„Esmė yra, kad VMI ir „Uber“ vyks bendradarbiavimas, keičiantis informacija apie „Uber“ vairuotojus - partnerius (...) Duomenys bus naudojami preliminarių deklaracijų ir pažymų deklaravimui“, - spaudos konferencijoje trečiadienį sakė VMI Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė.
Jos teigimu, bendra informacija apie „Uber“ vairuotojus bus pateikta jau kitais metais.
„Pajamų deklaravimas vyksta už metus, nes vairuotojai yra laikomi vykdantys individualią veiklą. Tikimės kitais metais turėti duomenis apie vairuotojus. Statistinė informaciją, kiek galėsime pateikti nepažeidžiant asmens duomenų, su visuomene pasidalinsime“, - kalbėjo R.Virvilienė
„Uber“ vadovas Baltijos šalims Ennas Metsaras teigė, kad artimiausiu metu tikis, jog Seime bus priimti įstatymų pakeitimai, nustatysiantis „Uber“ veiklos principus Lietuvoje.
„Svarbu sukurti bendradarbiavimą ir įrankius, kad žmonės, dalyvaujantys dalijimosi ekonomikoje, galėtų lengvai deklaruoti mokesčius. Yra labai gerai pradėti bendradarbiavimą su Mokesčių inspekcija. Mes tikimės, kad parlamente bus priimti įstatymų pakeitimai, kurie nustatys pavežėjimo parametrus“, - kalbėjo E.Metsaras.
Jo teigimu, „Uber“ vairuotojai bus labiau paskatinti deklaruoti mokesčius, jei deklaravimo sistema bus suprantama ir lengvai prieinama. Jis taip pat pridūrė, kad šiuo metu negali pasakyti, kiek Lietuvoje su „Uber“ dirba vairuotojų. Memorandumą trečiadienį pasirašė E.Metsaras ir VMI viršininkas Dainoras Bradauskas.
VMI atstovas Dariu Buta BNS yra sakęs, jog „Uber“ teiks informaciją, kiek vairuotojai nuvažiavo kilometrų, kiek gavo užsakymų ir pinigų, kiek jie turėtų sumokėti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir pajamų mokesčio. Anot jo, iki šiol buvo sunku identifikuoti „Uber“ vairuotojus, nes jie dirbo, turėdami individualios veiklos pažymas ne konkrečiai pavežėjimo veiklai, o veiklai, kuri įvardijama „kita“. Dėl tos pačios priežasties jie kiekvieną mėnesį neteikė PVM deklaracijų ir nemokėjo mokesčio.
Seimas 2015 gruodį pradėjo svarstyti Kelių transporto kodekso pataisas, kuriomis siūloma pavėžėjimo paslaugų įmonėms leisti veikti tik gavus Valstybinės transporto inspekcijos leidimą bei apdraudusios civilinę atsakomybę.
BNS duomenimis, su „Uber“ programėlėmis Vilniuje dabar dirba apie 200 vairuotojų.
tv3.lt primena, kad Vilniaus taksistai nėra patenkinti „Uber“ veikla Vilniuje. Jie reikalauja, kad valdžia teisiškai sureguliuotų pavežėjimo paslaugų rinką ir nustatytų vienodas veiklos sąlygas. Taip pat prašoma griežčiau kontroliuoti šias paslaugas savais automobiliais be taksometrų teikiančius asmenis.