Sėkmingesnių skaitymo rezultatų pasiekia tie paaugliai, kuriems tėvai skaitė knygas vaikystėje, ypač pirmaisiais mokymosi metais mokykloje. Tokią išvadą paskelbė Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD) Tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) tyrėjai, išleidę švietimo politikos analizę „Kaip tėvai gali padėti savo vaikų sėkmingesniam mokymuisi?“
Tyrėjai skelbia, kad vaikų, kuriems knygos buvo skaitomos reguliariai, rezultatų pranašumas, išsiskiria nepaisant turtinės tėvų padėties ar išsilavinimo. Visų socialinių grupių paauglių pasiekimai pagrindinėje mokykloje yra daug aukštesni, jeigu jų draugystė su knyga tėvų dėka prasidėjo jau nuo ankstyvos vaikystės.
Tyrimas rodo, kad, jeigu tėvai nuolatos su vaiku aptarinėja knygas, filmus, TV programas, kalbasi apie mokymąsi, domisi, ką vaikas veikė per dieną, vėliau tokių vaikų skaitymo rezultatai yra žymiai geresni. Net kasdieniniai tėvų pašnekesiai su vaikais apie politinius, socialinius dalykus, žaidimai su abėcėlės pagrindu sukurtais žaislais, valgymas kartu prie vieno stalo ar kalbėjimasis akis į akį su vaiku turi didelę reikšmę jų sėkmei mokykloje.
2009 m. atliktas PISA tyrimas ne tik analizavo penkiolikmečių skaitymo gebėjimus ir lygino jų žinias su kitų šalių to paties amžiaus jaunuolių pasiekimais, bet ir aiškinosi, kokią įtaką šiems pasiekimams turi mokinių tėvų, bendra vaikų ir tėvų veikla pradinėse klasėse.
Primename, kad 2009 m. tyrime dalyvavo 65 šalys, taip pat ir Lietuva.
Tarptautinis penkiolikmečių tyrimas PISA pradėtas 2000 metais. Jis vykdomas kas treji metai. Lietuva tyrime dalyvauja nuo 2006 metų.