Tyrimo rezultatai išryškino didelį atotrūkį tarp moksleivių domėjimosi inžinerija ir studijų pasirinkimo. Nepaisant moksleivių susidomėjimo, šios krypties mokslus ketino rinktis tik 19 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų. Be to, tyrimas atskleidė, kad net 50 proc. moksleivių laiko inžinerinius mokslus sunkiais ir nesuprantamais, 26 proc. – nemadingais, o 25 proc. – nuobodžiais.
„Atotrūkis tarp inžinerijos specialybės patrauklumo ir techninių mokslų pasirinkimo studijoms rodo mokyklų, universitetų ir verslo bendradarbiavimo trūkumą, pristatant šią profesiją“, – sako „Baltic Engineers“ generalinis direktorius Darius Kvedaras.
Šį pavasarį KTU ir „Baltic Engineers“ pasirašė sutartį, pagal kurią sutarė bendradarbiauti populiarinant inžinerinius mokslus. Šios iniciatyvos pradininkai, drauge su kitomis aukštosiomis mokyklomis ir verslo įmonėmis, ketina vyresniųjų klasių moksleiviams atskleisti įdomiąsias inžinerijos puses.
„Miestų vystymasis, aplinkosauga, išradimai, keičiantys kiekvieno iš mūsų kasdienybę ir buitį, yra įdomioji inžinerijos pusė. Sieksime, kad vyresniųjų klasių moksleiviai, kurių įsitikinimai yra lemiamas veiksnys, turėtų galimybę praktiškai susipažinti su įmonių veikla, iššūkiais, kuriuos kelia universitetai ir juose dirbantys mokslininkai”, – sako D. Kvedaras.
Naujausi 2013 m. bendrojo priėmimo į aukštąsias mokyklas registracijos rezultatai parodė, kad šiemet abiturientai vėl masiškai renkasi socialinius mokslus: beveik pusė – 45 proc. – iš daugiau nei 22 tūkst. užsiregistravusiųjų stoti į aukštąsias mokyklas moksleivių ketina tapti ekonomistais, teisininkais, vadybininkais ar medikais. Tuo tarpu technologinius-inžinerinius mokslus studijuoti užsiregistravo tik 14,35 proc. stojančiųjų į aukštąsias mokyklas.
Reprezentatyvaus „Moksleivių technologinių – inžinerinių mokslų pasirinkimo“ tyrime buvo apklausti 4186 vyresniųjų klasių moksleiviai visoje Lietuvoje. Tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Synopticom”, padedant Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro specialistams.