypač svarbus įrodymų prasme, jeigu kiltų ginčas tarp vartotojo ir paslaugos teikėjo. Kitu atveju, jeigu būtų susitarta tik žodžiu, kiltų įrodinėjimo problemų sprendžiant ginčą“, – kalbėjo specialistė.
Nusiskundimų daugėja
Surinkti duomenys rodo, kad gyventojai vis dažniau skundžiasi dėl galimai netinkamai atliktų transporto priemonės remonto darbų.
„2020 metais VVTAT išnagrinėjo 87 ginčus ne teismo tvarka dėl transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto. Per 2021 m. I pusmetį tokių ginčų išnagrinėta 60. Taip pat 2020 m. sulaukta apie 300 paklausimų šioje srityje ir beveik 200 tokių paklausimų per šių metų I pusmetį.
Taigi, darytina išvada, kad vartotojų nusiskundimų transporto priemonių remonto srityje daugėja“, – analizę pateikė D. Malinauskienė.
Įmonių savininkams primenama, kad VVTAT priimtas nutarimas dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka tampa privalomas, jeigu jo per 30 dienų neapskundžia teismui ginčo šalys.