Klaipėdoje antradienį atidarytas naujas pasaulinio koncerno „Heidelbergcement“ antrinės įmonės „Heidelbergcement Klaipėda“ cemento logistikos, fasavimo ir prekinio betono gamybos terminalas.
Antri pagal dydį Lietuvoje cemento tiekėjai bei didžiausi importuotojai į naująjį terminalą investavo 10 milijonų litų. Pasak „Heidelbergcement Klaipėda“ generalinio direktoriaus Povilo Bradulskio, investicija į terminalą atsipirks per ateinantį penkmetį.
„Į terminalą, kuris galės gaminti prekinį betoną bei tiekti apie 100 tūkst. tonų biraus cemento pardavimams, 50 tūkst. tonų fasuoto cemento, investavome apie 10 milijonų litų. Mūsų atliktais skaičiavimais, ši investicija turėtų atsipirkti per 5 - 7 metus," - teigia P. Bradulskis.
„Klaipėdos rinka yra nusistovėjusi, todėl trečias žaidėjas įneš dinamiškumo ir rimtą konkurenciją, kurios tikrai reikia. Didesnė konkurencija vers visus regiono dalyvius pasitempti ir tenkinti klientų poreikius. „Heidelbergcement Klaipėda“ darbą Lietuvoje pradės remiantis pasaulinės grupės patirtimi, kompetencija, darbo kultūra ir galimybėmis, todėl net ir dideli projektai bus įkandami, - tikina P. Bradulskis. - Naujasis terminalas taip pat įgalins mus išlaikyti esamą cemento rinkos poziciją bei atlaikyti kitų importuotojų spaudimą.“
Anot „Heidelbergcement Klaipėda“ generalinio direktoriaus, terminalas išspręs ir daugelį cemento tiekimo bei fasavimo problemų. "Naujasis terminalas turės papildomą cemento saugyklą, kuri leis kaupti didesnes cemento atsargas ir užtikrinti jo sklandų tiekimą. Siekiant būti lankstesniais, mums labai svarbu sumažinti priklausomybę nuo pervežimų vagonais. Terminalo privalumas - išplėstas autocementvežių parkas bei kokybiškas ir saugus cemento fasavimas pagal naujausias technologijas,“ - naujojo terminalo privalumus vardijo P. Bradulskis.
Pasak Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega" generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, naujasis „Heidelbergcement Klaipėda“ terminalas LEZ teritorijoje įtvirtins didesnę kooperaciją logistinėje grandinėje tarp krovinio siuntėjo, gavėjo bei transportuotojo. Terminalas, anot jo, turėtų sustiprinti ir Klaipėdos uosto pozicijas kitų Baltijos šalių atžvilgiu cemento transportavimo ir paskirstymo srityje.
Šiuo metu Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ perkrauna visą jūrų keliu į Lietuvą ir iš jos transportuojamą cemento kiekį, iš viso - netoli 300 tūkst. tonų per metus.
Terminalui statyti buvo pasirinkta Klaipėdos laisvoji ekonomikos zona, kuri yra strategiškai arti Klaipėdos uosto ir sudarė puikias verslo vystymo sąlygas.
Pasak LEZ generalinio direktoriaus Eimanto Kiudulo, „Heidelbergcement“ žinoma įmonė tiek Europoje, tiek pasaulyje su plačia produktų gama, kuri nuo šiol veiks ir Klaipėdoje. Jis tikisi, kad „Heidelbergcement“ atėjimas padidins konkurenciją rinkoje ir sudarys sąlygas statybininkams rinktis iš kelių geresnės kokybės bei patrauklesnių kainų variantų.
Naujuoju terminalu Klaipėdoje džiaugėsi ir miesto meras Vytautas Grubliauskas. Pasak mero, „Heidelbergcement“ pasirinko strategiškai puikią vietą dėl logistikos ir infrastruktūros. „Klaipėdos LEZ tokioms investicijoms yra viena geriausių vietų ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Klaipėda pati palankiausia aikštelė tokiai veiklai. Tai aikštelė sumūryta ant labai patikimo cemento,“ - sakė Klaipėdos meras.
Nors terminale dar gamybos fazė, tačiau jau šiandien klientai, įmonės ir privatūs asmenys gali įsigyti betoną. Ateityje terminale gaminiai bus pakuojami naudojant modernią sertifikuotą uždarojo ciklo technologijos įrangą ir gabenami į įvairias Lietuvos vietas.
„Heidelbergcement Group“ veikia daugiau nei 40 šalių ir turi apie 52 tūkst. darbuotojų. 2007 metais įsigijo Kauno įmonę UAB „Gerdukas“, kuri per Klaipėdos uostą importuoja aukštos kokybės cementą bei inertines medžiagas iš Skandinavijos šalių. 2010 metais „Heidelbergcement Klaipėda“ pasirašė sutartį su Klaipėdos LEZ, kurioje ir atidarė modernų cemento ir logistikos terminalą.