• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažiausiai 4 žmonės matė, kad jų bičiulis sėda vairuoti būdamas girtas, tačiau nei sustabdė jį, nei į policiją pranešė. Kelionė baigėsi žūtimi. Tai atskleidė neseniai pabaigtas avarijos tyrimas.

Mažiausiai 4 žmonės matė, kad jų bičiulis sėda vairuoti būdamas girtas, tačiau nei sustabdė jį, nei į policiją pranešė. Kelionė baigėsi žūtimi. Tai atskleidė neseniai pabaigtas avarijos tyrimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tyrė 10 mėnesių

Marijampolės prokuratūros prokuroras Saulius Striauša, vadovavęs jauno Marijampolės verslininko Kęstučio Gurevičiaus (25 m.), besisukusio ir mados bei pramogų pasaulyje, žūties tyrimui, nutarė šios avarijos ikiteisminį tyrimą nutraukti, nes jos kaltininkas žuvęs.

REKLAMA

Iki šio prokuroro priimto nutarimo eita 10 mėnesių – tiek laiko po avarijos, kuri įvyko praėjusių metų rugpjūčio pradžioje, prireikė įvairioms ekspertizėms atlikti ir jų išvadoms apibendrinti. Tiek laiko nekantriai laukė žuvusio K. Gurevičiaus artimieji, vildamiesi, kad paaiškės kitokia tiesa – jog lemiamu momentu automobilį vairavo ne Kęstutis. Jie įsitikinę, kad savo automobilio vairą tuokart Kęstutis buvo patikėjęs savo bendraamžiam draugui Arvydui Barišauskui, Šunskų kaimo gyventojui, nes pats buvo neblaivus, o, anot Kęstučio sesers, toks jis esą niekada nesėsdavęs prie vairo. Deja, būta kitaip.

REKLAMA
REKLAMA

Avarijos aplinkybes ir priežastis tyrę pareigūnai nuvylė žuvusio K. Gurevičiaus artimuosius, nes nustatė, kad būtent jis tuokart nuvairavo į savo mirtį. Kartu tyrimo išvados pradžiugino A. Barišauską, nes žuvusiojo artimųjų skleista tiesa jauną vyrą skaudino.

Mašinos nesuvaldė

„Akistatoje“ jau buvo rašyta, kad ši avarija įvyko pernai, rugpjūčio 3-iosios paryčiais, prie pat Marijampolės. Beje, vos pravažiavus vieno pilietiško Netičkampio kaimo gyventojo dar 2005-aisiais pastatytą kryžių, prie kurio yra vairuotojus perspėjantis užrašas: „Vairuotojau, neskubėk į Amžinybę!” Šią vietą K. Gurevičius pravažiuodavo po kelis kartus per dieną, nes gyveno netoliese esančioje sodų bendrijoje „Papartis“. Dabar galima teigti, kad į patyrusio žmogelio patarimą vaikinas nekreipė dėmesio, nes lemtingoje kelionėje lėkta maždaug 120 kilometrų per valandą greičiu, kai leistinas toje vietoje greitis – 90.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

K. Gurevičius tą naktį leido savo bare „Pramogų terasa“, kurį Marijampolėje buvo atidaręs vos prieš kelis mėnesius. Kadangi jo draugas A. Barišauskas nesulaukė paryčiais prie baro atvykstančio taksi automobilio, kurį jam iškvietė paprašyta barmenė, todėl abiejų draugų buvo nutarta važiuoti pas Kęstutį. Žinoma, Kęstučio automobiliu „Audi TT“, kuris stovėjo prie pat baro ir laukė savo šeimininko.

REKLAMA

Jaunų vyrų trumputė kelionė į sodų bendriją, kai nuo baro reikėjo įveikti vos apie 6–7 kilometrus, staiga nutrūko likus vos kilometrui iki tikslo. Nesuvaldytas automobilis tiesiame ir sausame kelio ruože nuskriejo nuo važiuojamosios kelio dalies į pakelės lauką, kitapus minėto kryžiaus, ir vertėsi. Maždaug už 10 metrų nuo kelkraščio kabrioletas liko pabiręs ir pakeliui pametęs abu juo važiavusius vaikinus. K. Gurevičius patyrė mirtinas traumas, jo kūnas buvo per 30 metrų nuo automobilio. Kiek arčiau mašinos gulėjo sužalotas ir šoko ištiktas A. Barišauskas.

REKLAMA

Pareigūnams nepavyko nustatyti žmonių, kurie būtų tapę pačios avarijos liudytojais. Tačiau pagalba į avarijos vietą buvo iškviesta skubiai, nes tuo metu Marijampolės–Liudvinavo–Krosnos keliu važiavo ne vienas automobilis.

Išvada – kaip mozaika

Gyvas likęs A. Barišauskas buvo paguldytas į ligoninę. Jam buvo stipriai sumuštas visas kūnas, lūžęs raktikaulis. Vaikinas buvo vidutiniškai apgirtęs – 2,33 promilės alkoholio – ir tikino, kad vairavo mašinos savininkas K. Gurevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šį teiginį tik dabar patvirtino tyrimą atlikę pareigūnai. Gerokai anksčiau jie gavo specialistų išvadą, kad K. Gurevičius žūties momentą irgi buvo neblaivus – nustatytas vidutinis girtumo laipsnis (1,76 promilės kraujyje).

Kiti specialistai atliko mikrodalelių, paimtų nuo automobilio vairo, sėdynių, saugos diržų, oro pagalvės ir nuo abiejų važiavusiųjų drabužių, taip pat – kvapų nuo mašinos sėdynių bei nuoplovų nuo automobilio detalių ekspertizes. Kai kurie mėginiai buvo išvis nenaudingi, nes netinkami faktams nustatyti, bet kai kurie buvo iškalbingi. Pavyzdžiui, žuvusio K. Gurevičiaus džinsų ir diržo pėdsakų rasta ant vairuotojo sėdynės – pluoštai susitrynę, susilydę į kuokštelį, o tai, anot patyrusių specialistų, būdinga smūgio (kontakto) metu susidarantiems pluoštų pėdsakams. O ant keleivio sėdynės pluoštų iš K.Gurevičiaus drabužių neaptikta. Užtat ant šios sėdynės rasta A. Barišausko drabužių pėdsakų.

REKLAMA

Be to, ant A. Barišausko drabužių buvo aptikta mašinos oro pagalvės pluošto pėdsakų, o pagalvė per avariją išsiskleidė tik keleivio pusėje. Ant K. Gurevičiaus drabužių oro pagalvės pluoštų likučių nerasta.

Taigi padaryta išvada, kad lemiamu momentu savo mašiną vairavo jos šeimininkas K. Gurevičius. Beje, jį, sėdantį į savo kabrioletą prie vairo, pareigūnams liudijo matę ir du baro darbuotojai, paryčiais atsisveikinę su baro savininku. Tačiau jie tikino nepastebėję, ar mašinoje tuo metu buvęs ir A. Barišaukas. O galimo fakto, kad netrukus prie vairo būtų persėdęs girtesnis K. Gurevičiaus draugas, pareigūnai nenustatė.

REKLAMA

Medikės įsiminė

Vadinasi, avarija įvyko pirmiausia dėl neblaivaus vairuotojo kaltės. O žūtį prišaukė ir tai, kad vaikinai nebuvo prisisegę saugos diržais. Oro pagalvė vairuotojo pusėje neišsiskleidė, nes šis mechanizmas nebeveikė po anksčiau įvykusio eismo įvykio. Tai paliudijo ir žuvusiojo sesuo.

Tiesa, pareigūnams nustatinėjant vairuotoją, šiek tiek sumaišties įnešė dvi Marijampolės greitosios pagalbos medikės, po avarijos buvusios įvykio vietoje. Jos liudijo tuokart girdėjusios, kad sužalotas vaikinas, vos buvo jų prakalbintas, vangiai pratarė: „Blogai aš padariau“. Tai buvo vienintelė jo ištarta frazė – sužalotasis tuoj pat nutilo. Dabar tyrėjai nusprendė, kad toji frazė nebūtinai turėjo reikšti vaikino prisipažinimą vairavus – mat blogai padaręs, kaltas A. Barišauskas galėjo jaustis dėl to, kad važiavo su neblaiviu vairuotoju arba kad apskritai sutiko vykti į draugo namus, o ne į savo, nors ankstų rytą jo laukė sutarti darbai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pats A. Barišauskas pareigūnams teigė neprisimenantis, ką kalbėjęs įvykio vietoje, todėl ir negalintis paaiškinti medikių įsimintos frazės.

Ne pirmas kartas

Dar belieka priminti, kad K. Gurevičius, kurį pražudė per avariją patirti mirtini galvos ir stuburo sužalojimai, šalies policijos pareigūnams jau iki tragiškosios avarijos buvo žinomas dėl pomėgio vairuoti išgėrus. Mat dar 2010-ųjų liepą Palangoje vaikinas buvo sulaikytas neblaivus vairuojantis mopedą, o vieną 2012-ųjų spalio naktį Vilniuje – neblaivus (1,20 promilės) vairuojantis automobilį. Už pastarąjį Kelių eismo taisyklių pažeidimą K. Gurevičius buvo nubaustas 1250 litų bauda, iš jo 15 mėnesių buvo paimtas vairuotojo pažymėjimas. Nedrausmingas vairuotojas buvo kelis kartus baustas ir už vairavimą, kai ši teisė buvo laikinai atimta, taip pat už viršytą greitį.

REKLAMA

Liūdna, tačiau galima daryti išvadą, kad savo elgesiu jaunasis verslininkas skubėjo į mirtį. Kartu labai apmaudu, kad prieš paskutinę kelionę K. Gurevičiaus nedrausmino bent 4 žmonės, matę, jog Kęstutis sėda vairuoti būdamas girtas, – tai tas pats A. Barišauskas, pareigūnams prisipažinęs, kad ir anksčiau kartą jau buvo važiavęs vairuojant neblaiviam šiam savo draugui, ir trys baro „Pramogų terasa“ darbuotojai.

REKLAMA

K. Gurevičius užaugo žinomo Marijampolės verslininko šeimoje, buvo vidurinysis iš trijų vaikų. Pastaruoju metu jis buvo paniręs į verslą, ragavęs ir modelio darbo.

Tik faktai:

Šiais metais tragedijų šalies keliuose pastebimai daugėja: per 5 šių metų mėnesius užregistruoti 1282 eismo įvykiai, o pernai per tiek pat laiko – 1106 eismo įvykiai; juose šiemet žuvo 89 žmonės, o pernai – 84, šiemet buvo 1650 sužalotų asmenų, o pernai – 1283.

Pernai šalyje iš viso per avarijas žuvo 258 žmonės, iš jų 25 – dėl girtų vairuotojų kaltės, o 15 – girti pėstieji.

Šiemet kiekvieną mėnesį Lietuvos keliuose žuvo po 14–17 žmonių (arba vidurkis – po vieną kas antrą dieną ir dažniau), o sausį avarijų aukomis tapo net 28 žmonės.

Irena ZUBRICKIENĖ

AKISTATA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų