Pastarosiomis dienomis dėl stiprių štorminių vėjų kiek sutriko AB DFDS LISCO keltų darbas. Bene didžiausią nuotykį ketvirtadienio naktį patyrė laivo "LISCO Maxima" keleiviai - bangos buvo tokios stiprios, kad išstūmė restorano iliuminatorius, į laivą pateko vandens. Keleiviai tik išsigando, bet nenukentėjo.
Pasak AB DFDS LISCO Komunikacijos ir reklamos skyriaus vadovo Vaido Klumbio, "LISCO Maxima", kursuojantis tarp Klaipėdos ir Kylio, spalio 15-osios naktį pateko į uraganą Baltijos jūroje. Vėjo greitis gūsiais siekė net 36 m/s. Per klaipėdiečiams pažįstamą uraganą "Anatolijus" vėjo greitis viršijo 35 m/s.
Keltas, turėjęs į Klaipėdą atplaukti trečiadienį dieną, grįžo į uostą ketvirtadienį 3 val. Įvykio liudytojai pasakojo, jog bangos buvusios tokios stiprios, kad išstūmusios vienos kajutės ir restorano iliuminatorius. Į laivą pateko vandens. Pasak V. Klumbio, įgula buvo mobilizuota semti vandenį. Keleiviai nenukentėjo, tik išsigando.
Anot laikinai Klaipėdos uosto kapitono pareigas einančio Adomo Aleknos, "LISCO Maxima" patyrė paprastą incidentą, laivui grėsmės nebuvo kilę - krovinys pasislinkęs nebuvo.
Siekdama apsisaugoti nuo bangų, "LISCO Maxima" pakeitė kursą Kaliningrado link, nes kuo arčiau kranto, tuo vėjas silpnesnis ir bangos mažesnės. A. Aleknos teigimu, "LISCO Maxima" į Klaipėdos uostą ketvirtadienio naktį buvo įvesta saugiai, nes čia vėjas jau buvo gerokai aprimęs, jo greitis siekė 15 m/s.
Klaipėdoje keltas buvo skubiai sutvarkytas, vietoje išdaužtų stiklinių iliuminatorių uždėta vandeniui nepralaidi medžiaga ir laivas paruoštas reisui. Turėjęs išplaukti trečiadienį 19 val., jis su 100 žmonių į Kylį išvyko vakar 11 val. Pasak V. Klumbio, kokio nors specialaus remonto laivui nereikės, gamtos stichijos padaryti pažeidimai bus likviduoti laivo eksploatacijos metu.
Beje, prognozuojama, kad šių metų ruduo bus gerokai audringesnis nei pernai.
Dalia BIKAUSKAITĖ