Projekto „Brand 4 Baltic“, įgyvendinamo pagal Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programą, metu buvo atliktas pirmasis Lietuvos ir Latvijos regionų patrauklumo franšizavimui tyrimas. Jo rezultatai patvirtino, kad sąlygos verslo plėtrai franšizės pagrindu Lietuvoje ir Latvijoje yra palankios bei buvo nustatyti franšizavimo plėtrai patraukliausi regionai.
Tyrimo metu buvo sudarytas tirtų regionų reitingas pagal jų patrauklumo franšizavimui laipsnį. Tyrimą atlikusios strateginės plėtros ir projektų vadybos konsultacijų kompanijos „Advanced Advice“ Strategy and Process Lab vadovės Viktorijos Michailovskos teigimu, rezultatai atskleidė, kad vertinant regioniniu lygmeniu, Lietuvos regionai pasižymi palankesnėmis sąlygomis franšizavimo plėtrai nei kaimyninės Latvijos regionai. „Nenuostabu, kad palankiausi franšizavimui pasirodė esantys Rygos ir Vilniaus regionai – sostinėse verslas randa geriausias sąlygas. Tačiau net ir pradedant franšizės plėtrą nuo didžiųjų miestų, tolesnis vystymasis reikalauja platesnės geografijos – šiame etape ir kyla klausimas, kurie iš regionų yra labiausiai patrauklūs“.
Po sostinių, vieni patraukliausių franšizavimo plėtrai pripažinti Kauno ir Klaipėdos regionai, kuriuose yra palankios sąlygos viešojo maitinimo paslaugų, taip pat prekybos drabužiais, avalyne bei maisto produktais verslams plėtoti. Pastebėta, jog verslo konsultavimo paslaugų sektorius gerai išvystytas ne tik šiuose regionuose, bet taip pat nemažai pažengęs Utenoje ir Telšiuose. Tuo tarpu sąlygos biurų priežiūros paslaugų plėtrai Telšių regione įvertintos net palankiau nei Klaipėdoje. Reitingo lentelėje žemiau atsidūręs Šiaulių regionas išsiskiria palankumu namų apyvokos reikmenų bei kosmetikos sektorių plėtrai. Be to, bendrame reitinge gana žemai atsidūrę Latvijos Kuržemės ir Žiemgalos regionai dėl didelės paklausos bei gerai išvystytos infrastruktūros yra palankesni pramogų verslui nei dauguma Lietuvos regionų.
V. Michailovska teigia, kad Lietuva ir Latvija pagal daugelį kriterijų yra patrauklios užsienio franšizės tinklų atėjimui, tačiau pagrindinės tam reikalingos prielaidos yra pakankamas vietinių verslininkų susidomėjimas ir franšizės verslo modelio teikiamos naudos supratimas. „Kuo daugiau verslininkų Lietuvoje supras franšizės pirkimo privalumus ir šiuos privalumus išnaudos, tuo patrauklesnė mūsų šalis bus žinomiems ir išskirtinį know-how siūlantiems franšizės tinklams“.
Tyrimu siekiama suteikti informacijos franšizės davėjams, ieškantiems savo valdomų franšizės tinklų verslo plėtros galimybių Lietuvoje ir Latvijoje bei potencialiems franšizių pirkėjams apie verslo pradžios ir plėtros sąlygas konkrečiuose šių Baltijos valstybių regionuose. Tyrimo ataskaita bus išversta į penkias užsienio kalbas ir platinama franšizės davėjams ir juos vienijančioms asociacijoms visoje Europoje bei už jos ribų. Tikimasi, kad teigiami tyrimų rezultatai į Lietuvą ir Latviją pritrauks vidutines ir mažas franšizes, kurių kaina bus prieinama ir smulkiesiems verslininkams šiose šalyse.