• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šešerius metus vykęs karas tarp dviejų Klaipėdos jūrų uoste dirbančių žinomų verslininkų Igorio Udovickio ir Martino Gusiatino baigėsi taika.  Verslininkai sutarė dėl Birių krovinių terminalo (BKT) likimo ir nusprendė, kad bendradarbiavimas jų kompanijoms duos daugiau naudos nei teismus pasiekę skundai.

REKLAMA
REKLAMA

„Respublikos“ duomenimis, taikos sutartis tarp I.Udovickio ir M.Gusiatino pasirašyta praėjusią savaitę. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje šnibždamasi, kad tai padaryta naktį, Laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“, kurios prezidentas yra M.Gusiatinas, teritorijoje.

REKLAMA

„Taip, turiu žinių, kad jie susėdo prie vieno stalo ir sprendžia, kaip nutraukti visus konfliktus bei teismus. Be abejo, nuo to uostui bus tik geriau“, - vakar „Respublikai“ sakė uosto direkcijos generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas.

Pagrindinė šios sutarties esmė - per porą mėnesių abi pusės nutraukia visus tarpusavio konfliktus, kurie truko apie šešerius metus. Taikos sutartį sudarė daugybė dokumentų. Jų pasirašinėjimas truko net kelias valandas.

REKLAMA
REKLAMA

Kertiniu šios sutarties akmeniu tapo „Klaipėdos Smeltė“ įsipareigojimas parduoti I.Udovickiui valdomas BKT akcijas. Jų vertė - keliolika milijonų litų.

Karas tarp M.Gusiatino ir I.Udovickio būtent ir prasidėjo, kai verslininkai ėmė nesutarti dėl BKT.

Dar 1999 metais „Klaipėdos Smeltė“ iš bendrovės „Ferteksos transportas“, kurią valdo I.Udovickis, įsigijo 50 procentų BKT akcijų. Tačiau bendradarbiavimas tarp uoste įsikūrusių verslininkų truko neilgai, nes terminalo savininkai ėmė pyktis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Respublika“ jau ne kartą rašė, kad 2003 metais I.Udovickį pasikėsinta nušauti. Pats verslininkas ne kartą sakė neatmetąs galimybės, kad bandymas jį nužudyti gali būti susijęs su vykstančiais BKT ir „Klaipėdos Smeltės“ nesutarimais.

REKLAMA

Po taikos sutarties „Klaipėdos Smeltė“ ir BKT tapo lygiaverčiais verslo partneriais. Pirmoji bendrovė atsisakė bet kokių pretenzijų antrosios atžvilgiu, tarp jų teritorinių bei dėl uosto krantinių.

Teigiama, kad karo pabaigos iniciatorius buvo M.Gusiatinas, kuris pamatė, jog gali pralaimėti. Būdamas protingas verslininkas, klaipėdietis greitai suprato, kad geriau uždirbti didelius pinigus bendradarbiaujant, nei juos prarasti kariaujant. Abi kompanijos jau pradėjo dirbti kartu naujoje verslo nišoje - krauti trašų konteinerius.

REKLAMA

Tuo labiau kad BKT yra tik pradžia didžiulio ir pelningo projekto. Per porą metų BKT turėtų tapti labai dideliu terminalu. Dėl šio karo pabaigos naudos turės ir visas Klaipėdos uostas.

Vakar A.Gusiatinas pasirašytą taikos sutartį komentavo labai nenoriai.

„Kol kas nieko konkretaus pasakyti negaliu. Reikia truputį palaukti. Procesas vyksta ir dar nesibaigė“, - sakė verslininkas.

Motyvuodamas susitarimu, I.Udovickis apskritai atsisakė apie tai kalbėti.



Darius Čiužauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų