(nuotr. Rally.ua)
Išbandė naują bolidą
Balandžio mėnesio pradžioje vykęs ralis ekipažui iš Lietuvos tapo puikia vieta išbandyti naujutėlį bolidą – „R2“ klasės „Peugeot 208“, kurį ekipažo nariai pasirinko dėl pakankamai elementarių priežasčių.
„Trys populiariausi R2 klasės automobiliai yra: „Ford Fiesta“, „Peugeot 208“ bei „Opel Adam“. Išanalizavę nemažą kiekį Europos etapų rezultatų bei pašnekėję su kitais sportininkais – sužinojome, kad „Ford Fiesta“ R2 klasėje yra gerokai lėtesnis automobilis, todėl rinkomės iš „Peugeot 208“ bei „Opel Adam“. Šių automobilių greitis yra praktiškai identiškas, tačiau „Opel Adam“ atsarginės dalys bene dvigubai brangesnės. Natūraliai „Peugeot 208“ liko mini konkurso nugalėtoju – jį ir pasirinkome“, – priežastį įvardina Vladas Jurkevičius.
„R2 klasė, be 4 ratais varomos R5 klasės technikos, yra populiariausia Europos ralio etapuose. Norime dalyvauti etapuose, kur turėtume daugiausiai konkurentų, kad realiai galėtume pamatyti savo lygi – R2 klasės automobilis tai suteikia. Apie R3 nesvarstėme dėl konkurencijos stokos, o savadarbio ralinio automobilio nesvarstėme dėl patikimumo stokos.“
(nuotr. JWT Service)
„Pagrindinis skirtumas yra patikimumas. Visi senesni ralio automobiliai, o ypač Lietuvoje, yra kuriami vietoje, dažnai sportininkai patys savo rankomis nemažai visko persidaro. Tai reiškia, kad kiekvienas ralio automobilis yra unikalus. Kaip jis gali patikimumu lygintis su gamyklos gaminamu „Peugeot 208 R2“, kurių pagamintų yra daugiau nei 1000? Taip pat mūsų mechanikai nemažai bendrauja su kitų komandų mechanikais, kurie aptarnauja identiškus automobilius, jie mielai pasidalina savo patirtimi. Kiti ryškūs skirtumai yra susiję – atsitikus bet kokiam gedimui ar avarijai iš tiekėjų dalis gali gauti per kelias dienas, o kartais net greičiau, kai tuo tarpu iš atskirų tiekėjų skubiai gauti naują amortizatorių ar greičių dėžę dažniausiai neįmanoma“, – Vladą papildo Edvinas.
„Kadangi šį sezoną pradėjome su visiškai nauja technika, norėdami kuo greičiau perprasti šį automobilį, ieškojome būdų pradėti žvyrinio ralio sezoną kaip įmanoma anksčiau. Deja, Lietuvoje šiuo metu nevyksta jokios varžybos, o mums reikia tinkamai pasiruošti artėjančiam „ERC“ etapui Latvijoje, todėl pradėjome nagrinėti Rytų Europos šalių ralio kalendorių ir atradome šias varžybas,kurios buvo pirmasis šių metų Ukrainos ralio čempionato etapas“, – pasakoja šiame ekipaže šturmano pareigas einantis Edvinas Bieliauskas.
Ukrainos ralio ypatumai
Į Ukrainą išvykęs lietuvių ekipažas buvo maloniai nustebintas „Rally Stolicya“ organizatorių paruoštomis trasomis.
„Daugybė nesuvokiamai ilgų tiesiųjų, užsibaigiančių aštriais minkšto smėlio/žvyro posūkiais“, – priduria Edvinas. Todėl nenuostabu, jog Ukrainos ralio čempionato dalyviai dažniausiai renkasi laiko patikrintą techniką. Iš Japonijos kilusius „Mitsubishi Lancer EVO“ ir „Subaru Impreza WRX STI“, kurie turi keturių varančiųjų ratų pavara ir tokio tipo trasoms tinka bene idealiai.
„Ralyje dominavo „4WD“ klasės technika, kuri tiesiose atkarpose pasiekia didesnį nei 200 km/val. greitį, kai tuo metu mūsų „Peugeot“ pasiekęs 150 km/val. ant tokios minkštos žvyro dangos bėgėjosi kur kas lėčiau ir tiesiosios gale pasiekdavo vos 160km/val. greitį“, – pasakoja lenktynininkas.
„Be to, pažvelgus į ralio dalyvių parką, iš pradžių susidaro įspūdis, jog jis yra senas ir nelabai konkurencingas, bet tai tik apgaulingas įspūdis. Beveik visi automobiliai turi labai rimtus agregatus: sekvencinės pavarų dėžės, amortizatoriai su išsiplėtimo bakeliais, iki maksimumo išlengvinti kėbulai, forsuoti varikliai“, – priduria Edvinas.
Rezultatu patenkinti
Pirmajame Ukrainos ralio čempionato etape lietuviškas ekipažas bendroje įskaitoje užėmė 7-ą vietą. Atsižvelgiant į konkurentų techniką ir neįprastai greitus greičio ruožus – tai labai aukštas rezultatas. Vis dėlto, iš Ukrainos sugrįžę lenktynininkai savo rezultato labai stipriai nesureikšmina.
„Rezultatas – tikrai džiugina, tačiau aukšta vieta rezultatų suvestinėje nebuvo mūsų tikslas. Važiavome ten treniruotis, o kaip žinia, geriausios treniruotės – varžybos. Kiekvienoje serviso zonoje turėjome po 20-30 min. laiko išnagrinėti jau įveiktų greičio ruožų vaizdo įrašus, išanalizuoti klaidas, susidėlioti tikslius stabdymo taškus ir trajektorijas“, – pasakoja Edvinas.
„Visų varžybų metu didinom savo tempą ir pasibaigus varžyboms jautėmės tikrai patobulėję ir įgyvendinę visus išsikeltus tikslus. Tačiau koks geras rezultatas bebūtų, nevertinam to kaip didelio pasiekimo. Baltijos šalyse varžovai ir jų technika yra gerokai konkurencingesni, taigi norėdami gerai pasirodyti Baltijos šalių čempionatų etapuose turime toliau didinti savo tempą. Palankesnės sąlygos tobulėti yra ten, kur susirenka daugiau stiprių varžovu, taigi toliau koncentruosimės į Lietuvos ir kitų Baltijos šalių čempionatų varžybas, bei, tikriausiai, dalyvausime bent poroje Europos ralio čempionato etapų.“