Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Simonas Bartkus sako, kad pradedama perono plėtra atliepia orlaivių aptarnavimo ir karinio mobilumo poreikius.
„Vis daugiau Kauno oro uoste sulaukiame karinių skrydžių, išplėstas peronas leis priimti ypač didelius orlaivius, kurie galėtų apsisukinėti Kauno oro uoste. Antra priežastis – besiplečiančios orlaivių aptarnavimo, remonto ir priežiūros paslaugos. (...) Atsiranda arti 20 papildomų stovėjimo vietų, kur galėtume statyti orlaivius“, – penktadienį žurnalistams Kaune sakė S. Bartkus.
Pasak jo, karinai orlaiviai Kaune gali leistis ir dabar, tačiau jų skaičius didėja, dėl to reikia daugiau vietos jiems pastatyti.
„Orlaivių perono plėtrai numatyta investuoti apie 17 mln. eurų, pusę tos sumos iš esmės finansuoja Europos Komisijos fondai, skirti karinio mobilumo poreikiams“, – pažymėjo S. Bartkus.
Lietuvos oro uostai taip pat tikisi, kad perono plėtra sustiprins Kauno konkurencines pozicijas teikiant krovinių gabenimo ir lėktuvų aptarnavimo (MRO, angl. Maintenance, Repair and Overhaul) paslaugas.
„Numatyta, kad turi atsirasti dar du angarai“, – sakė S. Bartkus, pridūręs, kad šiuo metu visas peronas užpildytas.
Atnaujinto Kauno oro uosto perono plotas sieks daugiau kaip 35 tūkst. kvadratinių metrų.
Rangos darbus atlieka bendrovė HISK pagal pernai spalį su Lietuvos oro uostais sudarytą sutartį. Perono plėtrą planuojama užbaigti 2025 metų pavasarį.
Ilgalaikis Lietuvos oro uostų tinklo plėtros planas taip pat numato, kad iki 2052 metų Kauno oro uoste bus įveiklintos teritorijos, esančios kitoje kilimo-tūpimo tako pusėje nei terminalai, jose plėtojant krovinių pervežimo ir orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas.
„Plėtros projektai atspindės strateginę Kauno oro uosto reikšmę NATO partnerių logistikos grandinėje – bus statomas peronas, atitinkantis karinės aviacijos reikalavimus, plečiamos aerodromo dalys, kurios gali būti naudojamos tiek kariniams, tiek civiliniams poreikiams“, – teigiama Lietuvos oro uostų pranešime.
Planas buvo parengtas tarptautinių konsultantų, Nyderlandų kompanijos „Royal HaskoningDHV“.