Šaltinis:
TV3
REKLAMA
Už Vartojimo kredito įstatymo reikalavimus pažeidžiančią reklamą Lietuvos banko Priežiūros tarnyba skyrė vartojimo kredito davėjui UAB Ūkio banko lizingui 7,5 tūkst. litų baudą. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba šių metų liepą–rugpjūtį atliko tyrimą ir nustatė tris UAB Ūkio banko lizingo vartojimo kredito reklamos atvejus, pažeidžiančius minėto įstatymo reikalavimus. Nustatytas vienas atvejis, kai dalis svarbios standartinės informacijos (apie palūkanas, bendrą vartojimo kredito kainos metinę normą ir kt.) reklamoje apskritai nebuvo pateikta, o kitais dviem atvejais tokia informacija reklamos tekste buvo nurodyta gerokai mažesniu šriftu nei informacija apie pasiūlymo naudą. Tokia reklama neleido vartotojams visapusiškai įvertinti siūlomos sudaryti sutarties sąlygų ir prisiimamo įsipareigojimo. Vartojimo kredito įstatyme nustatyta: jei vartojimo kredito sutarties reklamoje nurodoma palūkanų norma arba bet kokios su vartojimo kreditu susijusios išlaidos, tai kartu būtina aiškiai, glaustai ir pastebimai nurodyti standartinę informaciją, t. y., palūkanų normą, bendrą vartojimo kredito sumą, bendrą vartojimo kredito kainos metinę normą ir kt. Lietuvos banko Finansinių paslaugų reklamos gairėse aiškinama, kad reklamos pastebimumo reikalavimas reiškia, kad tekstas neturi būti pateiktas mažesniu ar sunkiau įskaitomu šriftu, palyginti su kita reklamoje teikiama informacija. Priežiūros tarnyba, skirdama baudą UAB Ūkio banko lizingui, atsižvelgė į tai, kad nėra sunkinančių aplinkybių, ir į tai, kad bendrovė pripažino tam tikrus reklaminės informacijos trūkumus ir ėmėsi priemonių užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams atsirasti ateityje.
Už Vartojimo kredito įstatymo reikalavimus pažeidžiančią reklamą Lietuvos banko Priežiūros tarnyba skyrė vartojimo kredito davėjui UAB Ūkio banko lizingui 7,5 tūkst. litų baudą. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba šių metų liepą–rugpjūtį atliko tyrimą ir nustatė tris UAB Ūkio banko lizingo vartojimo kredito reklamos atvejus, pažeidžiančius minėto įstatymo reikalavimus. Nustatytas vienas atvejis, kai dalis svarbios standartinės informacijos (apie palūkanas, bendrą vartojimo kredito kainos metinę normą ir kt.) reklamoje apskritai nebuvo pateikta, o kitais dviem atvejais tokia informacija reklamos tekste buvo nurodyta gerokai mažesniu šriftu nei informacija apie pasiūlymo naudą. Tokia reklama neleido vartotojams visapusiškai įvertinti siūlomos sudaryti sutarties sąlygų ir prisiimamo įsipareigojimo. Vartojimo kredito įstatyme nustatyta: jei vartojimo kredito sutarties reklamoje nurodoma palūkanų norma arba bet kokios su vartojimo kreditu susijusios išlaidos, tai kartu būtina aiškiai, glaustai ir pastebimai nurodyti standartinę informaciją, t. y., palūkanų normą, bendrą vartojimo kredito sumą, bendrą vartojimo kredito kainos metinę normą ir kt. Lietuvos banko Finansinių paslaugų reklamos gairėse aiškinama, kad reklamos pastebimumo reikalavimas reiškia, kad tekstas neturi būti pateiktas mažesniu ar sunkiau įskaitomu šriftu, palyginti su kita reklamoje teikiama informacija. Priežiūros tarnyba, skirdama baudą UAB Ūkio banko lizingui, atsižvelgė į tai, kad nėra sunkinančių aplinkybių, ir į tai, kad bendrovė pripažino tam tikrus reklaminės informacijos trūkumus ir ėmėsi priemonių užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams atsirasti ateityje.