Ar jums niekada neteko pasijusti keistai, kuomet išvydus prekę arba verslą, norisi savęs paklausti, kodėl jums į galvą nešovė tokia mintis, klausia CNBC.
Daugelis žmonių šioje žemėje kasdien svajoja apie turtą, tačiau tik vienetams pavyksta užčiuopti idėją, vertą milijono.
Kai kuriems verslininkams sėkmę atnešė tokios tradicinės prekės kaip rūbai ar maistas. Tuo tarpu kiti leido sau pasinerti į kur kas originalesnes svajones. Tokių kontempliacijų metu gimė daugybė pasaulį nustebinusių idėjų.
Pristatome jums dešimt netikėtų idėjų, kurios jų kūrėjams uždirbo milijoną, o aplinkinius privertė iš pavydo graužti nagus.
Akiniai šunims „Doggles“
Roni Di Lullo mintis sukurti akinius, skirtus šunims kilo vieną 1997 metų popietę, kuomet ji vaikštinėjo po šunų parką. Tą dieną švietė skaisti saulė, o jos šuo kentė nuo pernelyg ryškios šviesos. Kaip tik tuomet ji pagalvojo apie galimybę pritaikyti akinius nuo saulės šunims.
Visų pirma R. Di Lullo bandė augintiniui pritvirtinti savo pačios akinius, tačiau po kelių nesėkmių nutarė sukurti naują akinių dizainą, kuris būtų pritaikytas šuns galvai. Netrukus gimė „Doggles“. Šiuo metu R. Di Lullo sukurtos kompanijos metinė apyvarta siekia 3 mln. JAV dolerių.
Žadintuvas „Clocky“
Žadintuvas „Clocky“ (nuotr. Gamintojo)
Gauri Nanda yra vienas iš tų žmonių, kurie beprotiškai mėgsta miegoti ir dėl šios priežasties pernelyg dažnai išjungia skambantį žadintuvą. Studijuojant Masačiusetso technologijų institute jai teko kurti technologinį projektą ir kaip tik tuomet kilo mintis sukonstruoti nestandartinį žadintuvą. Ji pritvirtino žadintuvą ant dviejų ratukų, kurie pradeda judėti vos tik miegalius išjungia žadintuvo garsą. Nuriedėjęs ant žemės žadintuvas pradeda blaškytis po kambarį ir priverčia žiovaujantį savininką keltis iš lovos.
Baigusi universitetą G. Nanda pasiskolino šiek tiek pinigų iš savo šeimos ir pradėjo serijinę tokių žadintuvų gamybą. Šiuo metu minėtais žadintuvais prekiaujama 45 valstybėse. „Clocky“ pardavimų apyvarta jau viršijo 10 mln. JAV dolerių ribą.
Dirbtiniai dantys „Billy Bob Teeth“
Dirbtiniai dantys „Billy Bob Teeth“ (nuotr. Gamintojo)
Norite atrodyti kaip tikras idiotas? Tuomet šie dirbtiniai dantys yra skirti kaip tik jums. Apie galimybę gaminti juokingai atrodančius protezus Jonahas White'as pagalvojo 1994 metais, kuomet sporto varžybų metu jis išvydo vaikiną su siaubingos išvaizdos dantimis. Netrukus paaiškėjo, kad šlykščiųjų dantų savininkas yra stomatologijos studentas Richas Bailey, kuris pats pasigamino netikrus protezus. J. White'as įkalbino naują pažįstamą imtis bendro verslo ir gaminti bjaurios išvaizdos dantų protezus.
Iš pat pradžių vaikinai prekiavo vienetiniais dirbiniais. Po kelių metų R. Bailey paliko verslą ir tapo stomatologu. Šiuo metu J. White'o kompanijos produkcija neapsiriboja vien tik kvailos išvaizdos „Billy Bob“ dantimis, J. White'as prekiauja įvairiausia to paties prekės ženklo atributika. Kompanija nuo įkūrimo dienos sugebėjo pasiekti 50 mln. JAV dolerių apyvartą.
Peilio ir šakutės hibridas „Knork“
Peilio ir šakutės hibridas „Knork“ (nuotr. Gamintojo)
Jeigu jums nepatinka valgio metu naudoti peilį ir šakutę, tuomet „Knork“ gali tapti puikia išeitimi. Šis įrankis – tai peilis ir šakutė viename.
Mike Milleriui pirmą karta mintis apie tokį įrankį kilo aštuntoje klasėje, kuomet jis bandė valgyti picą naudodamasis vien tik šakute. Vis dėlto šią idėją paversti savo verslo pamatu jis nutarė 2001 metais, kuomet įstojo į koledžą. Pasiskolinęs iš senelio 10 tūkst. JAV dolerių jis sukūrė „Knork“ prototipą.
Po kelių metų „Knork“ atsidūrė parduotuvių lentynose. Šiuo metu „Knork“ prekės ženklas puošia visą stalo įrankių gamą. Įmonės apyvarta 2011 metais siekė 2 mln. JAV dolerių.
Atvirutė „SENDaBALL“
Atvirutė „SENDaBALL“ (nuotr. Gamintojo)
„SENDaBALL“ galima vadinti naujos rūšies atvirute. Šis verslas prasidėjo, kuomet Michele Sipolt Kaputska nutarė paštu draugams nusiųsti kamuolį su savo pačios padarytu užrašu „Have a BALL with your new baby“ ir tradiciniu pašto ženklu.
Per ateinančius keletą metų M. S. Kaputska drauge su savo seserimi pradėjo siuntinėti netradicines atvirutes savo draugams. Kartą pašto skyriuje nepažįstamas vyriškis paprašė atsiųsti tokį kamuolį į jo namus. Kaip tik tuo metu moteris suprato, jog šis linksmas žaidimas gali tapti verslu. 2003 metais seserys nutarė sukurti savo interneto svetainę ir namų garaže imtis kamuolinių atviručių verslo. Iki šios dienos moterims pavyko viršyti 1 mln. JAV dolerių pardavimų ribą.
Skustuvas galvos plaukams „HeadBlade“
Skustuvas galvos plaukams „HeadBlade“ (nuotr. Gamintojo)
Todas Greenas tiesiogine ta žodžio prasme pasinaudojo savo galva tam, kad pradėtų nuosavą verslą. Įkopęs į trečią dešimtį vyriškis pradėjo plikti, todėl jis nutarė nusiskusti plaukus, tačiau pastebėjo, kad standartinis skustuvas šiai procedūrai nėra itin patogus.
1998 T. Greenas sukūrė naujo skustuvo prototipą. Pasiskolinęs šiek tiek pinigų iš draugų ir giminaičių vyriškis sukūrė savo interneto tinklalapį, surado gamintojus ir pradėjo naujo produkto platinimo kampaniją.
Netrukus „Time“ pastebėjo naują išradimą ir paminėjo jį tarp geriausių 2000 metų buitinio dizaino pavyzdžių. Šiuo metu T. Greeno kūrinį galima įsigyti 15 tūkst. parduotuvių, o kompanijos metinė apyvarta siekia 10 mln. JAV dolerių.
Norų kauliukai
Norų kauliukas (nuotr. Gamintojo)
JAV egzistuoja tradicija kiekvienos padėkos dienos vakarienės pabaigoje perlaužti perpus kalakuto norų kauliuką. Kaip tik tokios padėkos vakarienės metu 1999 metais Kenas Ahronis pastebėjo, kad ant stalo tėra vienas sveikas kauliukas, kurį būtų galima panaudoti šiam tikslui, bet prieš perlaužiant jis dar turėtų būti išdžiovintas. Tuomet vyras pradėjo svarstyti, kad būtu puiku per kiekvieną padėkos vakarienę turėti tiek dirbtinių laimės kauliukų, kad jų užtektų visiems svečiams, kurie norėtų sugalvoti savo norą.
Ilgai nelaukęs K. Ahronis sukūrė dirbtinį kaulo atitikmenį, kuris puikiai skyla į dvi gražias dalis. 2004 metais laimės kauliukais prekiavo 10 parduotuvių. Šiandien jų galima įsigyti 800 prekybos centrų. Nuo gamybos pradžios laimingųjų kauliukų pardavimai išaugo iki 4 mln. JAV dolerių.
Lėlės „Uglydoll“
Lėlės „Uglydoll“ (nuotr. Gamintojo)
Nors ir neprimena barbių, tačiau nuo pasirodymo rinkoje pradžios „Uglydoll“ jau sugebėjo uždirbti 100 mln. JAV dolerių.
Šis verslas prasidėjo nuo meilės istorijos. 1996 metais Sun Min Kim ir Davidas Horvarthas susipažino Parsono mokykloje. Po kelerių metų S. M. Kim išvyko į Korėją, tačiau draugai ir toliau palaikė ryšį laiškais. Viename iš tokių laiškų D. Horvarthas nupiešė būsimos lėlės prototipą vardu Wage. Savo ruožtu S. M. Kim nustebino draugą atsiųsdama savo rankomis pagamintą jo eskizo prototipą. D. Horvarthas nunešė šią lėlę į Los Anžele įsikūrusią Azijos pop kultūros parduotuvę, kurios savininkas iš karto susidomėjo rankdarbiu ir paprašė daugiau panašių egzempliorių. S. M. Kim rankomis siūtos lėlės tapo itin populiarios. Mėnesį siūtą partiją klientai išpirkdavo per vieną dieną.
2002 metais pora įkūrė kompaniją „Pretty Ugly“ ir susituokė.
Žąsų policija
„Žąsų policija“ – šuo, vaikantis žąsis iš golfo laukų (nuotr. Organizatorių)
1986 metais Davidas Marcksas dirbo golfo lauko prižiūrėtoju, deja, jam ramybės nedavė 600 žąsų pulkas, kuris teršė teritoriją ir trukdė žaidėjams. Jokios priemonės negalėjo padėti atsikratyti įsibrovėlių, tuomet D. Marcksas nutarė įsigyti šunį ir išdresuoti jį taip, kad pastarasis nuolatos vaikytų golfo laukuose įsikūrusias žąsis. Ši taktika pasiteisino ir netrukus laukiniai paukščiai išsikraustė. Pasklidus gandui apie tokią sėkmę, kaimyniniai golfo klubai ėmė prašyti D. Marckso pagalbos tramdant siautėjančias žąsis. Tuomet vyriškis nutarė įsteigti žąsų policiją.
D. Marcksas metė darbą ir ėmėsi savo verslo. Šiuo metu jo kompanija prižiūri 11 golfo aikštynų ir turi 38 šunis. Įmonės metinė apyvarta siekia 2,8 mln. JAV dolerių.
Fizinių pratimų kortos „FitDeck“
Fizinių pratimų kortos „FitDeck“ (nuotr. Gamintojo)
Šio žaidimo paskirtis – priversti žaidėjus įgauti gerą fizinę formą. Žaidimo kortų kaladėje galima atrasti 50 fizinių pratimų, kurie nereikalauja jokios specialios įrangos. Tokia stalo žaidimo idėja Philui Blackui kilo kuomet koledže žaisdami paprastomis kortomis draugai lažindavosi iš atsispaudimų.
Vis dėlto savo verslo vaikinas taip greitai nepradėjo. Visų pirmą jis atliko tarnyba JAV kariuomenės jūrų ruonių padalinyje. Vėliau baigė verslo mokyklą ir pradėjo dirbti „Goldman Sachs“, tačiau po 6 mėnesių metė darbą ir nutarė imtis verslo. Pasinaudodamas savo santaupomis ir patirtimi, kurią gavo jūrų ruonių treniruočių stovykloje, P. Blackas sukūrė savo pirmąją sporto kortų kaladę. Šiuo metu egzistuoja 37 skirtingos šio žaidimo versijos.